[6600GT] trekt mijn pc dit?

Pagina: 1
Acties:

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Ik heb vrijdag een 6600 (non-GT) gekocht maar ik twijfel nog of ik niet voor de GT-versie AGP moet gaan.
Maar.... heeft dat wel zin ivm mijn huidige systeem? Omruilen kan wel maar is niet makkelijk, dus alleen als het echt veel voordeel biedt heb ik het er voor over.

specs pc"
Asus P4PE 4xAGP
1024MB pc2700 RAM (kan niet als dual) en pc2700 is max.
P4 2,4 Mhz. (geen HT ofzo)

Ik hoop dat iemand een zinnig antwoord kan geven.

www.casarodriguillo.com

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

je hebt al een videokaart gekocht en je twijfelt of je niet voor een GT-versie moet gaan?
hoor je jezelf zoiets niet af te vragen voordat je een nieuwe videokaart koopt :?

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Ik denk dat een snellere videokaart best wel kan, je processor is best nog wel snel, tenzij je spellen als FEAR wil gaan spelen die vragen een 3 Ghz processor.

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
silencedead schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:07:
Ik denk dat een snellere videokaart best wel kan, je processor is best nog wel snel, tenzij je spellen als FEAR wil gaan spelen die vragen een 3 Ghz processor.
sorry hoor, maar ik heb net fear uitgespeeld, zonder enig probleem, hapering of ik weet niet wat.
mijn systeem:
P4 2.0
1024MB ram
graka nvidia 6200
waarom wil iedereen hier veel geld uitgeven? ja, okee ... dit zijn tweakers ... maar toch ...
6600 trekt alle games van dit moment, mss niet met de meest schitterende graphics, maar dan moet je je af vragen hoeveel die je waar zijn ...

just my 2 cents

• Pinin

Pinin

Topicstarter
@gekkenhuis
:X

Tuurlijk je hebt gelijk, heb ik ook wel een beetje gedaan. Topic werd hier gesloten terwijl ik toch een duidelijke openingspost had geschreven met diverse vragen en dat ik de FAQ gelezen had. Daar begreep ik dat voor mijn budget de Radeon 9800pro een goede keus was, deze besteld maar bleek niet meer leverbaar en vorige/oude videokaart was niet bruikbaar, dus toen heb ik maar een 6600 gekocht omdat de 6600GT daar 189,- was tegenover 129,-

www.casarodriguillo.com

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-08 14:07
tomleeuw schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:12:
:X

Tuurlijk je hebt gelijk, heb ik ook wel een beetje gedaan. Topic werd hier gesloten terwijl ik toch een duidelijke openingspost had geschreven met diverse vragen en dat ik de FAQ gelezen had. Daar begreep ik dat voor mijn budget de Radeon 9800pro een goede keus was, deze besteld maar bleek niet meer leverbaar en vorige/oude videokaart was niet bruikbaar, dus toen heb ik maar een 6600 gekocht omdat de 6600GT daar 189,- was tegenover 129,-
Je hebt die kaart dus al gekocht? Want als dat zo is snap ik niet wat je precies wil weten..

Hallo met Tim

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Tim: ik bedoel, heeft de betere perfomance van de Gt wel zin als iets anders in het systeem de bottleneck is/wordt

www.casarodriguillo.com

• Pkunk
tomleeuw schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:20:
Tim: ik bedoel, heeft de betere perfomance van de Gt wel zin als iets anders in het systeem de bottleneck is/wordt
Ja sorry, niet goed gelezen ;)
Maar zou je niet beter een geforce 6800 nemen? Die is stukken sneller dan een 6600GT.
Maar dat terzijde zal je zien dat die kaarten een hele verbetering zullen zijn voor je systeem.

gl ;)

Hallo met Tim

• Pinin

Pinin

Topicstarter
o.k. dus als ik het goed begrijp, is het dus zeker een verschil tov de 6600(non-GT) ook al ondersteund mijn mobo geen 8xAGP en heb ik vrij ouderwets geheugen.

www.casarodriguillo.com

• Pkunk
tomleeuw schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:14:
o.k. dus als ik het goed begrijp, is het dus zeker een verschil tov de 6600(non-GT) ook al ondersteund mijn mobo geen 8xAGP en heb ik vrij ouderwets geheugen.
Jahoor. Verschil tussen 4x en 8x is vrijwel nihil. En je systeemgeheugen heeft qua prestaties niet zo heel veel te maken met je videokaart.

Hallo met Tim

• Pinin

Pinin

Topicstarter
ok, ik ga even kijken of ik er een kan ophalen.

Wel weer vaag als je er niet in zit, 6800LE, 6800TD enz. maar welke is nou de V9999 en N6800GT zo worden ze bij de pricewatch genoemd bij de firma's dan, welke ze overigens niet meer hebben :( of pris is aangepast

[ Voor 33% gewijzigd door Pinin op 28-11-2005 16:54 ]

www.casarodriguillo.com

• Pkunk
tomleeuw schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:47:
ok, ik ga even kijken of ik er een kan ophalen.

Wel weer vaag als je er niet in zit, 6800LE, 6800TD enz. maar welke is nou de V9999 en N6800GT zo worden ze bij de pricewatch genoemd bij de firma's dan, welke ze overigens niet meer hebben :( of pris is aangepast
Asus gebruikt de term TD achter z'n kaarten. Waar dat voor staat weet ik niet, maar ik zou er gewoon niet op letten. Een 6800TD van Asus is gewoon een 6800 (NU(wat dan weer staat voor Non-Ultra)). Het verschil zit 'em in de pipelines. Maar daar zijn er hier op GoT genoeg topics over, dus zoek er eens op los zou ik zeggen ;)

Hallo met Tim

• Pinin

Pinin

Topicstarter
bedankt voor uitleg en advies

www.casarodriguillo.com

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11-2025
Timlog schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:01:
[...]

Asus gebruikt de term TD achter z'n kaarten. Waar dat voor staat weet ik niet, maar ik zou er gewoon niet op letten. Een 6800TD van Asus is gewoon een 6800 (NU(wat dan weer staat voor Non-Ultra)). Het verschil zit 'em in de pipelines. Maar daar zijn er hier op GoT genoeg topics over, dus zoek er eens op los zou ik zeggen ;)
TD betekend Tv-out/Dvi.
Pagina: 1