Diaobject in powerpoint centreren, hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 12:02
Ik moet voor werk diaobjecten in een powerpointbestand centeren en ze staan rechts.
Nou kan ik de vakjes van uitlijnen (links, gecentreerd en rechts) niet gebruiken als ik het diaobject selecteer. Klik ik op een wit vlak (oftewel ik heb niks geselecteerd) kan ik wel op het knopje centreren drukken maar heeft het geen effect op het diaobject.

Het is een heel erg groot bestand met veel slides met 1 diaobject op elke slide.
Hoe kan ik zonder steeds te slepen die diaobject goed centreren?

Bvd ;)

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:24
Ik weet dat in Word je linksonder een knopje hebt waarbij je kunt selecteren "t.o.v. pagina". Dan plaatst hij objecten op de pagina gecentreerd in plaats van 2 objecten tov elkaar.

• Tweak15KW
jopie schreef op maandag 28 november 2005 @ 10:12:
Ik weet dat in Word je linksonder een knopje hebt waarbij je kunt selecteren "t.o.v. pagina". Dan plaatst hij objecten op de pagina gecentreerd in plaats van 2 objecten tov elkaar.
Ik zie datgene wat jij zegt in word en in powerpoint niet staan ;(

• Tweak15KW
Ik ben eruit.

Links onderin heb je het werkbalkje "tekenen"
Dan ga je naar "uitlijnen of verdelen"
Dan selecteer je "ten opzichte van dia"
Dan ga je weer naar "uitlijnen of verdelen"
En dan klik je op centreren.

Wil je deze actie herhalen druk je op ctrl+Y
Het moet dan natuurlijk wel je laatste actie zijn geweest anders doet die iets anders.

Edit:
Als ik een macro maak, zorgt die er wel voor dat die groter wordt maar er wordt niet in meegenomen dat ik hem in het midden wil hebben. Geautomatiseerd dus. Hoe kan ik er voor zorgen dat die dat centreren wel in de macro meeneemt?

[ Voor 30% gewijzigd door Tweak15KW op 28-11-2005 12:02 ]