Ik ben enorm aan het stoeien met een JEditorPane icm een RTFEditorKit
Constructor:
addBindings is niets meer dan Ctrl-B binde aan bold enzo
Het initialiseren gaat allemaal prima, maar wanneer ik de settext overrride om te zien wat er allemaal gebeurt met
dan krijg ik eerste en rtf string te zien met alle formatting, en daarna print hij null
.
Bij het debuggen krijg ik een exception bij de getText method, maar java is zo fijn om niet te printen wat er fout gaat, dus heb de getText van de JEditorPane overnomen en de IOException geprint.
De message is RTF is an 8-bit format.
De RTF die ik wil laten zien komt oorspronkelijk uit een .NET programma wat ik heb geexporteerd naar text files en weer geimporteerd in java. Misschien staan er characters in die niet worden ondersteund? Ik zit echt vast hier! iemand met de zelfde ervaring?
Constructor:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| public LPAEditorPane() { super(); setEditorKit(new RTFEditorKit()); addBindings(); StyledDocument document = (StyledDocument) getEditorKit().createDefaultDocument(); Style style = document.getLogicalStyle(0); StyleConstants.setFontSize(style, 10); StyleConstants.setFontFamily(style, "Verdana"); setDocument(document); } |
addBindings is niets meer dan Ctrl-B binde aan bold enzo
Het initialiseren gaat allemaal prima, maar wanneer ik de settext overrride om te zien wat er allemaal gebeurt met
Java:
1
2
3
4
5
6
| public void setText(String t) { System.out.println("setText:" + t); super.setText(t); System.out.println("getText:" + getText()); } |
dan krijg ik eerste en rtf string te zien met alle formatting, en daarna print hij null
Bij het debuggen krijg ik een exception bij de getText method, maar java is zo fijn om niet te printen wat er fout gaat, dus heb de getText van de JEditorPane overnomen en de IOException geprint.
De message is RTF is an 8-bit format.
De RTF die ik wil laten zien komt oorspronkelijk uit een .NET programma wat ik heb geexporteerd naar text files en weer geimporteerd in java. Misschien staan er characters in die niet worden ondersteund? Ik zit echt vast hier! iemand met de zelfde ervaring?