Toon posts:

[Javascript]Mp3 player?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi :)

Ik ben al hier en daar opzoek geweest naar een simpele mp3 Player voor in Javascript, niet 1 die met <embed> werkt want daar kan je in feite niet meer dan 1 song in stoppen, of een random script met elke keer f5 te drukken. Ik wil het een volautomatische player hebben of van maken met een playlist zeg maar.

Is dit mogelijk dmv een <embed> commando of moet ik hiervoor echt gecompileerd gaan scripten ?

Verwijderd

Je moet sowieso geen <embed> gebruiken, maar <object>.
Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar is het niet mogelijk met JavaScript de data-attribute van <object> te updaten door iets in de zin van
JavaScript:
1
document.getElementsByTagName('object')[0].setAttribute('src', 'bestand.mp3');

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Als het niet met javascript aan te passen is kan je ook een iframe gebruiken, waarin je steeds een nieuwe pagina laad en d.m.v. een serverside taal de juiste object tag aanmaakt.

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Maar is het ook mogelijk , om gewoon een random playlist te gebruiken dmv javascript of het <embed> commando ?

Dacht eerst aan alle songs aan elkaar plakken, en daar 1 file van te maken maar dan kan je nog niet wisselen tussen songs. Geen optie dus.

Verwijderd

Het makkelijkste is om zoiets in flash te maken.

Wat ook makkelijk te besturen is via javascript is HTML+TIME: http://msdn.microsoft.com...reference/time2_entry.asp
Maar deze is wel IE-only!

Verwijderd

Topicstarter
Ie only.. tja ik geloof dat 40% van de viewers vast wel in FF werkt :P

Ik ga maar es kijken dan voor een Flash oplossing :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:00

crisp

Devver

Pixelated

a) embed is geen commando maar een element
b) embed is deprecated in HTML4 en opgevolgd door het object-element
c) de meeste plugins zijn prima met javascript aan te sturen, inclusief het wisselen van nummers. Je zal dan echter zelf wel eea moeten programmeren.

Intentionally left blank

Verwijderd

Als het goed is kan Media Player ook embeded in een pagina playlists afspelen.
Ik weet aleen niet meer precies hoe.

Met Flash kan het zeker.
Probeer het eens met deze gratis te downloaden en aan te passen Flash MP3 speler. ( geen spam : ) )

http://www.jeroenwijering.com/?item=Flash+Mp3+Player
Pagina: 1