3d plaatje gevonden; met welke software gemaakt? *

Pagina: 1
Acties:

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-04 23:35

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Ik heb het volgende plaatje op internet gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://img45.imageshack.us/img45/9616/poium26118xj.jpg

Ik ben ontzettend benieuwd hoe dit programma heet waarmee dit gemaakt is.
Ik hoop dit iemand weet welke naam dit programma heeft, en is het ook mogelijk om een lichtplan "in real time" te laten zien? dus als een soort filmpje zeg maar.

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Ik zie een website in dat plaatje staan, misschien is het mogelijk om de webmaster een mailtje te sturen?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-04 23:35

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
domi235 schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:48:
Ik zie een website in dat plaatje staan, misschien is het mogelijk om de webmaster een mailtje te sturen?
klopt, dit is een fansite van het juniorsongfestival 2005, deze had het plaatje gewoon maar "gevonden" en gebruikt op z'n site. Ik heb 'm wel verteld dat hij er dan geen copyright van zichzelf op mag zetten...

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk dat er meerdere soorten software dat aankunnen :)
Kijk anders eens voor de grap bij [rml][ 3D] Post je 3D stuff maar weer - part 30[/rml].
Daar staan dit soort programma's tussen waar je vast dit resultaat kan behalen.
offtopic:
en mailen naar de webmaster is ook geen verkeerd idee

Wauw, een sig!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:13

KingCrash

Angry Rabbit

http://www.podiumverhuur.org/html/cad_tekening.html

Probeer deze site even. Lijkt me een wat 'proffesionelere'site als die van het junior songfestival nofi
Ik denk dat als je contact opneemt met deze mensen ze je wel kunnen helpen

Angry Rabbit

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats je topic even naar een forum waar je wat meer kans hebt op mensen die dit herkennen :)

Software voor het ontwerpen van podia > 3d plaatje gevonden; met welke software gemaakt? *
SA > WG

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-04 20:50
Er zijn een drietal 'grote' pakketten op de wereld:

Op de eerste plaats StarDraw.
Leuk pakketje, werkt als soort CAD programma, kan wel renderen maar niet denderend.

Numero Dos is WYSIWYG
Meest gebruikte pakket (Pinkpop en dergelijke maken er ook heel dankbaar gebruik van).
Mooie van deze software is dus dat je er ook een echte lichttafel aan kunt hangen (of op je pc een lichttafel kunt nabootsen). Het zou mij niet verwonderen als bovenstaande plaatje hiermee gemaakt is.

Tenslotte heb je ESP, waarschijnlijk het duurste pakket wat verkrijgbaar is. Hiermee krijg je echt super gerenderde plaatjes (in principe realtime), en hier kun je ook dingen als de rook in de ruimte instellen (waardoor je bepaalde lichtbundels nog beter kunt zien).
Dit programma kun je ook via een lichttafel aansturen, en waarschijnlijk ook wel via een software-tafel.

Maar in alle gevallen geldt: dit zijn zéér specifieke programma's, waarvan het aantal (professionele)gebruikers in Nederland waarschijnlijk op ongeveer één hand te tellen is (oké, iets meer ;) )...En je kunt je voorstellen dat de prijs van een dergelijk stukje software dan ook niet gering is. (Om nog maar te zwijgen over de 'beschikbaarheid' op het 'internet' ;) :+ )
Pagina: 1