Toon posts:

[XP] Word hangt als ik afdruk naar printer*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo tweakers

wij hebben een probleem met office xp onder windows xp sp2 als wij wat willen uit printen over netwerk dan blijft word steeds hangen er zit zoon laad balkje onderaan in word van bezig met afdrukken van achtergrond daar blijft ie op de helft staan

ik heb zelf al gezocht op google en got forum stond verder niks op de win98 pc,s doet het printen goed dus ik ga er van uit dat de printserver en printer wel goed is weet iemand waar het aan ligt

software client pc
novell 4.91 sp1
windows xp professional sp2

hardware pc
intel 700 mhz
256 mb ram
10 gb hdd
3com 100 mbit netwerk kaart

overige
printer aangesloten op een printserver
3com 24 poorts switch 100 mbit

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Is het alleen Word dit hangt of hangt de pc ook als je een testpaging print ?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:28

lier

MikroTik nerd

Wordt gebruik gemaakt van een print queue in Novell ?
Office XP helemaal voorzien van alle updates ?
Events ? (in het evenlog)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

windows XP en office XP gebruiken beide behoorlijk veel geheugen. het minimum voor de combinatie van deze twee is 265 MB systeemeisen win en office XP.

aangezien jij daarmee precies op het randje zit zou ik proberen wat meer geheugen bij te prikken. als je dat niet hebt zou ik dit oude bakkie niet te veel belasten en win 2000 en office 2000 er op knallen.

Verwijderd

sorry van de link die het niet doet en het foutje bij het geheugen. het minimum is 256 MB.

systeemeisen win en office XP

Verwijderd

Topicstarter
ja er wordt een print queue in novell verder gebruiken wij ook een betaalsysteem (pcounter) ik heb verder ook al geprobeerd 512 mb ram in te doen maar doet zelfde als met 256 mb ram ook vastlopen verder de test pagina gaat wel goed in windows ik heb de nieuwste updates van office xp ook al geprobeerd ook geen resultaat verder er zit een 4 mb vga in zou dat nog uitmaken ik heb windows xp in classic weergave en alle effecten uit

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 10:24 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:28

lier

MikroTik nerd

Heb wel wat topics gevonden over problemen met printen vanuit de combinatie Novell (oude versie) en Windows XP. (Zoekresultaten)
Kan je vanuit de pc direct naar de printer printen ? Ik weet dat bijvoorbeeld HP (welk merk printer heb je ?) een tooltje heeft om netwerkprinters via een wizard toe te voegen.

Videogeheugen hoef je je geen zorgen om te maken...
Kan je vanuit een non-Microsoft programma printen ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
de printer is hp 2100 series en een apollo 2200 beide printers zelfde resultaat
af en toe werkt het nu wel in word een document afdrukken maar nog heel vaak met vastlopen van word de complete pc loopt niet vast ik kan wel taak beeindigen doen
ik heb het gevoel dat het met netwerk te maken heeft ik heb ook al andere netwerk kaart drivers geprobeerd ik ga morgen win98 met office xp er op zetten mischien dat de pc het gewoon niet aan kan wat wazzaap ook zei
Pagina: 1