geluidskaart tulpuitgang

Pagina: 1
Acties:

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-02 21:25
Ik ben sinds een paar in het bezit van een Asrock 939dual-sata2 m1695 mobo maar kan mijn creative dtt2500 versterker niet aansluiten op het mobo.
Op mijn oude asus a7n8x-e deluxe mobo maakte ik altijd gebruik van de digitale tulp uitgang maar op deze zit geen digitale uitgang en kan je dus alleen losse jack kabeltjes aansluiten.
Ik zoek dus een vervangende geluidskaart die wel een digitale tulp uitgang heeft, met fatsoenlijke geluids kwaliteit.

alvast bedankt :)

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Welke heb je zelf al gevonden? Geluidskaarten met S/PDIF zijn er 13 in een dozijn..

Download my music on SoundCloud

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-02 21:25
dominic schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:11:
Welke heb je zelf al gevonden? Geluidskaarten met S/PDIF zijn er 13 in een dozijn..
deze: nieuws: HDA X-Mystique 7.1 Gold beluisterd

maar volgens mij is die nergens in nederland verkrijgbaar :(

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-02 16:40

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Zoek eens naar een M-Audio 7.1 Revolution :) Deze heeft een tulp digitale uitgang en levert zeer behoorlijk geluid.

Ik heb zelf een Terratec Aureon 7.1 Space in 1 van mijn PC's hangen. Die is aan hardware ongeveer gelijk, alleen heeft deze een SP/DIF via Toslink (optische kabel).

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

De revolution 7.1 is (voor zover ik weet) lichtelijke gedateerd, de revolution 5.1 (blijkbaar) is beter.(heb geen van beiden, ben op zoek naar een leuke geluidskaart, dus heb me een beetje ingelezen) Ook is de audiotrack prodigy 7.1 ook een goede keuze als je tulp digitale uitgang wil, weet alleen niet of die enigzins fatsoenlijk verkrijgbaar is in nederland.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 11:56 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Als je moederbord SPDIF heeft kun je ook zelf een coax/optical output maken in een slotplaatje.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:56

Exirion

Gadgetfetisjist

DJSmiley schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 12:47:
Als je moederbord SPDIF heeft kun je ook zelf een coax/optical output maken in een slotplaatje.
Je moet er wel rekening mee houden dat SPDIF signalen in computers TTL signalen (5V) zijn terwijl de SPDIF norm 0.5V signaal is. In de praktijk werkt het 5V signaal wel op een normale SPDIF ingang (er beschadigt niks) maar in principe kan het signaal vervormd zijn waardoor de kwaliteit niet maximaal is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1