Toon posts:

Linux audio files splitten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ik ben opzoek naar een programma om de een audio bestand (mp3 of wav of ...) te kunnen opdelen in verschillende losse bestanden.
Als eis moet het alleen gebreuren bij stilte momenten en tussen bijv de 15 en 25 seconden

Ik heb het programma mp3slt (mp3splt.sourceforge.net) maar daar kun je alleen aangeven dat je wilt splitten op stiltes. Het probleem is dat het om gesproken tekst gaat en het stilte moment bij elke spreker anders is. De ene keer krijg je een split op elke 3 seconden. De andere keer een split op 3 minuten.

Is hier een betere tool voor ?

Alvast bedankt,
Gerrit-Jan

Verwijderd

Topicstarter
Dat stond er idd nog niet in : het moet via een script kunnen dus commandline in linux.

bedankt.

Gerrit-Jan

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat stond er idd nog niet in : het moet via een script kunnen dus commandline in linux.
sox

Verwijderd

Topicstarter
SOX heb ik idd bekeken maar volgens mij is het daar niet mee mogelijk. Je kunt wel acties(filters) starten maar daar houd het helaas bij op.
Mocht ik het fout hebben dan hoor ik het graag.

Zijn er nog andere programma's ?

mvg,
Gerrit-Jan

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
kun je niet een combinatie van commandlinetools gebruiken? sox om de plaats van de stilte aan te geven en daarna verdergaan met mp3slt ofzo??? dat lijkt me nou juist het mooie van commandline dat dit soort dingen kunnen...

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mocht ik het fout hebben dan hoor ik het graag.
Misschien is het handig als je vertelt wat je probeert en wat er niet werkt?

30 seconden googlen leverde trouwens een programma op wat lijkt te doen wat jij wil, maar dan alleen voor wav's.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal,

Het lijkt er idd op dat dit porgramma doet wat ik eigenlijk wil. Dat het met wav gaat geeft niet want dan genereer ik dat gewoon eerst vanuit de mp3.

Dat googlelen heb ik ook geprobeert maar deze was ik niet tegen gekomen. Wat met de laatste nog niet lijkt te kunnen is dat ik de lengtes steeds langer wil maken maar daar kan ik misschien ook zonder.

Deze ga ik eens goed proberen.

Allemaal bedankt,
Gerrit-Jan
Pagina: 1