Toon posts:

Nederlandse Char

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Gister zag ik iets vreemds op de buis: Een nederlandse versie van Char! Hij schijnt dingen te kunnen zien die anderen niet zien. Het was een vlugge reclame dus veel weet ik er niet meer van, maar het was iig een man.

Wat vinden jullie: Is helderziendheid echt een gave of zijn ze gewoon skitzofraen/paranoia/etc?

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10-2025

Sprite_tm

Semi-Chinees

Het is een gave, maar niet op de manier die je zou verwachten: het gaat meestal uit van cold reading en soms ook hot reading, samen met een shotgun approach. Dat uit zich in de manier waarop ze werken: pak een Xtal mensen en gil 'Ik zie iemand die is overleden met een M in de naam... Het kan ook een N zijn trouwens'. Kans van 100% dat er dan iemand opspringt. Verder geintjes als fouten verdoezelen door 'Ik zie het niet helemaal duidelijk, maar hij had een hond', wat als het niet waar is door mensen vergeten word als niet relevant zijnde, en als het wel waar is door mensen onthouden worden als the real thing.

Meer info:
Cold reading

[ Voor 6% gewijzigd door Sprite_tm op 28-11-2005 16:00 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Het onderwerp van je topic heeft potentie interessant te zijn en er zijn in het verleden ook diverse discussies over gevoerd.. Desalniettemin verwachten we (zie: Wetenschap en Levensbeschouwing beleid) dat je zelf ook een standpunt inneemt.

Sprite_tm heeft al een insteek gegeven met Cold reading. Ik stel voor je hierin te verdiepen alsmede in andere mogelijke standpunten en schrijf op basis hiervan een nieuw topic met jouw mening omtrend dit geheel.

Dit topic is gesloten.