[2003] Activatie windows, opeens gedeactiveerd*

Pagina: 1
Acties:

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
Een tijdje terug heb ik al op dit forum gepost over een server die uiteindelijk niet meer te redden viel om een zwaar onduidelijke fout. Nu heeft het apparaat weer een probleem, dit maal met de activatie.

Vanochtend is deze machine spontaan uitgeschakeld (waarschijnlijk omdat ie vond dat ie niet geactiveerd was), waarna hij na het opstarten om activatie vroeg. Nou hebben we dat al eerder gedaan (vlak na de installatie). Na het klikken op de activatiemelding, om daadwerkelijk de activatie ook (opnieuw) te laten doorgaan, kunnen wij het doen met de melding dat windows al was geactiveerd. Het systeem is echter onbruikbaar omdat het volgens zichzelf niet geactiveerd is!
  • Is er een manier om de activatie ongedaan te maken, en dus opnieuw te doen?
  • Is er een manier om windows duidelijk te maken dat hij toch echt wel is geactiveerd?
Het betreft hier overigens een volledig legale versie van windows 2003 standard edition, die met een legale, originele key is geinstalleerd...

Alle hulp is welkom!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:35
FF bellen met Microsoft, in het activatiescherm kun je het telefoonnummer wel vinden :).

Zo heb ik ook al een aantal keren weer mijn Windows geactiveerd gekregen.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Als alles legaal is, waarom zou je dan niet bellen met Microsoft Nederland?
Die kunnen je vast wel helpen met het reactiveren ;)

• MindStorm
Het probleem is dus dat hij al is geactiveerd, maar dat komt niet helemaal door ofzo. Wanneer ik de activatie start, krijg ik de mededeling dat de activatie al een keer eerder is gedaan en dus niet nodig is...

Verwijderd

Even voor je opgezocht: Microsoft Product Activatie (MPA) is het onderste telefoonnummer :)

edit:
Overigens komt dit probleem veel vaker voor en ze zullen daar ongetwijfeld een goede oplossing voor hebben

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 12:23 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Bellen met Microsoft lijkt mij ook de enige echte oplossing ;)

• MindStorm
thanks voor de tips, ik kon m inderdaad telefonisch activeren nadat ik een registerwaarde had veranderd.

• m-ruiter227
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-02 11:43
Het zou ook nog even super tof zijn als je de registerwaarde even wil vermelden hier voor de volgende.
Maar wie ben ik ?

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:35
Euh, m-ruiter toevallig :? B)
:>

[ Voor 28% gewijzigd door Jaap-Jan op 29-11-2005 00:27 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Pagina: 1