Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Poorten @ Bittorent/Azureus.

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 19:45

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik zit hier op stage en ik moet wat bestanden ontvangen via een torrent file (geen illegale downloads etc, portfolio bestanden van school) nu heb ik Azureus gedwonload en geinstalleerd. Ik zet de torrent aan en probeer hem binnen te halen.

Ik zit hier op een proxy server (samen met de leraren).
Poort 3128.
Adres "proxy"

Dus ik voer bij de wizzard van Azureus "inkomende TCP luister poort" > "3128". Dan krijg ik deze melding "Testen van poort 3128 ... Kan niet testen". Dan maar manual.

Ik schakel proxy voor tracker communications in.
Moet daar
Host "proxy"
Poort "3128"
Invullen

En ik schakel de proxy in voor peer communications (alleen uitgaande verbindingen) en voer hetzelfde in als hierboven. Azureus opnieuw opstarten zodat het in werking wordt genomen.

Maar als ik het programma weer opstart krijg ik geen foutmeldingen de trackers zijn oke en hij vind ook een klein aantal uploaders en ontvangers mijn de download start niet.

Wie waarom niet?
Ps. als dit hier verkeerd zit sorry kon geen ander plekje vinden.
//Edit. Heb net een NAT server poort test gedaan "Testen van poort 3128 ... NAT-Fout" maar wat hou NAT in?
//Edit2. Hij zegt dat ik niet verbonden ben met een peer.

[ Voor 16% gewijzigd door MrVegeta op 28-11-2005 11:13 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:26
Waarschijnlijk zijn deze poorten geblokt, vraag even aan de systeembeheerder of dat ook echt zo is ^^

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Als je alleen via de proxy toegang hebt tot internet gaat het zeer waarschijnlijk niet werken. Als het al werkt is het zeer traag.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:56

lier

MikroTik nerd

De proxy server luistert naar 3128.
Dit staat helemaal los van de manier waarop Bittorrent werkt.

Misschien het grote poortmapping een keer lezen ?

[ Voor 22% gewijzigd door lier op 29-11-2005 13:30 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Omdat de scheidingslijn tussen legaal en illegaal bij BitTorrent nogal klein is, lijkt mij het dat de systeembeheerder op je werk het geblokkeerd heeft. Dan zou je dus of aan hem moeten vragen, of een andere manier moeten vinden om de bestanden jou kant uit te krijgen. ;)

Daarbij is het Poorten dicht op een proxy-verhaal al zo ontzettend vaak voorbijgekomen dat ik niet echt nut zie in weer een nieuw topic hierover. Het komt in 99,9% van de tijd toch uit op: Praat met je systeembeheerder. ;) Meer kunnen wij hier op GoT niet voor je betekenen, en dat is overigens ook wel iets wat je zelf had kunnen bedenken. :)

Mocht je een vraag hebben over Azureus, dan zou ik je willen adviseren om wat meer informatie te geven dan nu. Kan je bijv. de tracker pingen? Wat voor smiley staat er bij je download (groen = OK, blauw = 0 seeds, geel = not connectable, rood = werkt gewoon helemaal niet ;))? Al de search of Google geprobeerd?

Hoe dan ook, in Beveiliging & Virussen hoort het sowieso niet thuis. Een netwerk-gerelateerde situtatie zou eerder in Network Troubleshooting passen, en problemen met Azureus horen thuis in Software Algemeen. Omdat je topicstart echter veel te onduidelijk (wat is nu eigenlijk je probleem?) is, en omdat ik toch wat meer eigen inzet van je verwacht, sluit ik het topic ipv het te verplaatsen naar 1 van de 2 zojuist genoemde subfora. :)

Signature

Dit topic is gesloten.