404 Not found - nunames.nu

Pagina: 1
Acties:

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-02 08:44
Vandaag kwam ik bij mijn ouders waar een SBS-2000 server draait. Voorheen was deze te bereiken via een .nu adres, maar dat is inmiddels verleden tijd. ADSL via Demon, overigens.

Het 'probleem': Als ik naar een niet bestaand domein probeer te browsen, bijvoorbeeld www.ditisonzin.nl, dan kom ik terecht op een 404-melding met de volgende tekst:
The web site name supplied by your browser (``www.ditisonzin.nl'') is not known by this server.

--------------------------------------------------------------------------------
More about Niue

Blue Latitudes
"Niue... a glimpse of Polynesia not yet ravaged by mass tourism"

--------------------------------------------------------------------------------

For more information on how to register your own .nu domain go to the .NU Domain Ltd website at www.nunames.nu
Dat deze pagina zou verschijnen bij niet bestaande .nu domeinen kan ik begrijpen, maar ik krijg bij elk niet bestaand .com, .net, .nl, .co.uk, etc. adres deze pagina te zien... bah!

De hosts file heeft slechts de 127.0.0.1 regel in zich, en op Google word ik niks wijzer. Gaarne zou ik weer standaard 404-meldingen ontvangen, of eventueel de msn search pagina te zien krijgen, zodat bij een foute spelling een alternatief geboden wordt.

Iemand enig idee hoe ik van deze onzin af zou kunnen komen :?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:42
Misschien is er toch wat ad/spyware meegekomen, ff checken met Hitman Pro (http://www.hitmanpro.nl/) en als je de MSN Search pagina weer wilt krijgen kun je het beste MSN Messenger 7.x (http://messenger.msn.com) installen en daar kun je aanvinken of je de MSN Search pagina weer terug wilt.

• ESteg
MSN messenger zojuist geïnstalleerd, geen resultaat.

Hitman Pro kende ik nog niet, maar Spywareblaster en Spybot S&D wel (2 uit het rijtje van Hitman, zag ik), en die hebben geen verdachte zaken aangetroffen met de laatste definitiebestanden. (Inderdaad verzuimd te vermelden in de TS, excuus.)

Ik zal Hitman Pro dadelijk eens even bekijken.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Staan je DNS servers wel op de servers van Demon ingesteld of staan ze op een of andere vage andere DNS server die je doorstuurt naar die pagina als het domein niet bestaat?

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• ESteg
Ipconfig /all zegt
DNS servers, via DHCP geconfigureerd:

194.159.73.137
194.159.73.136

Even checken... dat is Demon.

Maar mijn dank is groot, want ik zie hier wel iets anders: in de "zoeklijst voor dns-achtervoegsel" staat ook nog het ******.nu domein... dat zou de fout kunnen zijn. Dom dat dat nu pas doordringt.

Alvast dank voor de tips, ik laat nog weten of het probleem hiermee opgelost gaat worden.

[edit]
Danger is over... Laten we zeggen dat het een maandagochtend probleempje was - blijkbaar nog niet helemaal wakker :z Dank voor de hulp en excuses voor de overlast :D

[ Voor 19% gewijzigd door ESteg op 28-11-2005 12:36 ]