Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Choke] Fiat Uno

Pagina: 1
Acties:

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:13
de uitstoot van mijn Uno is te hoog.. Waarschijnlijk is het de automatische choke die blijft hangen. Maar ik heb GEEEEEEN idee waar dat ding hoort te zitten. Heb al vrijwel alles aan het blok veranderd, maar waar die choke zit, geen idee..

dus, heeft iemand een idee waar deze choke zit? En misschien nog input over andere oorzaken van de hoge uitstoot?

Het blok loopt goed verder..

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:13

Sick Nick

Drop the top!

Als de automatische choke blijft hangen zou ie stationair ook een verhoogd toerental moeten hebben, is dat ook zo? En van welk jaar is je uno, en welke motor?

[ Voor 3% gewijzigd door Sick Nick op 28-11-2005 13:36 ]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Waar baseer je die te hoge uitstoot op? Heb je dat laten testen bij een garagebedrijf? Dan kunnen je die namelijk ook wel vertellen wat eraan te doen valt lijkt me. :)

• 418O2
was het topic vergeten

heb het even op een uno forum gevraagd, die zeggen dat ik mijn luchtfilter moet vervangen..

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Is je Lambda sensor nog in orde?

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:11

bonzz.netninja

Niente baffi

choke zit aan je carbarateur, maar ik denk niet dat een uno er nog 1 heeft waar je nog 123 bijkan ?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Verwijderd

welk bouwjaar is de uno, want je zegt er niet bij of het injectie of carb is, daar zit de choke igg, maar als de uitstoot te hoog is ligt hij wss niet daaraan tenzij hij stationair heel hoog loopt.

waarschijnlijk je CO schroef bijstellen, ook op je carb, vaak vlakbij je stationair stelschroef

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2005 10:29 ]

• 418O2
Tis wel een injectie..

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

418O2 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 23:42:
was het topic vergeten

heb het even op een uno forum gevraagd, die zeggen dat ik mijn luchtfilter moet vervangen..
Dan zou ik dat maar doen, veel simpeler dan rommelen met instellingen waar je geen verstand van hebt (denk ik).
Het zou namelijk ook kunnen dat je motor niet genoeg lucht krijgt doordat je filter een beetje verstopt zit door vervuiling (hoe oud is je filter? en rij je veel in de stad?)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• 418O2
filter komt uit een sloopauto en zag er nog wel goed uit, maar is nu vrij donker ;)

Rij veel in de stad

Verwijderd

Lambda sensor, choke, carburateur, injectie...... wat heb je wel en wat heb je niet?

Verwijderd

418O2 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 14:05:
filter komt uit een sloopauto en zag er nog wel goed uit, maar is nu vrij donker ;)

Rij veel in de stad
Dat zijn allebei probleemfactoren qua uitstoot :P

Zet er een nieuw luchtfilter in, en ga eens een km of 30 flink blazen op de snelweg zodat de boel eens goed warm kan worden, en laat dan nog eens meten.

Als 't een injectie is zit er geen choke op. Andere hoofdverdachten zijn de koelwatertemperatuursensor, bougies/verdeler en de lambdasonde.

• 418O2
bougies zijn 10k km oud.. lambdasonde weet ik niet.. ik ga eerst ff een nieuw filter checken

ff kijken voor een K&N, als dat niet te duur wordt
Pagina: 1