Image restoren vanaf externe HD

Pagina: 1
Acties:

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-03 10:22
Ik heb gezocht, maar op de volgende stelling toch niet een bevredigend antwoord kunnen vinden:

Stel ik schaf een externe USB-schijf (2,5"/100gb) aan, en maak er hier NTFS partities op aan. Kan ik dan met behulp van een DriveImage bootdisk een image terugzetten vanaf deze schijf? Kan je eigenlijk uberhaubt zo'n externe USB-schijf aanspreken vanuit DOS?
m.a.w. is dit een slimme aanpak voor system-backup voor een laptop?

Science is stranger than fiction

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 21:50

EXX

EXtended eXchange

DOS kan geen NTFS lezen. Dat is wel oplosbaar met een tooltje : http://www.datapol.de/dpe/freeware/
Voor USB drive support moet je dan ook weer een driver hebben: http://www.bootdisk.com/usb.htm

Nou weet ik niet wat DriveImage zelf aan boord heeft. Wellicht kan het zijn dat bv. NTFS support daar al in zit.

[ Voor 44% gewijzigd door EXX op 28-11-2005 13:55 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• LV-426
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-11-2025
Is zeker slim. Ik heb het jaren zo gedaan. Dan wel met Norton Ghost 9, de bootcd werkt super, maar wel eerst even testen raden ze aan of je pc wel helemaal boot met die cd. Ook PE builder is een goede en gratis optie. Dan heb je geen DOS nodig, echter: USB via DOS kan met Duse, NTFS kan ook vanuit dos, maar daar heb je weer andere progjes voor nodig. Genoeg mogelijkheden dus.

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-03 10:22
Misschien was het handig om ook even te vermelden dat het om DriveImage versie 7.0 gaat.

Ik heb momenteel niet de mogelijkheid om het testen omdat ik de externe schijf nog niet heb gekocht, maar denk zelf eigenlijk dat DriveImage hier gewoon mee overweg kan. Bij het testen van de boot-CD had ik ook gewoon toegang tot de NTFS schijven en werd zelfs mijn virtuele cd-drive (alcohol 120%) weer gegeven.
Maar misschien toch iemand die het zeker weet?

Science is stranger than fiction