Toon posts:

[Excel] Rij vanaf C:1 tot 'oneindig':1

Pagina: 1
Acties:
  • 6.157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in Excel een som maken van de hele rij behalve A1 en B1, dus van C1 tot oneindig. Kan dat?

=SOM(C1:'oneindig'1)

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 12:13

TXC

Dan neem je de laatste kolom van je werkblad (IV) dacht ik) toch gewoon?

[ Voor 12% gewijzigd door TXC op 28-11-2005 16:15 ]

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Rijen en kolommen zijn niet oneindig in Excel voor zover ik weet.
Zo uit mn hoofd stoppen de rijen bij rij nummertje 65535.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

Inderdaad, verder dan verst gaat ie niet.
Selecteren met end, rechts

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Topicstarter
En hoeveel kolommen kun je gebruiken? Wat is de laatste?

En hoe kan ik het getal van de rij veranderen in 'this row', zodat ik voor elke rij dezelfde formule kan gebruiken en alleen hoeft te kopieren en dus niet voor elke rij het getalletje te moeten veranderen? Ik wil deze functie (=AANTAL(C'this row':HZ'this row')) namelijk voor 80 rijen gebruiken ;)

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 18:03 ]

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-12 20:45
Wat waarschijnlijk het snelst werkt is:
=Som(1:1)-A1-B1
En die formule kan je gewoon naar beneden slepen. (klik op het zwarte vierkantje rechts onder een geselecteerde cel en beweeg naar beneden)
=Som(C1:IV1) trouwens ook.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:53:
En hoeveel kolommen kun je gebruiken? Wat is de laatste?
Ga nou eens in een lege rij staan, druk op de end toets, druk daarna op de toets met een pijltje naar rechts, en verbaas jezelf :+
En hoe kan ik het getal van de rij veranderen in 'this row', zodat ik voor elke rij dezelfde formule kan gebruiken en alleen hoeft te kopieren en dus niet voor elke rij het getalletje te moeten veranderen? Ik wil deze functie (=AANTAL(C'this row':HZ'this row')) namelijk voor 80 rijen gebruiken ;)
Door vooral met je vingers van de F4 en $ toetsen af te blijven tijdens het invoeren van de formule. Als je een formule als A1-B1 1 cel naar beneden kopieert, wordt het automagisch A2-B2, als je een formule als A1+A2 1 cel naar rechts kopieert wordt het automagisch B1+B2.

Dat gebeurt alleen niet door adressen (gedeeltelijk) absoluut te maken, $A blijft $A bij kopieren, evenals $1 altijd $1 blijft. Zet je er geen $ voor, dan veranderen de adressen relatief met het kopieren.

Verder heb je kolommen tot IV, dat zijn er maar 256. Als je er meer wilt, gooi dan je blad om, en bereken je formule per kolom. Je krijgt dan 80 kolommen, maar je hebt per kolom 65000 rijen ter beschikking. (Dus =AANTAL(A3:A65536), kopieren van A1 naar al je kolommen)

[ Voor 11% gewijzigd door Dido op 28-11-2005 21:02 ]

Wat betekent mijn avatar?

Pagina: 1