Toon posts:

Schaduw misvorming met Asus N6200TD 256mb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Specs PC2
---------------------
Asus A7V266e
AMD Athlon 2400XP
1GB 266Mhz PC2100
SWeex USB2 PCI controller (Onboard USB1.1 Disabled)
Realtec 10/100/1000 NIC
Creative SBL
Promise U133 DMA IDE Controller
Asus N6200TD 256mb VGA

Ik heb dus laatst een Low Budget Asus N6200TD 256mb gekocht maar nu bij alles zichtbaar op mijn desktop zie ik een lelijke schaduw en bedoel ik niet de windows animaties.
Een beetje erg irritant het lijkt wel of ik teveel gezopen hebt 8)7 en merkte dat ik na een tijdje een beetje scheel ging kijken.

Ik heb het al met een andere monitor geprobeerd maar dan zie ik het ook dus het is zeker niet de monitor want dezelfde monitor doet het op een andere PC niet en het ligt ook niet aan de configuratie want die doet op dezelfde Pc met een andere kaart ook gewoon goed dus het lijkt er gewoon op dat het echt de Kaart zelf is.

Hoe hoger de screen refresh rate hoe duidelijker de misvorming terwijl mijn monitor en Vga kaart het makkelijk aan zou moeten kunnen op 1024 x 768 85Hz.

Het vreemde ervan is dat ik het dus niet zie in spellen gebruik makend van Direct 3D en OpenGL.

Ik heb de Laatste drivers geïnstalleerd nVidia ForceWare 81.95 WHQL.

Komt het omdat het een goedkope kaart is nou ja 79,- of heeft het te maken met een Conflict die ik tevens nog niet hebt kunnen ontdekken of is de kaart gewoon gaar.

Iemand enig idee?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Zou je er een screenshot van kunnen maken? Want ik kan me geen voorstelling maken bij een schaduw op je desktop zelf. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
_the_crow_ schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:21:
Zou je er een screenshot van kunnen maken? Want ik kan me geen voorstelling maken bij een schaduw op je desktop zelf. :)
Dat gaat niet lukken denk ik omdat het waarschijnlijk hardware matig is dus als ik een screenshot maak dan ziet het op een andere pc gewoon normaal uit ik zou wel een foto kunnen maken met mijn Digicam.

Verwijderd

Topicstarter
Het lijk niet aan mijn video kaart te liggen ik heb het ook met een ander Asus kaart GF3 TI500.

Het is ook mijn monitor niet daar heb ik er ook al 2 van geprobeerd.

Ik neem aan dat mijn 2 Boxen naast mijn monitor niet de oorzaak kunnen zijn dat ziet er trouwens ook anders uit.

Wat kan het dan nog zijn? :'(

• simen
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 14:13

simen

nemi.artstation.com

boxen kunnen wel de oorzaak zijn, als ze niet afgeschermd zijn. maar dan heb je zulke oude boxen, ga er maar niet van uit.

het is dus niet de monitor en ook niet de videokaart?

ik zou zeggen, probeer je digicam idee, das de enige manier dat we een beeld kunnen krijgen van wat je bedoelt

Verwijderd

Topicstarter
Het was erg moeilijk om er een foto van te maken sterkrt nog in 9 vd 10 gevallen was het op een foto niet eens te zien of veel minder te zien.

Dit is een afgezwakte versie die ik op foto heb kunnen vastleggen.

Het is een 500kb BMP in jpg bleef er namelijk helemaal niet veel meer van over.
http://home.planet.nl/~baas0581/Shadows.bmp

• Farmerpeter
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-12-2024

Farmerpeter

`'t kan verkeren

Met mijn kaart heb ik hier ook last van XFX 6200A, er wordt geadverteerd met shader model 3.0 maar volgens mij is de kaart er veels te langzaam voor. al schakel ik bij NFS MW schaduw uit ziet het er ECHT VEEL BETER uit. Dit viel mij echt op. maar ik heb deze kaart ook pas een dag binnen en ben nog een beetje aan het kijken met instellingen, met GTA SA krijg ik hem niet mooi aan de praat daar baal ik wel van, low budget kaartje van 128mb 60 euro, maar hij doet het met NFS en call of duty 2 en daar gaat het om.

Dus probeer je schaduw uit te schakelen met spellen, anders weet ik het ook niet, heeft er iemand anders nog suggesties voor deze low budget kaarten namelijk niet iedereen heeft het geld over voor een dure high end kaart, respecteer deze mensen die ook weleens tevreden zijn met lage resoluties en wat minder opties.

AM2 X2 3600 @ 3.0Ghz Asrock AliveNF4G-DVI OCZ pc5300

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Baas boi alles goed?

-Mijn guessing is probeer een andere driver, als je dat nog niet geprobeerd hebt.
-Heb je ook al de andere aansluiting (evt. met een DVI-DSUB converter)

Instagram / YouTube

Verwijderd

Topicstarter
aramdin schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 10:22:
Baas boi alles goed?

-Mijn guessing is probeer een andere driver, als je dat nog niet geprobeerd hebt.
-Heb je ook al de andere aansluiting (evt. met een DVI-DSUB converter)
Er zit inderdaad nog een DVI aansluiting op maar er zat geen converter naar vga bij en andere DVI converter passen niet.

By the way ik heb het niet in 3D spellen.

Verwijderd

Topicstarter
Update Probleem:

Nou ik snap het nu helemaal niet meer.

Ik heb er nu een ook nog maar eens een nieuw MoBo tegen aan gegooid (ASUS A7N8X-XE) omdat het nog het enige logische was dat nog iets uit kon halen maar nee hoor ook dat helpt niet.

Uitgesloten zijn:

Monitor
Video Kaart
Moederbord
Montage CPU
Conflict NIC, SBLIVE PCI kaart
Drivers

Wat meer kan ik nog doen?

Ik heb wel gemerkt als ik hem ip 800 x 600 X 60Hz zet dan is het weg en op 1024x768 op 60 Hz is het veel minder maar zie het nog wel een beetje.

Ik heb wel een Tv aangesloten maar als de kabels ontkoppel is het er nog steeds ook na een reboot.

Verwijderd

zijn de kabels misschien niet helemaal goed afgeschermt...

@farmerpeter
het is altijd zo geweest dat de goedkope budget-kaartjes wel de nieuwste technieken in huis hadden maar niet de power om het te kunnen gebruiken, zo ook 2x de miskoop een FX5200 64mb en een 6200a 128mb... het voordeel is dat je wel games kan starten die anders zouden roepen dat je videokaart geen PS2.0 of zelfs PS3.0 zou hebben

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 10:00:
zijn de kabels misschien niet helemaal goed afgeschermt...

@farmerpeter
het is altijd zo geweest dat de goedkope budget-kaartjes wel de nieuwste technieken in huis hadden maar niet de power om het te kunnen gebruiken, zo ook 2x de miskoop een FX5200 64mb en een 6200a 128mb... het voordeel is dat je wel games kan starten die anders zouden roepen dat je videokaart geen PS2.0 of zelfs PS3.0 zou hebben
Maar als ik die kabels los koppel heb ik het nog steeds en de monitor Kabel met monitor doet het wel goed op een andere Pc.

Het vreemde is in Games Direct3D of OpenGL zie ik het niet alleen maar in Windows.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 09:52
Heeft dit niets met vsync te maken?

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 14:49:
Heeft dit niets met vsync te maken?
Bedoel je van de monitor of van de drivers?
Je kan namelijk dit wel instellen in de monitor settings maar daar heb ik al een beetje mee gekloot maar geen succes.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde op onze familie-pc...
Dit was al meteen na het aanschaffen van een goedkope TFT....
Ik kocht de pc met de gedachte dat ik mijn oude 3dkaart (x600xt) en monitor (crt) nog had en dus daarop mooi kon besparen.
Eenmaal in elkaar gezet hoorde ik harde piepen bij het opstarten en monitor ging niet aan (kapot?), dus wij nieuwe tft kopen bij mediamarkt (monitor zaten toch al krassen op) en toen bleek dat het aan de videokaart lag. Rma dus, en ondertussen heb ik er toen een tijdje een x300se in gehad (zat nog in de pc toen ik hem kocht, waarschijnlijk een testkaart ofzo) en daarmee has ik precies hetzelfde, van die bewegende horizontale "schaduwlijnen". En als ik een beetje met resolutie en refreshrate speel wort het soms ook minder, maar helemaal weg gaat het niet.
Heb ondertussen een Sapphire x700 256MB erin gedrukt in de hoop dat het weg ging, maar tevergeefs, het werd wel minder maar is nog steeds zichtbaar als je goed kijkt.
Ik heb ook geen idee hoe dit kan komen en ben erg benieuwd of iemand het wel weet, want het is niet erg prettig werken op zo'n scherm.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Andere monitor èn een andere kabel proberen... Kijken of dat helpt.

Op m'n werk heb ik een iiyama TFT scherm staan dat niet goed overweg kan met herhalende sterke contrast overgangen, dan gaan die vertikale lijnen als het ware echo'en en zie je schaduwlijnen. Daar ligt het aan het TFT scherm, de electronica struikelt over die constrast overgangen.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-06 10:21
idd, ik heb dit 4 jaar geleden ook met een slechte kabel gehad. was toen helemaal gaar, omdat het maanden duurde voordat we doorhadden waar het aan lag. als je een iiyama terugstuurt moet je de kabel namelijk thuis houden.. :|

Verwijderd

Die wat ik beneden heb staan is geen ilyama maar een visionseven (bagger dus) en ik d8 steeds dat het gewoon een brak scherm was, totdat ik dit topic tegenkwam...
Het lijkt me dus dat jullie bedoelen een andere VGA kabel? Als het goed is heb ik die nog ergens liggen van mijn eigen scherm (wel ilyama :) ).
Zal het eens een poging geven dan _/-\o_

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-06 10:21
lastige kan zijn dat iiyama als 1 van de weinige schermen de mogelijkheid heeft om de kabel los te koppelen. met veel monitoren ben je dus de sjaak als je kabel stuk gaat: lastig te ontdekken of dat t probleem echt is!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:09
het signaal is gewoon niet mooi, dit valt op somige punten beter op als andere.
Je moet eens kijken wat er gebeurt bij een zwart naar wit overgang. en andersom. je zal dan een lijn rechts in het overgaande vlak zien. Meestal krijg je dit soort dingen door "slechte" monitoren. Dit komt omdat het signaal bij de overgnang nog een keer piekt.

als je zwart ziet als een hoog signaal en zit als een laag. ----|_,____ zal er in het begin van het lage stukje een piekje zitten. Dit zie je als een soort schaduw. Meestal licht het dus aan de monitor, maar het kan ook idd aan de videokaart liggen. Dit is alleen op te lossen met een andere videokaart.
Lagere refreshrates hebben hier idd invloed op omdat het signaal dan meer ---\____ wordt. het krijgt dus meer tijd om te stabiliseren. Ook de gamma op je kaart lager zitten zal wat helpen net als het contrast. Je moet er maar eens mee gaan spelen. Best kun je het testen met een monitor test programma.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijkheid geeft. Dus het is een quwestie van spelen met de instellingen en er maar aan wennen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb het probleem eindelijk opgelost.

Het is niet te geloven maar het beeld was slecht omdat ik de monitor kabel had gebundeld met andere kabels met klittenband dus doormiddel van een beetje ANTI-KLIT heb ik het probleem opgelost en het beeld ziet er weer normaal uit.

Bedankt voor alle tips ik was er anders niet achter gekomen!

:)

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-08 14:25
Storing van andere kabels >:)

soms is het ook zoo makkelijk

28x 430Wp ZW Deye SUN-12K-SG04LP3-EU | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Pagina: 1