Beamer aansluiten op pc, afstand 10m

Pagina: 1
Acties:

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-02 16:38
Hallo,
Ik heb een beamer, een BenQ PB6210, en die wil ik aansluiten op de pc.
Nu heb ik rond gekeken op internet maar ik kan niet vinden dat er vga (d-sub) kabels bestaan die langer dan 5m zijn. Ik kan het mis hebben hoor en misschien moet ik zoeken in de professionele richting.

Op dit moment probeer ik die pc aan te sluiten via een andere manier. Op die video kaart zit een tv-out aansluiting, Daar heb ik nu een verloopkabeltje voor een tulp aansluitinkje. Daar heb ik weer een composietkabel op aangesloten (10m) voor naar de beamer. Deze gaat dan weer in de Video (RCA Jack) ingang van de beamer.

Kan dit uberhaupt werken? Want ik krijg het niet voor elkaar om beeld te krijgen. Ook op pc niveau in de ATI instellingen krijg ik het niet voor elkaar.

Kan iemand mij hiermee helpen?

iRacing profile | Racing rig

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-02 04:24

Majapro

Deventer

er zijn wel degelijk Monitor Coax Kabels 15p M/M 10 mtr te krijgen, zo had ik m'n beamertje ook aangesloten :)

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:48

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik zou toch voor de langere VGA kabel gaan, die zijn er wel degelijk namelijk. :) Is ook het beste voor je signaal, gemak met instellen, etc. :)

check maar eens http://www.elektronica-online.nl/ en dan kabels -> computer -> monitor

Aannames zijn fataal.

• wolverine3141
ok bedankt ik zal dan idd toch maar opzoek gaan naar een langere vga kabel. Met video kabel heb ik dus verlies van kwaliteit?

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Zo'n enkel composiet kabeltje, waarmee je nu de beamer hebt aangesloten, is vaak van erbarmelijke kwaliteit (nog even afgezien van het composiet signaal zelf, wat het allerslechtste is van alle manieren waarop je het video signaal naar de beamer wilt sturen). Het resultaat is dan vaak dat de beamer het signaal, wat over zo'n dun dropvetertje gaat en dan rap in kwaliteit afneemt, niet meer herkent. Met een zwart beeld als gevolg.

Oplossing: koop een goede kwaliteit (goed afgeschermde) D-Sub kabel en al je problemen zullen als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Kun je niet even stoeien met een kortere kabel en op televisie. Weet je gelijk of de beamer kapot is of niet.
Let overigens goed op de softwareinstellingen van de GPU, staat een hele aparte subsectie bij om die aan te zetten, en in te stellen.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:48

GaMeOvEr

Is een hork.

spoornie schreef op maandag 28 november 2005 @ 12:35:
ok bedankt ik zal dan idd toch maar opzoek gaan naar een langere vga kabel. Met video kabel heb ik dus verlies van kwaliteit?
Yup, wat Spotmatic hierboven al zegt. Composiet is gewoon de beroerdste manier van videosignaal transport, je levert vreselijk in aan scherpte, je krijgt kleur overvloeiers, etc. :) Om het al helemaal niet te hebben over de potentiële drama's om de TV-out de gewenste resoluties uit te laten poepen, in tegenstelling tot je VGA uitgang.

Aannames zijn fataal.

• wolverine3141
nogmaals bedankt voor de reactie
Iblies schreef op maandag 28 november 2005 @ 12:35:
Kun je niet even stoeien met een kortere kabel en op televisie. Weet je gelijk of de beamer kapot is of niet.
Let overigens goed op de softwareinstellingen van de GPU, staat een hele aparte subsectie bij om die aan te zetten, en in te stellen.
dat wist ik inmiddels
Spotmatic schreef op maandag 28 november 2005 @ 12:35:
Zo'n enkel composiet kabeltje, waarmee je nu de beamer hebt aangesloten, is vaak van erbarmelijke kwaliteit (nog even afgezien van het composiet signaal zelf, wat het allerslechtste is van alle manieren waarop je het video signaal naar de beamer wilt sturen). Het resultaat is dan vaak dat de beamer het signaal, wat over zo'n dun dropvetertje gaat en dan rap in kwaliteit afneemt, niet meer herkent. Met een zwart beeld als gevolg.

Oplossing: koop een goede kwaliteit (goed afgeschermde) D-Sub kabel en al je problemen zullen als sneeuw voor de zon verdwijnen.
ik zie op internet inmiddels al mooie d-sub kabels van meer dan 10m, ik heb kennelijk vorige keer niet erg goed gezocht 8)7

• LV-426
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-11-2025
Als je 10 meter moet overbruggen is een kwaliteits kabel wel aan te raden, zoiets als Oehlbach, Profigold, etc. Check eens op http://www.hifi-regler.de/shop/vga-kabel/. Ze hebben echt elk denkbare (merk)kabel en zijn niet duur. Stel je niet al te hoge eisen dan is elektronica-online zeker een goede en goedkope optie.
Pagina: 1