Toon posts:

[GFI MailEssentials 11]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een upgrade van versie 10 naar versie 11 van GFI Mailessentials, zijn 2 actions onder Anti Spam - Directory Harvesting uitgeschakeld, namelijk "Move to subfolder of user's mailbox (Exchange only)" en "Move to user's junk folder (Exchange 2003 only)". Deze twee opties zijn grijs, dus niet beschikbaar.

We gebruiken Exchange 2003 dus de twee opties zouden gewoon wel beschikbaar moeten zijn, en dat waren ze ook voor de upgrade. Het gebruikte besturingssysteem is Windows Server 2003 Enterprise Edition.

Heeft iemand dit probleem eerder gehad en hier een oplossing voor?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:39
GFI even mailen?, dit is volgens mij een registry key die je moet aanmaken.
Please go to the registry editor and to to HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\GFI\ME11\Config\ and change the value for modexch to be 2.

Verwijderd

Topicstarter
Rolfie schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 11:40:
GFI even mailen?, dit is volgens mij een registry key die je moet aanmaken.
[...]
GFI mailen hebben we al gedaan, en tig telefoontjes naar Engeland naar hun helpdesk. Ze dachten dat GFI in smtp mode geïnstalleerd was. Dat is dus niet zo en we hebben al meedere malen opnieuw GFI in active directory mode geïnstalleerd.

Het probleem lijkt te zitten in het feit dat GFI exchange niet herkend. Dit heb ik kunnen achterhalen uit de log files en is te zien bij het starten van het programma Rules Management. Deze geeft de volgende foutmelding: "The exchange server rules wizard can only be run from the same machine as Exchange"

Voor de duidelijkheid, Exchange en GFI staan dus wél op de zelfde machine, de zelfde partitie zelfs.

Ik ga die registry key maar is proberen, je weet het maar nooit.