Toon posts:

Cheap Server Concept.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Cheap Hosting concept.

1 kast a fl 1150,00 per maand

500 gigabyte peering traffic.
220 gigabyte transatlantisch.

2 mbit peering verkeer a Fl 500,00
1 mbit transatlantisch a Fl 1300,00

Totale maandelijkse kosten Fl 2950,00 gulden.

2950,00 / 18 servers = 164,00 gulden per maand.

164 per maand per server van 2u hoog en 40 gigabyte traffic.

Dan ga je nog een switch kopen en een APC powerswitch * 2. En je zit op een totale kosten voor 18 servers van 2u hoog met 10 ip adressen en 40 gigabyte traffic op zo een fl 175,00 ex btw plus een setup van fl 250 per persoon om de switch eruit te krijgen.

Het enigste nadeel is wel dat je gebruikers wel veel nederlands traffic moeten verstoken dus denk dan dat je klanten zullen zijn van mensen met een nederlandse website.

Ik hoor gaarne reacties!

Verwijderd

Topicstarter
1 kast a fl 1150,00 per maand.
1,5 Mbit a fl 1750,00 per maand. (normale mbit dus peering en atlantisch)
18 servers a 2u hoog inclusief 10 ip adressen en 20 gig traffic is 162,00 gulden.
Afschrijving switches etc kom je op 175,00 per maand met een setup van fl 250,00

Wie wilt? >:)

Dat wel dan op een sneller en beter netwerk dan een andere host die dit aanbied, en een betere temparatuursregeling :)

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

CyberComm biedt dit sinds kort aan; het is BAGGER (Sorry..., no flamewar):

AMS-IX is ok, daar is niets op tegen, maar voor transatlantisch verkeer ga je over Carrier1, en dat is nou niet een van de partijen waar je om staat te springen lijkt me ... Ik heb zelf ervaring bij CyberComm (van meerdere opzichten), en in het begin (3 jaar geleden) was ik zeer te spreken over Harry & Klaas. Toen werd de toko overgenomen door Scarlet Telecom, en werd alles gerundt vanuit Lelystad, en toen ging het mis ... In het begin hadden ze MCI/Worldcom voor transatllantisch verkeer, nu kan je dat ook afnemen voor 1600,- per Mbit geloof ik ...

Met andere woorden: Bodemprijzen zijn altijd leuk voor iemand die niet zoveel geld heeft, of om mee te beginnen, maar als je verder gaat kijken, als je wat meer betaald, dan ben je echt veel beter uit IMHO ...

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-05 13:15
Als je aan zoiets begint dan is prijs idd niet een van de belangerijkste factoren. Het gaat vooral om wat je onderscheidende punten zijn zodat je verder kunt groeien. Daarom is een beetje toekomst gericht plannen niet slecht.

• Ravity
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-05 15:12
Andere prijzen:

Hele 19" rack, 46U hoog 1200,-
Verkeer, per MBit 1000,-