..probs met casema+linux

Pagina: 1
Acties:

• blinkymichiel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-12-2022
ok..ik zit nu in het kppp-configuratiescherm
alles een beetje in te stellen...maar van sommige dingen begrijp ik echt geen zak! zoals bijv in 'apparaat' vloedcontrole, deze staat op CRTSCTS...jah, zal wel???

en 'regeleinde' staat op cr...???

Hier snap ik dus de balle van, ik heb al op de howto's gekeken hoe ik casema internet moest instaleren, maar dat is ook vaagjes...ik weet echt niet waar je al die gegevens moet intypen, of hoe dat werkt...

ow, jah...als ik dan op 'verbinden' klik, krijg ik een erro en zegtie dat hij 'pppd-deamon niet kan vinden...dit heb ik naar mijn weten ook niet geinstalleerd...maar hoe zou dit moeten??

mwa, ik dnek datik maar eens een linux handleiding uit de bieb ga huren ofsow...van al die online handlijdingen begrijp ik ook geen zak |:(

Hadden jullie in het begin ook zulke probs met linux? dat jullie het gewoon helemaal niet snapte??

ow, jah...ik heb mandrake 7.2....

Canon EOS 400D + Sigma 17-70

• shadax
  • Niet online
Er was er ooit wel eentje voor onder X, maar die is weggehaald door de maker ervan.
Er is alleen nog die how-to voor in de tekstmodes, gewoon ff proberen, die is best duidelijk.

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 11:49

asusk7m550

Athlon 550@500

Hoe het je internet via casema? Via een seriele modem, of via een netwerk kaart.

Ik heb er ook mee loppen stoeien. En ik ga er binnenkort weer mee stoeien. Maar ik heb nog wekl een extra zooi info en scripts.

Maar alleen als het via een seriele modem hebt.

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

• blinkymichiel
  • Laatst online: 07-12-2022
jah, ik heb het via de seriele poort..maar kan ik het ook instellen vanuit het grafische \menu' dus waar al die icoontjes net zoals bij windows staan??

of moet ik alles gewoon als het ware als in dos mode gaan intypen?? dit lijkt me namelijk wel moeilijk

Canon EOS 400D + Sigma 17-70

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Het probleem met het gebruik van "versimpelde" linux distributies als Mandrake is dat het voor een linuxnewbie denk ik lastig te snappen is wat hij/zij moet doen.

Voor het installeren van pppd moet je denk ik een rpm van je mandrake cd installeren.
Ik weet niet welk rpm, want ik gebruik geen mandrake. Daarna zou ik de scripts van de site die ik je nu geef gebruiken, het enige wat je dacht ik aan moet passen zijn de gebruikersnaam en het wachtwoord.
Of je kan eerst het werkend proberen te krijgen met kppp.

Bij jouw eerder posting had ik ook al gereageerd, maar ik zag net dat ik het adres van een goede casema howto, inclusief werkende scripts vergeten ben te vermelden.
Foutje!

http://nl.linux.org/doc/HOWTO/Casema-kabelmodem-HOWTO-NL.html

Ik hoop dat dit alles helpt.