[PHP] E-mail komt niet aan bij planet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Hey,
Ik zit me helemaal scheel te staren op het volgende probleem. Ik verstuur een simpele e-mail met als bijalge een word document, als resultaat van een invulformulier. Deze e-mail komt praktisch overal aan ( hotmail, yahoo, gmail, een paar eigen domeinen) behalve bij planet. Ik denk dat het een probleem is met de headers maar ik krijg het er niet uit. Ofja, ik heb wel een verdacht gedeelte maar ik weet niet of ik daar iets aan kan doen. Eerst even de headers.
Return-Path: <httpd>
Received: (from httpd@localhost)
by raq550.barmaton.nl (8.11.6/8.11.6) id jASClsD04765;
Mon, 28 Nov 2005 13:47:54 +0100
To: mijn@adres.nl
Subject: Bevestiging van uw verzekeringsaanvraag
Date: Mon, 28 Nov 2005 13:47:54 +0100
From: Test <test@test.nl>
Message-ID: <1847ab09856b91c8492403cddb44aa73@www.mijndomein.nl>
X-Priority: 3
X-Mailer: Microsoft Outlook IMO, Build 9.0.2416 (9.0.2910.0)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/mixed;
boundary="b1_1847ab09856b91c8492403cddb44aa73"
X-UIDL: eh)#!,7<"!Oj*!!n[b!!
Ik gok dat het 'm zit in het return path en 'Received:' gedeelte in de headers. Weet iemand hoe ik deze kan manipuleren? Of wat anders het probleem is dat mijn mail bij planet niet bezorgt wordt? Nog even tussendoor, ik heb ook al getest de email met een korte tekst en ander onderwerp zonder bijlage te versturen zodat het bericht in ieder geval niet aangemerkt wordt als spam maar dit heeft ook geen resultaat gehad. Alvast bedankt voor het helpen!

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Heb je het from adres ook gelijk aan je domein of staat daar ook echt test@test.nl?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kijk bijvoorbeeld eens naar dit topic: [rml][ php] mail wordt soms niet verstuurd[/rml]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
Janoz schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:20:
Heb je het from adres ook gelijk aan je domein of staat daar ook echt test@test.nl?
Er staat echt test@test.nl , dat adres is variabel, het is het adres van de klant via wie de consument de website gebruikt, variabel dus en ongelijk aan het server adres.
De oplossing met het return-path uit het andere topic helpt niet helaas, dat wordt overschreven, ook daar komt httpd te staan :/

[ Voor 16% gewijzigd door G F0rce 1 op 28-11-2005 14:50 ]

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Aangezien ik dit soort grappenmakerij heel snel zat was ben ik al snel overgestapt op PHPMailer voor het verzenden van al m'n e-mail. Dan hoef je je niet meer druk te maken over dit soort grappen want het heeft gewoon de complete RFC's geimplementeerd.

Probeer voor de gein eens eenzelfde mailtje te verzenden via PHPMailer :)

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je qmail gebruikt moet je domein goed staan ingesteld in /var/qmail/control/me (teminste, daar zit het bij een fedora installatie). Zo accepteren sommige hosts geen www.mijndomein.nl maar alleen mijndomein.nl (dus zonder www) in ditbestand. Als je niet al te veel mail gaat versturen via php kan je inderdaad je uitweg zoeken naar iets als phpmailer. Toch zou ik voor qmail kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
Op dit moment gebruik ik PHPMailer, dus dat lost het voor mij helaas niet op. Gebruiken julie ook de SMTP class die daar bij hoort? Als ik dat doe namelijk krijg ik een error dat hij de ontvangers niet toe kan voegen ...

Pagina: 1