Pc sloopt monitoren?

Pagina: 1
Acties:

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

Topicstarter
Wij hebben hier thuis een oude compaq (p4 2.0 ghz, tis maar wat je oud noemt) die naar het lijkt beeldschermen sloopt...dit klinkt stom,maar laat me het uitleggen...

Een week geleden kwam mijn moeder met de melding dat haar scherm gek deed, het flikkerde (knipperde,niet viel ;)) de hele tijd en op een gegeven moment ging het scherm helemaal uit. Uitzetten, en weer aan, en het scherm deed het weer voor een paar seconde,om daarna weer uit te gaan. Wij met de helpdesk gebeld _/-\o_ neovo helpdesk) en een nieuw scherm gekregen, aangesloten, en voila weer het zelfde probleem. Dus oud crt scherm gepakt, reso fatsoenlijk ingesteld (crt @ 1280 = no go) en weer dezelfde syndromen, tft'tje van mijn moeder gecheckt op mijn pc, gaat niet uit en aan,maar knippert wel de hele tijd...wat is er mis? het erge is dat alle schermen die je aansluit op die pc dit syndroom krijgen...heel maf...

tis een compaq p4 2.0 met onboard video.

http://specs.tweak.to/16495

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:06

Outerspace

Admin General Chat
Weet je zeker dat het niet aan je moederbord ligt :? doelende op je onboard videokaart).

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 28-11-2005 10:35 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Ik heb ook zo'n ding gehad.. en waar lag het aan ? De videokaart. Betrof een 9000Pro die op 1 of andere manier elke monitor wist te slopen, waarschijnlijk is dat ontstaan omdat er heel lang op gewerkt werd met een monitor die Vonken afsloeg op het scherm zelf (statisch geknetter). Ik denk dat zo'n videokaart er ook onder lijdt en zelf schade gaat aanbrengen.

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

probeer er anders eens een PCI videokaartje in te zetten, en kijken of het probleem zich dan nog voorblijft doen.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

Topicstarter
kga ff een ander kaartje proberen ja, als ik het scherm aansluit op mijn videokaart valt ie ook de hele tijd uit,zodra als ik iets verander aan de instelling (refreshrate,reso) dan krijg ik een DEP(data execution prevention) error, ook al veranderen de settings wel....heeeeeel maf want bij andere ''werkende'' schermen heb ik niet ....

http://specs.tweak.to/16495

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ander punt om op te letten:

Aarding.

Als je PC wel en je monitor niet geaard is of andersom, staat er een potentiaalverschil van zo'n 115V over de monitorkabel. Dat is niet echt bevorderlijk... Zorg liefst dat beide geaard zijn, is dat echt niet mogelijk, dan zorgen dat beide ongeaard zijn. Maar ene wel en andere niet is funest :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1