[Kubuntu] Kontact synchroniseren met mobiel dmv Bluetooth

Pagina: 1
Acties:

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09-2025
Beste mensen.

Sinds kort gebruik ik Kubuntu Linux 5.10 Breezy, met daarop Kontact voor m'n contactenbeheer, email en agenda etc. Nu heb ik op de HCC beurs zaterdag een Bluetooth USB dongle gekocht om m'n mobiel (Nokia 6230i) te kunnen laten synchroniseren met de PC.

Onder Windows XP gaat dit prima, en Outlook synchroniseert perfect met de Nokia. Nu vroeg ik me af of dit ook in Linux Kontact kan. Als KDE start verschijnt er in de hoek wel een Bluetooth melding, maar synchronisatiefuncties of programma's daarvoor heb ik nog niet kunnen vinden.

Iemand enig idee?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:07
Mja, goede vraag inderdaad. Bluetooth zelf werkt in ieder geval sowieso wel, maar synchroniseren is nog weer wat anders.Misschien hier eens beginnen?

Het schijnt op zich dus wel mogelijk te zijn, want ik vind wel topics van mensen die het aan de praat hebben, of juist klagen dat het eerst werkte maar kontact nu ineens crashed bij het syncen etc.

Echt stabiele, uitontwikkelde support zou ik dus nog niet verwachten...

[ Voor 40% gewijzigd door Wilke op 28-11-2005 15:43 ]

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:00
Je kunt met behulp van gnokii iig "praten" met je nokia. Afhankelijk van hoe Kontact de contactgegevens opslaat kun je daar dan zelf een synchronisietool voor maken.
Ik ben zelf ooit begonnen aan scripts in PHP om mijn online agenda te syncen via bluetooth. Dit is verre van af, maar als ik me niet vergis was het gebeuren om contacten te syncen wel redelijk af. Mocht je er behoefte aan hebben dan kan ik de code wel voor je opsnorren. Met PHP-cli kun je dan zelf een sync-script maken :)

Regeren is vooruitschuiven

• FRidh
  • Laatst online: 08-02 21:58
je kan Kitchensync gebruiken. Als het goed is zit dit pakket in de repositories van ubuntu, iig wel bij die van debian. Hierbij krijg je meteen de tool multisynK welke je kan gebruiken binnen Kontact. Je kan ook multisync (<- idd met c) gebruiken en dan synchroniseren met bijv Evolution. Aangezien je kontact gebruikt kan je het beste eens ff Kitchensync installeren.

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

kontact werkt niet
neem evolution met multisync
werkt prima

>.< >.< >.< >.<

• FRidh
daft_dutch schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 02:49:
kontact werkt niet
neem evolution met multisync
werkt prima
hoezo werkt kontact niet? Ik gebruik zelf kontact met kitchensync om m'n SE K700 te synchroniseren en dat gaat goed. Ok, ik heb het met oudere versies weleens gehad dat kontact crashte maar nu niet meer.

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

kitchensync kan je idd gebruiken, dat werkt ook met mijn z600.
Hoewel, alleen calendar, contactpersonen is me nog niet gelukt.

[ Voor 4% gewijzigd door M55 op 29-11-2005 09:11 ]

• FRidh
M55 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 09:10:
kitchensync kan je idd gebruiken, dat werkt ook met mijn z600.
Hoewel, alleen calendar, contactpersonen is me nog niet gelukt.
Bij kitchensync gebruik ik IrmcSync Konnector als 1e plugin, dit is de kant van de telefoon. En AddressBook Konnector als 2e plugin om m'n contactenlijst te synchroniseren. Is idd zo dat nie alle apparaten er nog goed mee werken.

• Mexxus
  • Laatst online: 20-09-2025
Ik heb nu Evolution met MultiSync, maar dat MultiSync werkt voor geen meter! Hij ziet m'n Nokia wel gewoon, maat bij het testen van de cennectie kan er geen verbinding worden gemaakt. Er word wel om een password gevraagd, en die heb ik al opgegeven in /etc/bluetooth/pin, en die geef ik dan op bij connecten. Wil nog niet erg lukken...

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:07
Evolution zuigt.

Ok, zullen we dan nu weer argumenten posten als we zulk soort dingen zeggen?
Pagina: 1