slechte elcos K7

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Gray|IA
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06-2021

Gray|IA

geen ondertitel

Topicstarter
Vriend van mij heeft een kapote PackardBell pc.

deze: http://support.packardbel...ypc/?PibItemNr=P480500713
sd-ram
AMD 1.3Ghz K7 R2
onboard videocard

Wanneer ik hem opstart branden de lichtjes, en draaien de ventilatoren maar geen geluid en `no signal` op het scherm.

Moederbord kapot, waarschijnlijk door bolle condensators al dan niet veroorzaakt door een slechte goedkope voeding?
Heb al naar de elcos gezocht maar geen gevonden, dus zal het een nieuw moederbord worden. zijn deze nog te verkrijgen (pc is van 2001).
Of is het beter een nieuwe `goedkope` pc te kopen?

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa529119/Afbeelding(199).jpg
Dit is een foto van de voeding, waar het net lijkt of er iets onploft is (weerstand) , ook die elcos zijn kapot.
Thx

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

Tja, dat word een nieuwe voeding en mobo........................dus

wat wil je nu eigenlijk weten/vraag????

Tubes....It's what make music music!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:42
misschien is je camera ontploft, want ik zie echt helemaal niks duidelijks op die foto...

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Test eens of de voeding nog werkt, anders moet je die dus ook vervangen. En een moederbordje is er vast wel voor te vinden, al dan niet 2e hands.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Paar punten:

- topics over condensatoren / elcos komen zeer vaak voor. Doe eens een search voor meer info
- je wordt geacht volle specs IN je topicstart te geven. Zo blijkt je moederbord van MSI te zijn volgens je link. MSI levert (zoals in bovengenoemde topics te lezen is) gratis nieuwe condensatoren op aanvraag.
- als PSU ook de geest gegeven heeft is het mogelijk dat meer dan alleen condensatoren dood is. Ieder onderdeel dat op moment van storing aangesloten was is in principe verdacht :o
- voedingen gaan niet zomaar kapot, Packard Bell gebruikt op zich de minimale voedingen die de basisconfig aankunnen, maar ze zijn van redelijke kwaliteit. Controleer voor je iets anders doet of de aarding wel OK is en of er geen andere problemen zijn met spanning in huis.
- een pic plaatsen heeft alleen zin als er iets op te zien is. Deze wazige vlek voegt niets toe...

Tenslotte is je vraag niet duidelijk. Het zou beter zijn om gewoon even de bestaande topics door te lezen (wat je klaarblijkelijk niet hebt gedaan aangezien je geen vervangende elcos vond) en even dan alles op een rijtje zetten. Iig gaat deze topic in huidige vorm nergens heen.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.