Ik zit met het volgende. Mn access-kennis is niet zo heel groot en VB is afgerond naar boven 0,0.
Het gaat om een ledenbeheerpakket voor een muziekvereniging. We hebben een tabel met alle instrumenten (tbl_instrumenten) en een tabel met alle leden (tbl_leden)
Elk lid heeft een volgnummer toegewezen door AutoNummering (volgnummer)
Elk instrument heeft een volgnummer toegewezen door AutoNummering (instrumentid)
Nu wil ik graag de volgende informatie weten:
-Welke instrumenten hebben geen gebruiker
-Welke leden hebben geen instrument
Daarvoor heb ik:
- in tbl_leden een veld aangemaakt welke de instrumentid bevat
- in tbl_instrumenten een veld aangemaakt welke de gebruikersid bevat
Door middel van queries kan ik in een formulier met uitschuiflijst een lid zonder instrument kiezen en daar in een subformulier een instrument zonder gebruiker kiezen.
Het probleem / de vraag:
Hoe schrijf ik vanuit de formulieren:
- instrumentid weg in [tbl_leden].[instrumentid]
- volgnummer weg in [tbl_instrumenten].[gebruikersid]
De eerlijkheid gebied me te bekennen, dat ik nog niet heb gezocht. Ik heb geen idee hoe dit heet waarop ik wil zoeken. Het liefst zou ik geen pasklare oplossing zien, want die ctrl-c / ctrl-v je en dan leer je er nog niks van. Ik ben eigenlijk op zoek naar zoekhints danwel aanwijzingen, zodat er voor mijzelf nog wat uit te zoeken valt zodat het blijft hangen.
Het gaat om een ledenbeheerpakket voor een muziekvereniging. We hebben een tabel met alle instrumenten (tbl_instrumenten) en een tabel met alle leden (tbl_leden)
Elk lid heeft een volgnummer toegewezen door AutoNummering (volgnummer)
Elk instrument heeft een volgnummer toegewezen door AutoNummering (instrumentid)
Nu wil ik graag de volgende informatie weten:
-Welke instrumenten hebben geen gebruiker
-Welke leden hebben geen instrument
Daarvoor heb ik:
- in tbl_leden een veld aangemaakt welke de instrumentid bevat
- in tbl_instrumenten een veld aangemaakt welke de gebruikersid bevat
Door middel van queries kan ik in een formulier met uitschuiflijst een lid zonder instrument kiezen en daar in een subformulier een instrument zonder gebruiker kiezen.
Het probleem / de vraag:
Hoe schrijf ik vanuit de formulieren:
- instrumentid weg in [tbl_leden].[instrumentid]
- volgnummer weg in [tbl_instrumenten].[gebruikersid]
De eerlijkheid gebied me te bekennen, dat ik nog niet heb gezocht. Ik heb geen idee hoe dit heet waarop ik wil zoeken. Het liefst zou ik geen pasklare oplossing zien, want die ctrl-c / ctrl-v je en dan leer je er nog niks van. Ik ben eigenlijk op zoek naar zoekhints danwel aanwijzingen, zodat er voor mijzelf nog wat uit te zoeken valt zodat het blijft hangen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 11:04 ]