[FreeBSD]bootloader verwijderen*

Pagina: 1
Acties:

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20
Ik heb FreeBSD geinstalleerd op mijn pc maar ga toch weer terug naar linux. Nou heeft dat ding netjes een opstart lader geinstalleerd waar ik kan kiezen uit linux (/dev/hda1) of Freebsd (/dev/hda2). Als ik daaar linux kies krijg is alsnog mijn oude vertrouwde grub voor mijn neus. Herinstalleren van linux op /dev/hda2 gaat prima. Installeren van grub op /dev/hda geeft een foutmelding.

Ook heb ik opgestart met de FreeBSD cdrom en met de FDisk tool /dev/hda2 verwijderd en gekozen voor "geen boot loader / default MBR" maar ook dat heeft geen effect.

Wie kan mij helpen?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
"een foutmelding", welke foutmelding?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

IorGie schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:12:
Ook heb ik opgestart met de FreeBSD cdrom en met de FDisk tool /dev/hda2 verwijderd en gekozen voor "geen boot loader / default MBR" maar ook dat heeft geen effect.
Dat gaat inderdaad niet helpen. Die optie had beter "Verander niets aan mijn MBR" kunnen heten want dat is namelijk precies wat er gebeurt.

• Sosabowski
De installatie van ubuntu geeft een foutmelding dat het niet naar de MBR kan schijven. Vreemd genoeg is het nu wel gelukt door in de rescue mode van ubuntu op te starten en met de hand "grun-install /dev/hda" uit te voeren. Terwijl de intallatie dit weigerde.

Excusses voor dit overbodige topic.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Sosabowski
/downtime/ schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:28:
Dat gaat inderdaad niet helpen. Die optie had beter "Verander niets aan mijn MBR" kunnen heten want dat is namelijk precies wat er gebeurt.
Nee, je hebt nl drie opties:
1) install boot manager/loader
2) istall default MBR (wat ik dus deed)
3) Leave untouched

• Sosabowski
blaataaps schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:19:
"een foutmelding", welke foutmelding?
Kan GRUB niet op (hd0) installeren
Uitvoeren van 'Grub-install (hd0)' is mislukt
Dit is een fatale fout

Pagina: 1