Toon posts:

Ati Radeon 9800 Pro 128 Mb Voeding Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb ongeveer een jaar geleden een Club 3D Ati Radeon 9800 Pro 128 mb videokaart gekocht. Eigenlijk nooit last mee gehad, maar sinds korte tijd geeft hij bij het opstarten steeds een vreemde melding. De exacte melding weet ik niet uit mijn hoofd maar hij geeft in ieder geval aan dat de voedingkabel niet in de videokaart zit, terwijl deze wel degelijk erin zit.

In het begin rommelde ik wat met mijn kast en starte hij daarna wel zonder problemen op. Daarna ging dat niet meer, en begon ik een beetje aan deze voedingkabel te rommelen.. wat op dat moment ook wel werkt. Maar nu is het zelfs soms zo dat ik het wel 10 keer moet proberen voordat ie daadwerkelijk opstart. Sinds korte tijd begint mijn voeding ook gekke geluiden te maken, alsof ie aanloopt ofzo.

Dus mijn vraag is: Heeft iemand anders hier ook aleens last van gehad ?
Ligt het waarschijnlijk aan de voeding? of waarschijnlijk aan de videokaart ?

En als laatste, als ik een nieuwe voeding ga kopen.. hoeveel watt moet deze dan minimaal zijn? (ik heb een Asus A7N8X, AMD XP 3000+, 512 DDR Pc 3200, 2 harde schijven (50 en 180 gig), DVD brander en een DVD speler eronder en dus een Ati Radeon 9800 Pro 128 mb.)

alvast bedankt.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Admin General Chat
Het zou best aan je voeding kunnen liggen :) Kan je die eens testen met een multimeter zodat je ziet hoeveel voltages de lijntjes geven ;)
Kijk voor meer informatie hier eens bij: Welke voeding heb ik nodig? Deel 14

Wauw, een sig!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:40
Probeer eens een andere molex dit probleem heb ik ook gehad

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Ik heb af en toe precies dezelfde melding. Een rode balk over het scherm met daarin de mededeling dat je voedingskabel niet in graka zit. Bij mij met een A7V8X-X en Sapphire 9800 pro 128 Mb.

Als ik echter een hard reset doe start mijn pc echter direct op in de bios en geeft een aan dat een foute frequency setting de fout veroorzaakte. Hierna start ie echter altijd gewoon op. Mijn +3.3V zit echter maar op +3.1, dus hier kan het best aan liggen (EnerMax 365)

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE