Toon posts:

HP Pavilion dv1xxx ? Goede koop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hellow,

Ik ben van plan een nieuwe laptop aan te schaffen, heb nu een Acer Travelmate 430 series ( 2,66 ghz, 512mb ram, ati mob. radeon 64mb etc ) .. maar heb daar al niets anders dan ongeluk mee gehad, en de garantie & support van acer is shit :s

nuja ik ben dus op zoek naar iets anders, en ik had gedacht aan een HP Pavilion dv1xxx notebook pc. Iemand ervaring mee ? Wat is juist het verschil tussen de dv1300 en de dv1400 ? op de HP site staan dezelfde specs :)

deze heeft een 14" scherm, dit zou ik wel praktisch vinden omdat ie overal meegesleept wordt ( eindwerk met landbouwmachines enzo ) ..

vraag is ook, die grafische kaart van 128 shared, valt da goed te doen?
eneuh, die 1,73ghz, is da qua snelheid te vergelijken met m'n Intel P4 2,66 ghz?

Alvast bedankt,
Q.

ps: wa zou de batterijduur daar zo van zijn?
grtz
Geïnstalleerde besturingssystemen
Microsoft® Windows® XP Home Edition

Processor
Intel® Pentium® M Processor 740 processortechnologie
Enhanced Intel® SpeedStep® technologie

Processorsnelheid
1,73 GHz

Systeembus
533-MHz bussnelheid

Cache
Level 2 cache 2 MB

Standaard geheugen
1024 MB

Type geheugen
DDR 333-MHz

Interne vaste schijf
100 GB

Vaste schijf-controller
EIDE vaste schijf, ATA 100

Snelheid vaste schijf
4200 rpm

Type optische drive
LightScribe DVD-Writer, twee formaten (±R, ±RW) met ondersteuning voor Double Layer

Geheugenkaart-eenheid
Digitale kaartlezer (6-in-1) (xD, SD, Smart Media, Memory Stick, Memory Stick Pro, Multimedia Card)

Netwerkinterface
10/100 LAN Ethernet geïntegreerd

Draadloze technologie
Intel® Pro/Wireless 2200 802.11b/g geïntegreerd Wireless LAN

Externe I/O-poorten
1 VGA-poort; 3 USB 2.0 poorten; 1 IEEE-1394; 1 RJ-11 modemconnector; 1 RJ-45 Ethernet-connector; S-video tv-uitgang; Infrarood poort voor afstandsbediening (afstandsbediening is optioneel); 2 hoofdtelefoonuitgang, 1 microfooningang; kabelaansluiting voor de uitbreidingspoort

Video-opname interface
IEEE 1394 interface

Uitbreidingsslots
Een type I of type II PC card slot. CardBus-compatibel

Afmetingen scherm
high-definition BrightView breedbeeldscherm

Display - resolutie
1280 x 768

Videoadapter
Intel® video media-accelerator 900

Geheugen video-adapter
Tot 128 MB gedeeld videogeheugen

Video-adapter, bus
4 x AGP Enhanced video met 3D-prestaties

Bedieningspaneel
HP QuickPlay mediaspeler-software speciale menu-opties, muziek- en dvd-knoppen

Handheld afstandsbediening
HP Mobile Remote Control

Interne audio
3D Sound Blaster Pro compatibel 16-bits geluid geïntegreerd

Luidprekers en microfoon
Altec Lansing® luidsprekers

type voeding
65-W netadapter

Type batterij
6-cels lithium-ion (Li-Ion) accu

Gewicht
2.42 kg

Afmetingen (B x D x H)
334 (l) x 230 (b) x 33 mm (min. h) / 39 mm (max. h)

Afmetingen verpakking (B x D x H)
400 x 165 x 340 mm

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
Wat wil je ermee doen?

Verwijderd

Topicstarter
de bedoeling ermee is ' gewoon ' gebruik, en wat programmeren, tekenen in 3D ( inventor / autocad ) .. zeker geen zware game machine ofzo

bedankt voor de reactie!
grtz

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
Autocad werkt waarschijnlijk wel. Voor renderprogramma's e.d. is een dedicated gpu wel aan te raden.. Ow ja.. Er komt heel behoorlijk geluid uit deze laptop (voor een laptop dan he ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Verbal_Kint schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:55:
Autocad werkt waarschijnlijk wel. Voor renderprogramma's e.d. is een dedicated gpu wel aan te raden.. Ow ja.. Er komt heel behoorlijk geluid uit deze laptop (voor een laptop dan he ;) )
bedankt!
Ivm het geluid, dat is altijd een pluspunt hé ;)

Ik denk wel dat ik eens ga informeren voor deze!

groeten

• roelke
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-02 13:21
voor dat tekenen in cad is het scherm dan niet wat klein (1024X768)

I've GoT a solution

Verwijderd

Topicstarter
roelke schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:11:
voor dat tekenen in cad is het scherm dan niet wat klein (1024X768)
dat is niet zo erg hoor, ik teken nu ook op m'n 15" scherm ( enkel basic ) .. maar als ik grotere projecten doe, dan gebruik ik m'n vaste PC met Acer AL1951 19" tft schermpje .

Het grootste voordeel zou moeten zijn: de batterij en scherm .. alles voor de mobiliteit dus

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-02 11:27
Ik weet dat deze lijn niet meer gemaakt wordt en staat ook niet meer op de site. Je kunt in Belgie nog wel dit type bestellen maar dan krijg je een ander toetsenbord.

Ik ben gegaan voor de dan maar iest grotere 15" Presario V4274EA met 100GB en 1Gig geheugen... alleen had ik em net 2weken struikelt een collega over mn notebook tas en gaat er viel er vol bovenop. je raad t dus al hele brightview scherm naar de knoppen... was wel effe kwaad :(

Verwijderd

Topicstarter
struik schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:03:
Ik weet dat deze lijn niet meer gemaakt wordt en staat ook niet meer op de site. Je kunt in Belgie nog wel dit type bestellen maar dan krijg je een ander toetsenbord.

Ik ben gegaan voor de dan maar iest grotere 15" Presario V4274EA met 100GB en 1Gig geheugen... alleen had ik em net 2weken struikelt een collega over mn notebook tas en gaat er viel er vol bovenop. je raad t dus al hele brightview scherm naar de knoppen... was wel effe kwaad :(
kzou deze idd in belgie bestellen ( ben Belg :) ) .. had hem zien staan in de winkel, en was verkocht op het eerste zicht .. Maar ik wilde eens kijken wat er bevindingen waren van deze notebook.

Ai :s klinkt niet goed ? Kan ik wel geloven dat je kwaad was, je zou voor minder :(
Succes!

en bedankt voor de reply
Pagina: 1