[KPN] DirectADSL zonder telefonie troubles

Pagina: 1
Acties:

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-02 11:08
Ik ben sinds kort verhuisd en ik wil graag ADSL hebben op dit adres. Nu hoorde ik dat KPN DirectADSL zonder telefonie aanbood. Dit is mijn verhaal :P

We wonen in een bovenwoning (2 "huizen", 1 adres). Er zijn 2 telefoonaansluitingen. Eentje voor boven, en eentje voor beneden. Beneden hebben ze een telefonie abbo en boven is vrij.
Ik heb 1,5 maand geleden DirectADSL aangevraagd zonder telefoonaansluiting. Na enkele dagen kregen we een brief dat de gegevens niet klopten. Ok, kan gebeuren. Toen opnieuw een aanvraag gedaan. Toen bleek dat er signaal op de lijn stond. Wat raar is, want we hebben geen abonnementen. Na bellen en heraanvragen (3x) zou KPN het gaan uitzoeken. 1,5 week niets van gehoord dus zelf maar weer gebeld.
Nu komt de helpdeskmedewerker met de mededeling dat we eerst telefonie aan moeten vragen, dan ADSL en dan eventueel telefonie weer opzeggen. Dit omdat het automatische systeem "zag" dat er op het adres al een aansluiting was (wat klopt, die van beneden), en dan automatisch een brief de deur uit deed met de melding dat er al signaal op de lijn zit. Als we een telefoonnummer hebben zou het systeem het wel uit elkaar kunnen houden dus moeten we dat maar doen.

Ik weet dat er op GOT KPNers rondlopen. Kunnen zij (of anderen) dit verhaal bevestigen. Is het nou echt zo dat ik eerst telefonie moet aanvragen, DirectADSL aanvragen, telefonie opzeggen?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:48
Ik heb 't net vorige week aangevraagd voor een tijdelijke aansluiting in ons nieuwe kantoor en het klopt: alleen als er geen aansluitingen zijn, kun je 't aanvragen. Ze kunnen me daarom ook niet vertellen op welk van de (30 ?) aderparen ze 'm aan gaan sluiten :(

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Sick Nick
  • Laatst online: 14-02 11:54

Sick Nick

Drop the top!

Dat DirectADSL is toch ook dikke onzin zonder telefoonlijn, dan is het namelijk per maand bijna 10 euro duurder dan als je wel een telefoonlijn hebt. Kan je net zo goed een belbudget abo nemen voor diezelfde 10 euro en dan kan je elke adsl aanbieder kiezen die je wilt zo ongeveer.

met vs zonder telefoon abo

21.95 vs 30.95 (800 kbit)
29.95 vs 35.95 (1600 kbit)
49.95 vs 52.95 (3200 kbit)
74.95 vs 74.95 (8000 kbit)

Bij het goedkoopste abo kan je net zo goed een bel budget nemen, bij het 2e abo scheelt het maar 4 euro per maand om thuis bereikbaar te zijn. Daarna groeit het verschil wel. Maar dan is het abo weer zo achterlijk duur voor wat je krijgt dat je beter uit bent met een losse belbudget en een abo bij wanadoo ofzo (22.50 voor adsl2+, max 20 mbit)

[ Voor 47% gewijzigd door Sick Nick op 28-11-2005 13:07 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik werk niet meer bij kpn, maar heb wel 3,5jr opde helpdesk gewerkt en ken de procedures nog wel. Simpelweg watjij hierboven schrijf over wat die medewerker zegt is onzin. Voor ddsl zonder telefonie heb je niet per defenitie eerst een vaste telefoonlijn nodig.

Ik vermoed eerlijk gezegd ook niet dat hij dat zo gezegd heeft, ik denk dat hij een work-around probeerde te bedenken voor het probleem dat er op jouw adres al een telefoonlijn is die al gebruikt wordt, waardoor je geen dsl-only kan aanvragen. Door een eigen telefoonlijn aan te vragen, wordt dit op een eventueel 2e aderpaar aangesloten en dan kan je daar sowieso adsl op aanvragen en mocht er geen 2e aderpaar zijn, dan legt kpn die aan.

Je zou in plaats daarvan ook aan de klantenservice het verhaal kunnen uitleggen en vragen of ze direct-adsl only direct op het 2e aderpaar willen aansluiten. En als er geen 2e aderpaar beschikbaar is, heb je pech: dan kan kpn daar geen dsl op aansluiten en voor alleen een dsl lijn gaan ze geen extra telefoonlijn aanleggen en dan zou je het met het bovenstaande trucje kunnen proberen (belbudget kost iets van 10euro/maand).

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 28-11-2005 13:06 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• StevenK
  • Laatst online: 22:48
Sick Nick schreef op maandag 28 november 2005 @ 13:04:
Dat DirectADSL is toch ook dikke onzin zonder telefoonlijn, dan is het namelijk per maand bijna 10 euro duurder dan als je wel een telefoonlijn hebt. Kan je net zo goed een belbudget abo nemen voor diezelfde 10 euro en dan kan je elke adsl aanbieder kiezen die je wilt zo ongeveer.
Het grote voordeel is het aanvragen, je hoeft niet eerst te wachten tot je telefoonlijn werkt. En je spaart natuurlijk de aansluitkosten van je telefoonlijn uit.

[ Voor 7% gewijzigd door StevenK op 28-11-2005 13:10 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• CodeIT
Bij de helpdesk zagen ze dus wel dat er 2 lijnen (=aderparen?) zijn, maar volgens de medewerker kijkt het ordersysteem alleen maar naar het adres ipv telefoonnummer. Dus als er op een adres al telefonie is aangesloten gaat het niet lukken. De oplossing van de helpdeskmedewerker was inderdaad eerst telefonie aanvragen en dan DADSL. Alleen denk ik dat dat best lang duurt. Ik ben nu ook al 2 maanden bezig met aanvragen. (Ik heb nu 6x gebeld, 4x een brief gehad en er is 2x beloofd dat er teruggebeld zou worden, wat niet is gebeurd.)

Ik heb net maar een mailtje gestuurd om te vragen of het echt niet kan. Ik hoef namelijk geen telefonie van KPN, maar wel graag DADSL.

• CodeIT
Gisteren kreeg ik een telefoontje van iemand van de klachtenafdeling. Deze vertelde me dat het inderdaad niet mogelijk is om op een adres waar al een aansluiting wordt gebruikt Dadsl zonder telefonie aan te sluiten.
Ik zal dus telefonie erbij moeten nemen. Zoveel scheelt het ook niet in mijn geval. Ik zet het hier wel even neer, misschien heeft iemand er nog wat aan.

Kosten per jaar alleen DirectAdsl Lite zonder telefonie:
ADSL: 35,95 p/m * 12 = 431,40 p/j = totaal

Kosten per jaar DirectAdsl met Belbudget telefonie abbo:
Telefonie: 9,67 p/m * 12 = 116,04
ADSL: 29,95 p/m * 12 = 359,40
Aansluitkosten telefonie: 47,55
Pakketkorting (2 produkten KPN): -50,00
Eerste maand gratis ADSL: -29,95
Totaal p/j: 443.04

Dat is dus ong 13 euro per jaar voor een telefoonlijn waar ik op gebeld kan worden. Valt ook wel weer mee. Dus dat heb ik dan ook maar aangevraagd. Nu maar hopen dat alles goed komt.

[ Voor 3% gewijzigd door CodeIT op 30-11-2005 09:40 ]

Pagina: 1