Denon DVD 1920 - Snelheid inlezen/starten audio CD's

Pagina: 1
Acties:

• janusja
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-02 00:13
Ik wil graag een DVD 1920 kopen maar luister meer muziek dan dat ik films kijk.

Wil nu dus graag weten hoe lang het op deze speler duurt, nadat je een audio cd in het laatje mikt, voordat je muziek hoort. En ook de snelheid waarmee je door de nummers kunt skippen.

Is er iemand hier die zo'n speler heeft en er iets over kan zeggen? Bij de specs of waar dan ook is hier niks over te vinden...

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-02 08:49

ranzige pad

kwaaak kwaak

hint, bezoek een dealer en probeer hem daar.

kijk hier voor lokale dealers(niet alle)

[ Voor 61% gewijzigd door ranzige pad op 28-11-2005 13:02 ]

HT & NAS & Inventaris

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:08
Bij veel DVD spelers duurt dit vrij lang. Bij de 2910 in elk geval even lang als een DVD. Volgens mij heeft dit te maken met de herkenning van een schijf, het apparaat 'scant' de content en CD komt op DVD spelers vaak als laatste in de ketting waardoor het vaak wat langer duurt.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• janusja
@ Ranzige_pad: das wel een goede hint maar bij mij in de buurt (Hengelo Ov) heb ik nog geen winkel gevonden waar ik hem kan proberen.

@ Dr. Strangelove: daar was ik dus inderdaad bang voor.

Ik hoop dat er hier iemand te vinden is die een 1920 heeft en er dus iets over kan zeggen.

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-02 11:59
Morgen of overmorgen verwacht ik de dvd-1920 per postbode. Ik hoop dat ik dus snel een mededeling kan doen over de reactietijd bij een cd.

• janusja
Thanks Rocketman, ik wacht in spanning af...

• Rocketman
janusja schreef op woensdag 30 november 2005 @ 09:38:
Thanks Rocketman, ik wacht in spanning af...
De postbode komt wel, de speler nog niet........ :( :( :(

• janusja
Damn.... :( nog even geduld dan... ;)

• Rocketman
janusja schreef op zondag 04 december 2005 @ 10:38:
Damn.... :( nog even geduld dan... ;)
Mijn geduld wordt nu wel heel erg op de proef gesteld. Dit jaar komt de Denon zeker niet, misschien in de eerste week van januari... We zien wel.

• janusja
Hm. Dasnie leuk.... wachten maar...

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:38
Heb ook zojuist een DVD1920 besteld, dus als 'ie binnen is zal ik ook proberen hier wat meetresultaten te posten.

Had in oktober een Denon AVR1906 receiver gekocht, zilveren uitvoering, en toen ook een Denon CD-speler (DCD685) bij besteld - ook in het zilver. Mijn idee, alles van 1 fabrikant in zilveren uitvoering, dat past goed bij elkaar. Vrijdag had ik eindelijk die CD-speler binnen - jawel, net een tintje lichter zilver dan de receiver... :(

(daarbij blinkt die CD-speler niet echt uit in functionaliteit, geen CD-text, geen repeat-1 functie...)

Die 1920 gaat wel goed bij de receiver passen en heb ik meteen een goede kwaliteit DVD-speler.

Maar zoals gezegd: zal de inleessnelheid van audio-CD's t.z.t. wel eens posten.

• TheSlider
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb sinds vorige week deze speler en ik heb net even de tijden voor je gemeten (met twee verschillende CD's die hetzelfde resultaat geven).

Als de lade open is en je drukt op 'play' dan duurt het ongeveer 10 seconden voordat er muziek klinkt. Dit is dus inclusief het dicht gaan van de lade en het inlezen van de CD. Als je vanuit de 'stop' stand (dus niet 'pause') op 'play' drukt dan duurt het ongeveer 5 seconden voordat er muziek klinkt.

Als je tijdens het luisteren op 'next' drukt dan duurt het ongeveer 1 seconde (dit is ongeveer het kan ook iets minder dan een seconde zijn) voordat de volgende track begint te spelen. Het skippen van meer nummers gaat relatief natuurlijk wel sneller en duurt dus niet x maal 1 seconde. 10 nummers doorskippen duurt ongeveer 5 seconden.

[ Voor 9% gewijzigd door TheSlider op 02-01-2006 16:51 ]

• janusja
Hey, bedankt voor de info, daar kan ik wat mee!

5 seconden vind ik nog best wel lang; met m'n huidige cd-speler duurt het geen seconde voordat ik geluid heb.

Maar voor een dvd-speler zijn deze tijden denk ik niet zo gek.

Zou je ook eens willen meten hoe lang het duurt voordat een dvd begint? Is dat vergelijkbaar?

• ranzige pad

ranzige pad

kwaaak kwaak

Na aanleiding van dit topic denk ik toch maar dat ik er ook een ga halen, het lijkt mij een prima vervanger van mijn Philips DVD737.
Wat wil je nog meer: goede dacs, hdmi uitgang, progessive scan htdt formaten en SACD en divx(voor de ene keer dat ik het gebruik) Een ideale combi speler lijkt het mij.

Als cd speler wil ik hem niet gebruiken, gezien mijn Rotel RCD990 beter afspeelt(hoop ik toch)

HT & NAS & Inventaris

• TheSlider
  • Niet online
janusja schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 09:46:
Zou je ook eens willen meten hoe lang het duurt voordat een dvd begint?
Tuurlijk, hier zijn de tijden. Ik heb weer even twee DVD's gepakt en de tijden gemeten. Met lade open en op 'play' drukken duurt het 11 seconden voordat er beeld is (5 seconden hiervan is weer de extra tijd voor het dichtgaan van de lade.

• TheSlider
  • Niet online
ranzige_pad schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 10:20:
Na aanleiding van dit topic denk ik toch maar dat ik er ook een ga halen, het lijkt mij een prima vervanger van mijn Philips DVD737.
Wat wil je nog meer: goede dacs, hdmi uitgang, progessive scan htdt formaten en SACD en divx(voor de ene keer dat ik het gebruik) Een ideale combi speler lijkt het mij.

Als cd speler wil ik hem niet gebruiken, gezien mijn Rotel RCD990 beter afspeelt(hoop ik toch)
Hij bevalt tot nu toe erg goed. Zeer goed beeld en de audio weergave is wat mij betreft erg goed. Leuk extraatje is dat ie ook probleemloos divx en xvid afspeelt.

Ik heb trouwens wel een probleem waarvan ik graag zou willen weten of andere mensen dit ook hebben. Ik heb de speler via RGB scart aan mijn Sony breedbeeld hangen. Echter het beeld is horizontaal een stuk naar rechts verschoven. De TV staat toe om dit tot -5 te corrigeren, maar dan nog is het beeld 1 a 2 cm teveel naar rechts verschoven. Zowel mijn Sony DVD recorder als Playstation2 hebben dit probleem niet (ook via RGB scart) aangesloten, maar ja dat is wel Sony op Sony natuurlijk.

Het zou nog aan de kabel kunnen liggen, maar ik ben bang dat het toch aan de speler of speler/TV combinatie ligt. Ik zal binnenkort wel es proberen een andere kabel te gebruiken, maar als iemand andere suggesties heeft dan hoor ik het graag.

[ Voor 4% gewijzigd door TheSlider op 05-01-2006 13:46 ]

• janusja
Er is nog één ding wat ik nergens kan vinden: kan je er ook een DVD met mp3's op afspelen?

Verwijderd

Wat kost deze speler?

• ranzige pad

ranzige pad

kwaaak kwaak

kijk hier voor prijzen:
http://www.kieskeurig.nl/...0A72EC1257077002BA739.htm

op het moment vanaf 275€ excl verzend.

Zelf ga ik maar voor progress, daar kan ik hem ophalen.

HT & NAS & Inventaris

• janusja
Ik vraag het nog een keer: :)

Er is nog één ding wat ik nergens kan vinden: kan je er ook een DVD met mp3's op afspelen?

• ranzige pad

ranzige pad

kwaaak kwaak

janusja schreef op maandag 09 januari 2006 @ 10:04:
Ik vraag het nog een keer: :)
Het lijkt mij vreemd dat hij dit niet als hij ook cd's met mp3's afspelen kan. Garanties kan ik je echter niet geven. Probeer de importeur eens te mailen

HT & NAS & Inventaris

Verwijderd

Volgens mij is dat het enige nadeel van deze speler: geen mp3 op dvd.

http://www.areadvd.de/hardware/2005/denon_dvd_1920_1.shtml

Voor de rest is het qua beeld en geluid een van de beste in zijn klasse.

• janusja
Hey dat is een goeie review; dankjewel! _/-\o_

Wel jammer, van die dvd met mp3's...

• Rocketman
Eindelijk heb ik beslag kunnen leggen op een Denon dvd-1920. Ik heb een ongebruikte(!!) occasion gevonden voor 175 euro. Niet van de vrachtwagen gevallen, maar gewoon een buitenkansje.
Zo wordt mijn lange wachten toch beloond. Ik ben meer dan tevreden over dit apparaat, in combinatie met mijn Sony Bravia KLV40 heb ik een uitmuntende beeldkwaliteit in 1080i.
Het geluid is eveneens fantastisch. De reactietijden zijn goed te noemen, in cd-mode moet je tijdens weergave het tracknummer missen, maar dat is ongeveer het enige negatieve wat ik heb aan te merken. De mechanische bijgeluiden zijn miniem, zeker in vergelijking met de Kiss DP-600, die ik meteen na aanschaf heb geretourneerd vanwege ondermeer het enorme lawaai dat de drivevan dat ding produceert.
Meteen na aanschaf van de Denon heb ik de regiovrije firmware 1,24 geladen, dus ik kan nu alles afspelen behalve bierviltjes. ;) ;) ;) ;)

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Als je in Hengelo woont is een tripje naar Enschede nog wel te maken. Bij Hemmers in Enschede hebben ze deze gewoon staan. Je zou even kunnen bellen voor een afspraak of gewoon langsgaan. Daar kun je zelf proberen hoe snel alles werkt en wat die wel en niet slikt.
Mij viel op dat het apparaat nogal wat herrie maakt. Bij mijn 2106 receiver leek het mij ook een leuke aanvulling. Maar mede hierom heb ik hem niet genomen.

PSN: Shiver23

Pagina: 1