Ik zit met een probleem, mijn programma haalt een recordset op uit een database, de datatypes uit deze recordset zijn uiteenlopend. Een veld van het type VARCHAR in MySQL word bijvoorbeeld in java een variable van het type String. Met de reguliere variablen als Integer, Float en Double is dit geen probleem. Echter kent MySQL ook velden van het type DATE en DATETIME, in MySQL word bij het veld alleen de datum opgeslagen. Java probeert dit veld automatisch te casten naar een Java.lang.Date object, mijn serverlet geeft dat de foutmelding dat er geen HOUR informatie is opgenomen in dit object (Java slaat ook een tijddefinitie op in Java.lang.Date).
Nu vraag ik ij het volgende af:
Is het mogelijk om het datatype van een Object uit een ArrayList op te vragen? In C# heb je hiervoor .typeOf, in Java kom ik een vergelijkbare functie helaas niet tegen.
Nu vraag ik ij het volgende af:
Is het mogelijk om het datatype van een Object uit een ArrayList op te vragen? In C# heb je hiervoor .typeOf, in Java kom ik een vergelijkbare functie helaas niet tegen.
| To acknowledge what is known as known and what is not known as known is knowledge. |