Onboard Audio werkt pas na een tweede boot

Pagina: 1
Acties:

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Op mijn moederbord (K8N Diamond van MSI) zit een onboard Creative Soundblaster Live! 24-bit en sinds een maand heb ik bij de eerste boot van windows geen geluid. Als ik een mp3 start met Winamp blijft de timer op 00:00 staan en een filmpje duurt lang voordat deze begint te spelen zonder geluid.

Nou heb ik wel weer geluid als ik mijn pc helemaal afsluit en weer aanzet, maar als mijn pc ook maar een uur uit heeft gestaan is het weer stil. Ik dacht eerst dat het aan mijn Windows lag maar dat is het niet.

Weet iemand wat het probleem is en hoe het op te lossen is? Specs staan in mijn sig.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
*kick*

Iemand? Mijn cpu gebruik gaat ook naar de 70-100%. Heeft iemand anders dit probleem nog meegemaakt of over gelezen?

Verwijderd

heb je je pc al eens op spyware en ander shit gescant?

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:31

DefLite

Why so serious?

heb je al op spyware getest? En een pci kaartje geprobeerd?Of andere drivers of ...?

[ Voor 28% gewijzigd door DefLite op 30-11-2005 14:47 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Het is zelfs op een schone installatie aanwezig. Het is niet precies dat het geluid helemaal niet doet maar het lijkt wel of hij eerst moet "warm draaien" voordat hij gaat werken. Als ik tijdens de boot de pc uitzet en weer aan heb ik direct geluid dus het ligt niet zo zeer aan Windows. Drivers zijn de laatste van de Creative website maar zelfs met de orginele bijgeleverde drivers van de cd gebeurt dit. Spyware heb ik zeker niet omdat ik daar voorzichtig mee om ga en geen IE user ben (Opera vind ik beter, gebruik 'm ook voor mail).

Ander geluidskaartje heb ik nog niet geprobeerd maar ik heb er niet zo 1,2,3 eentje liggen (ik moet die dan uit de pc van mijn vader halen en die is daar niet zo blij mee). Het heeft vlekkeloos gewerkt tot een maand geleden. Mijn pc is uit Augustus dus ik heb nog garantie erop, maar mijn mobo opsturen voor RMA vind ik een beetje overdreven en ben dan bovendien mijn computer kwijt voor onbepaalde tijd. Heb ik geen zin in.

[ Voor 30% gewijzigd door Hero of Time op 30-11-2005 16:08 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Doet hij het wel goed met de kX drivers?

Hier stond een dode link.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Heb je wel goed gelezen? Ik heb duidelijk in mijn post staan dat het niet aan windows ligt, dit omdat het anders bij elke Windows boot moet zijn en dat is niet het geval. Nu ook, ik heb voordat windows ging starten bij het bootmenu een paar seconde gewacht, uitgezet en dan weer aan, direct geluid.

In geval dit niet op de juist plek staat verzoek ik een modje om deze naar mobo's te verhuizen.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Hmm, het schijnt zo'n beetje te zijn opgelost, als ik maar een beetje wacht bij het boot menu (timer tot ongeveer 20 laten aftellen). Dan nog is het vreemd dat het gebeurd. Ik zal morgen kijken hoe het werkt als er helemaal geen boot menu komt.

Verwijderd

probeer eens een andere voeding, en kijk inderdaad gewoon ff wat er gebeurd met een losse pci kaart.

Kan ook een brakke southbridge op je mobo zijn, maar dat nog maar ff niet aan denken ;)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
vandaag geen problemen, direct geluid. Nog niet getest met aangepaste boot.ini (x64 eruit) maar ik heb zo'n gevoel dat het door de temperatuur in mijn kamer komt. Het is de laatste paar dagen wat warmer in mijn kamer (ongeveer 18-19 graden) en het was eerst altijd iets van 16 graden ofzo. Wellicht dat de chip daar niet zo goed tegen kan (of de voedingkabel met -5v).
Andere voeding zou leuk kunnen worden aangezien ik eerst moet weten of ik de tweede revisie heb van mijn mobo. Als dat niet zo is, wordt het knap lastig om een voeding met een -5v te krijgen aangezien die Creative chip het nodig heeft. Zover ik kan zien heb ik helaas nog de eerste revisie, er zou namelijk een transparante sticker met een '2' erop ergens op mijn moederbord in de buurt van de "hoofd" chip. Geen idee welke ze daarmee bedoelen, de chipset van nVidia of de Creative chip.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Oke, ik heb het dus nu officieel niet meer, deze mag dicht. Het probleem heeft zichzelf opgelost (of doet alleen voor als de kamer temperatuur 16 graden of lager is). Bedankt allemaal voor het meedenken.

Pagina: 1