Cannabisgebruik inherent aan IT-sector

Pagina: 1
Acties:
  • 350 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lucid
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09-2023

lucid

If it ain't broken...tweak it!

Topicstarter
High Mede-Tweakers,

Het valt mij op dat op mijn opdrachten (en dat zijn nogal veel bedrijven omdat ik gedetacheerd ET-er ben)zoveel mensen wiet of hash roken. Het lijkt wel of iedereen die des nachts ook nog achter zijn computer zit ,zij het voor werk of fun, van science fiction houdt en suckjes rookt. Nu rook ik zelf ook en ben daardoor natuurlijk op meerdere manieren beinvloed in mijn mening, maar het is gewoon zo volgens mij.

Graag vernam ik van jullie dan ook of in jullie IT omgevingen volgens jou wietgebruik meer geaccepteerd wordt en meer gerookt wordt dan in andere omgevingen ?

"een tevreden roker is geen onruststoker.." zei een politieagent toen ik het raam van mijn wagen open moest doen en er een wietwalm van hier tot gundert uit mijn auto kwam. Ik moest blazen, scoorde een P-tje en mocht met een glimlach van oom agent weer verder.. Is het dan overal ?

* lucid : Zie ook de laatste posts van mij hieronderaan. Thnxx [img=15,15]i/s/coool.gif[/img]

LuC|DDre@mS

Verwijderd

Op donderdag 18 januari 2001 23:13 schreef lucid het volgende:
High Mede-Tweakers,

Het valt mij op dat op mijn opdrachten (en dat zijn nogal veel bedrijven omdat ik gedetacheerd ET-er ben)zoveel mensen wiet of hash roken. Het lijkt wel of iedereen die des nachts ook nog achter zijn computer zit ,zij het voor werk of fun, van science fiction houdt en suckjes rookt. Nu rook ik zelf ook en ben daardoor natuurlijk op meerdere manieren beinvloed in mijn mening, maar het is gewoon zo volgens mij.

Graag vernam ik van jullie dan ook of in jullie IT omgevingen volgens jou wietgebruik meer geaccepteerd wordt en meer gerookt wordt dan in andere omgevingen ?

"een tevreden roker is geen onruststoker.." zei een politieagent toen ik het raam van mijn wagen open moest doen en er een wietwalm van hier tot gundert uit mijn auto kwam. Ik moest blazen, scoorde een P-tje en mocht met een glimlach van oom agent weer verder.. Is het dan overal ?

LuC|DDre@mS
Ik werk ook in de IT-sector en zit op een cursus. Via die cursus heb ik best wel veel inzicht bij andere bedrijven. Cannabis wordt idd gebruikt in de IT-sector, maar het cocainegebruik lijkt me nog hoger...
Ikzelf gebruik Epherdrine....ja, ik zit 's avonds ook achter de computer :)

• coolgoza
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-01 23:48
Space-remark man,

Wat ik er van gezien heb is het met name koffie. Alleen de thuisprogrammeurs houden zich veel met die shit bezig.

Make everyday a good day!

• lucid

lucid

Topicstarter
Thnxx ik hoop dat je me slogan "..If it ain't broken..tweak it!" bedoelde :)

Maar het gaat me met name om het feit dat ik in de IT-sector meer openheid en uberhaupt meer soft- en harddrugs gebruik zie dan elders.

[quote]Op vrijdag 19 januari 2001 00:10 schreef coolgoza het volgende:
Space-remark man,

Verwijderd

dat van het science-fiction lezen en veel achter je pc zitten in ieder geval :)

Verwijderd

Het grootste deel van mijn klasgenoten (HTS-informatica) doet het niet of nauwelijks...
ik ook al lang niet meer...
op mijn stage bedraijf ook niemand.

wat doet dit trouwens in dit forum?

Verwijderd

Ach, IT'ers zijn goden in het bedrijfsleven, die mogen alles! :D Als ze jou eruit schoppen omdat je blowt dan zijn ze verloren! En het is verders ook niet vreemd, IT-sector draait gemiddeld 60 uur per week, onder hoge druk.

EN JE HOEFT NIET ZO TE SCHREEUWEN IN JE TITEL... Doe relaxed, suck er nog een ofzo. ;)

• lucid

lucid

Topicstarter
Sorry voor die schreeuwerige titel.. niet goed opgelet.. hoe verander je die eigenlijk ? Met edit niet iig. De plek van deze topic leek mij overigens juist omdat het een vorm val levensbeschouwing is. Als je dat anders vindt, beargumenteer dat dan ook, dan kunnen we er wat mee.

Puff puff give ..

LuC|D

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-01 11:40

killercow

eth0

tjah laatst op een kleine programmeer lan geweest met een paar goede vrienden die ook allemaal zwaar into pc's zijn en jah t viel mij ook op, een voor een grepen ze naar hun kistje en begonnen stevig te lopen paffen, ik doe t zelf niet dus besloot ik maar flink dronken te worden wat uiteraard een andere uitwerking heeft, al met al vette gafe week gehad, toen ik thuis kwam vroeg m'n moeder al van, moet jij niet ff doushen? das best wel ff raar hoor om 5 dagen in een blouw staand hok te zitten je helemaal lam te zuipen en dan proberen om een net stuk code in mekaar te draaien met z'n alle.

na een dag of 3 wordt je ineens om 6 uur savonds wakker met het gevoel van goh volgens mij heb ik wel trek in ontbijt ;)

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Het drank gebruik ligt in de IT-sector in ieder geval het hoogst. Dit is al een keer uitgezocht. Dit komt idd door dat IT-ers onder zo'n grote druk staan en lange werkdagen moeten maken. Het wiet gebruik weet ik niet. Ik ken er wel een stel (waar ik niet bij hoor) die het idd gebruiken.

• originalmycroft
  • Laatst online: 04-10-2025
Ik zou niet kunnen zeggen dat het in de IT vaker voorkomt, omdat ik er niet echt inzit, maar de meeste mensen die ik ken en in de IT zitten zijn (met alle respect Tom) een beetje losers en zijn vaal nog nooit in contact gekomen met drugs (eigenlijk kan je cannabis niet onder drugs rekenen, maar goed).

Wat me ook opvalt is dat het bij een heleboel mensen nog overkomt als iets dat "slecht" is en waar je op wordt aangekeken. Terwijl ze zich zelf helemaal te pletter zuipen en daarmee nog veel meer hersencellen killen dan ik als ik weer een aan mijn halve meter hoge waterpijp hang.

In mijn hobby-kring (zweefvliegen) is het helemaal niet zo ongebruikelijk dan wanneer ik er met mn andere vrienden (ik zit in 6VWO, maar ik ken veel mensen op de universiteit) over praat.

Ik vraag overigens altijd wel of iemand er bezwaar tegen heeft als ik blow waar ze bij zitten, meestal ga ik dan ff naar buiten of in een andere kamer zitten ofzo.....

Wat zijn jullie inzichten??

Verwijderd

Op vrijdag 19 januari 2001 21:32 schreef Mycroft het volgende:
Ik zou niet kunnen zeggen dat het in de IT vaker voorkomt, omdat ik er niet echt inzit, maar de meeste mensen die ik ken en in de IT zitten zijn (met alle respect Tom) een beetje losers en zijn vaal nog nooit in contact gekomen met drugs (eigenlijk kan je cannabis niet onder drugs rekenen, maar goed).

Wat me ook opvalt is dat het bij een heleboel mensen nog overkomt als iets dat "slecht" is en waar je op wordt aangekeken. Terwijl ze zich zelf helemaal te pletter zuipen en daarmee nog veel meer hersencellen killen dan ik als ik weer een aan mijn halve meter hoge waterpijp hang.

In mijn hobby-kring (zweefvliegen) is het helemaal niet zo ongebruikelijk dan wanneer ik er met mn andere vrienden (ik zit in 6VWO, maar ik ken veel mensen op de universiteit) over praat.

Ik vraag overigens altijd wel of iemand er bezwaar tegen heeft als ik blow waar ze bij zitten, meestal ga ik dan ff naar buiten of in een andere kamer zitten ofzo.....

Wat zijn jullie inzichten??
Tja, ik drink veel alcohol, meestal in combinatie met drugs...maar ik rook niet!!

Kijk, ik praat er openlijk over, maar ik ga het niemand lopen aansmeren. Mij maakt het geen zak uit wat je gebruikt, maar het volgende wil ik wel afraden:
- Nicotine
- Morfine / Heroine
- Speed
- XTC, tenzij je zeker weet dat het zuiver is
- zware tripmiddelen zoals Ketamine en LSD

Verwijderd

Mee eens!

Trouwens, het grootste deel van mijn vriendengroep werkt veel met computers en het grootste deel van mijn vriendengroep blowt geregeld. Maar ik denk dat als ik een paardrijdende of geitewollensokkenbreiende vriendengroep gehad had, deze ook nog wel zou blowen... :)

Verwijderd

Op zaterdag 20 januari 2001 15:12 schreef aragorn het volgende:
Mee eens!

Trouwens, het grootste deel van mijn vriendengroep werkt veel met computers en het grootste deel van mijn vriendengroep blowt geregeld. Maar ik denk dat als ik een paardrijdende of geitewollensokkenbreiende vriendengroep gehad had, deze ook nog wel zou blowen... :)
Er zijn zoveel mensen die drugs gebruiken, dat wil je gewoon niet weten. Maar de grootste groep houdt het stil, omdat ze bang zijn erop afgerekent te worden. Mij maakt het persoonlijk nx uit wie wat gebruikt en wie niet.
In elke groep zitten drugsgebruikers en eigenlijk kom je er pas achter als je zelf ook gebruikt. (vreemd, maar wel waar).

Verwijderd

In de IT zitten ook meer jonge mensen. Die blowen zowiezo veel meer als ouderen.

• Crazyhorse
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik hou het op roken, alcohol en koffie. :)

das allemaal al ongezond genoeg.

Verwijderd

Op zondag 21 januari 2001 21:39 schreef crazyhorse het volgende:

Nicotine, Alcohol en Caffiene....

gelukkig gebruik jij geen drugs he :)
Alcohol en Nicotine zijn Harddrugs
Caffiene is Smartdrugs

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-12-2025

TaZz

Nostalgist

Hmmzz.. dit is nieuw voor mij. Ik werk zelf ook in de IT sector en ken redelijk wat IT'ers, maar geen van allen gebruikt drugs of cannabis :? Ik zelf ook trouwens ook niet.

Ik drink koffie tot ik er bij neerval en de nodige alcohol :P

• Exposure
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Op zaterdag 20 januari 2001 19:46 schreef VipTweak het volgende:

[..]
Er zijn zoveel mensen die drugs gebruiken, dat wil je gewoon niet weten. Maar de grootste groep houdt het stil, omdat ze bang zijn erop afgerekent te worden. Mij maakt het persoonlijk nx uit wie wat gebruikt en wie niet.
In elke groep zitten drugsgebruikers en eigenlijk kom je er pas achter als je zelf ook gebruikt. (vreemd, maar wel waar).
Er zijn verschillende groepen canabis/drug gebruikers. Er is een groep die het heel popiejopie in forums gaat melden, en er in pauzes op werk en school over enigzins trots over praat tegen mensen waarvan zij zeker weten die niet gebruiken. Dat is de groep die er pas mee begonnen is, en het niet vaker dan 1x per twee, drie weken doet. Zij blowen vooral omdat ze het stoer vinden, en om er bij te horen. Zij zijn ook sigaretten gaan roken om er bij te horen, en hebben de grootste bek in de kroeg en op school. Ik vindt ze over het algemeen nogal triest.
Dan is er een tweede groep. De mensen waarvan je het niet verwacht. De stille types op school, die door de hierboven genoemde groep als losers worden beschouwd. Deze groep rookt minstens 4 joints per week, dit beinvloedt hun presteren niet, ze volgen wetenschappelijk onderwijs, of hebben een baan in de ICT sektor of het bedrijfsleven. Deze types zijn stil omdat ze beter weten dan hun klasgenoten / andere mensen. Ze zijn niet onder de indruk van het hoogdravende, patserige, proleten gedrag om hun heen. Zij hebben schijt aan de maattschappij. Iedereen die zij tot hun echte vrienden rekenen blowt/gebruikt ook.
De derde groep wordt door anderen betiteld als hippies. Zij laten door hun uiterlijk blijken dat ze van alternatieve/metal/punk/sko muziek houden, en vormen hun eigen groep. Ik heb voor hun een aparte groep, omdat de meeste mensen om hun heen, buren/docenten/voorbijgangers wel weten, of sterk vermoeden, dat ze blowen. Veel mensen vellen over hun een negatief oordeel om dit feit. Dit geeft al aan dat zijn ook voor een groot deel de trekken van groep twee vertoont. Zij hebben schijt aan de meningen van anderen.
Deze indeling in groepen is trouwens heel algemeen. Er zijn vele uitzonderingen. Veel mensen roken maar heel af en toe een ketser, en zijn toch heel geschikte gesprekspartners, en vertonen geenszins het gedrag van groep 1. In elke groep zijn er wannabee's. Mensen die zich expres alternatief kleden, om tot groep 3 te horen, mensen die filosofische gesprekken aanknopen omdat ze dat stoer vinden, en hopen tot groep 2 te behoren etc.

Ik vindt dat iedereen die nooit wiet heeft gebruikt gewoon een ervaring minder hebben die in het leven van pas kan komen. Mensen die wel eens iets gebruikt hebben weten dat je onder invloed van (bepaalde) drugs vaak heel helder kunt nadenken. Het is niet voor niets dat kunstenaars, schrijvers en muzikanten vaak drug gebruikers zijn. Veel filosofen zijn tot hun grootste inzichten gekomen terwijl ze onder invloed waren van geestverruimende drugs. De house cultuur had nooit zo'n hechte groep kunnen zijn als er door hun nooit XTC en speed werd gebruikt om de welbekende houseparties. Een effect van Speed is dat je er erg sociaal van wordt, en met wildvreemden zonder aanleiding een gesprek aanknoopt.
Zijn drugs slecht? Nee, mits met mate gebruikt. Er bestaan gevaarlijke drugs, waarvan herkomst niet zeker is (vage coke of pillen) of die te erg verslavend zijn (heroine). Hallicunerende drugs kunnen zeer gevaarlijk zijn, zoals de meesten zullen weten kan een bad trip jaren later op een willekeurig moment ineens terugkomen. Dit is echt geen pretje. Ook kan het gebruik van drugs erfelijk bepaalde psychoses opwekken die zonder het gebruik van drugs misschien nooit geopenbaard zouden zijn. Maar heb je een voldoende hoeveelheid zelfkennis en discipline, vrienden waarop je kan vertrouwen, lef en de neiging je grenzen te verkennen dan raad ik het gebruik van drugs zeker niet af.

Exposure

You're so fucking special. I wish I was special.

Verwijderd

Exposure schrijft een heel verhaal en er zit natuurlijk een waarheidsgehalte in.

Ik zit vooral aan de Ephedrine, hierdoor blijf ik heel de dag fris van geest, helder en gelukkig.
Ik schreeuw het niet van de daken en de meeste mensen weten dan ook niet dat ik het gebruik, in het weekend gebruik ik heel veel en dan wordt ik bijzonder gelukkig en ga ik snel met het vrouwenvolk aanpappen :), maar ik drink ook alcohol en iedereen denkt dat het daarvan komt. Ephedrine remt trouwens de werking van alcohol :).
Maar als iemand vraagt, "gebruik jij drugs", dan ga ik zeker niet liegen en dan zeg ik "ja".
Wat gebeurt er dan...die mensen willen je OPEENS niet meer kennen of vinden dat je een grote fout maakt en dat je later als junk in de goot beland....
Daarom (denk ik, is voor veel gebruikers in mn omgeving wel de reden)liegen er best wel veel mensen over hun gebruik, door te zeggen dat ze niet gebruiken.

Als iemand zegt : Dan raak je de realiteit kwijt, dan durf ik dat gerust om te draaien. Als ik Ephedrine heb gebruikt, zie ik alles veel scherper en reeeler, die waas voor je ogen trekt op en je begrijpt alles sneller.

Ik wil niemand drugs aansmeren, maar het is een hele mooie ervaring, wat met nx te evenaren is (zelfs niet met seks, maar sex en drugs is natuurlijk een :9~ combinatie :))

Er is echt nx mis met drugs, zeker niet als je weet dat alcohol, nicotine, caffiene en veel medicijnen/afslankmiddelen ook drugs zijn/bevatten.

• Crazyhorse
  • Laatst online: 10-12-2025
Op zondag 21 januari 2001 22:43 schreef VipTweak het volgende:

[..]
Nicotine, Alcohol en Caffiene....

gelukkig gebruik jij geen drugs he :)
Alcohol en Nicotine zijn Harddrugs
Caffiene is Smartdrugs
Ik heb ook nooit gezegd dat het geen drugs was. ;)

Verwijderd

Ik ben IT-er ik haat startrek e.d. dus dat cliche beeld ontzenuw ik (of bevestig, want uitzondering bevestigd de regel)

ik rook, drink veel koffie en dat is het.

vroeger wel veel geblowd maar tegenwoordig <=3* pj

• lucid

lucid

Topicstarter
Dank aan allen voor jullie mening.
Ik deduceer uit jullie antwoorden dat er toch nog wel een taboe-sfeertje om wietgebruik heerst. Men mag rustig eens per week stomlazarus worden van een avondje kroeg, en slechts weinigen zullen hem met de nek aankijken. Rookt met echter elk weekend een paar jointjes om ook op wat voor manier dan ook "beneveld" te raken dan zal menigeen dat scherp veroordelen. Waarom ? Omdat de algemene norm (nog) niet zo is. Eenvoudiger kan niet. Als straks het internet ervoor zorgt dat bijvoorbeeld de informatie van het Centr.Bureau.Stats CBS online is en iedereen erachter kan komen dat de jaarlijkse maatschappelijke schade van alcohol :

IN TOTAAL 28x ZO GROOT is als ALLE andere verslavingen bij elkaar, tegenhanger heroine
incluis !! (heroine is nummer 2 in nederland qua direct gerelateerde kosten)

1. Fysieke aandoeningen hart,lever,nieren duur ziekenhuis HEEL DUUR!

2. Ongelukken, politieinzet,ziekenhuis,revalidatie! schade
rechterlijke macht.

3.Emotionele schade : Ontwrichte gezinnen en getraumatiseerde kinderen door misbruik, RIAGGS, Blijf van me lijf, kinderen voor eeuwig voor minder BrutoNationaalProduct verantwoordelijk. Klinkt hard, maar is wel je belastinggeld!

4. Maatschappelijke hinder : Hoe vaak ben je door een wietgebruiker lastiggevallen met een vieze wietwalm, je aanklampend alsof het al jaren je vriend is ? Alcohol verslaafden schreeuwen, vernielen en obstineren vaker dan wietrokers, veel vaker.

en zo kan ik nog een paar andere dingen aanhalen uit een proefschrift die een vriendin van mij heeft geschreven, ik zelf ben niet academisch ingesteld.

Dus, 28x meer schade door alcohol, het loopt in de miljarden per jaar.. gruwelijk dat we dan met zijn allen onze aandacht haast compleet op heroine gebruikers richten, er is een monsterlijk veel grotere groep die evenveel aandacht zou moeten krijgen. Alcohol en heroine hebben veel met elkaar gemeen. Het heeft je op den duur (en hoe makkelijk is het niet om verslaafd te worden als je toch al niet zon hele sterke ruggengraat had, en overal waar je komt mag je bier drinken waar je je ook lekkerder van voelt, laten we eerlijk wezen) verslaafd te worden en het heel stiekum vol te houden. Als jij in en groep met 30 man zit zitten er gegarandeerd meer mensen met een serieuze alcohol verslaving als mensen met een wietverslaving. Die mensen zijn bijna kansloos, want je moet wel heel ver gaan in je alcohol verslaving voordat iemand erachter komt. Laten we hopen voor die mensen en hun kinderen, en voor onze beurs, dat de regering er snel wat aan doet, aan die alcoholverslavingen

Zelfs een ontzettende wietverlaving ,een wens om 24/7 stoned te zijn :)en die gevallen bekend bij de medici, levert na 30 jaar intensief gebruik bij bedoelde personen slecht de gebruikelijke longkankers en andere enge kankers op. Na 30 jaar rustig elke dag joints gerookt te hebben zonder bovenoemde 4 punten van hoge maatschappelijke schade.

Roken, joints roken is allebei slecht voor je... maar kost jou, en een ander niet zoveel als alcohol... Drank maakt meer kapot, en kost nog veel meer dan je lief is.

Een tevreden roker, is geen onruststoker.

* lucid is not the son of the preacherman

• Exposure
  • Niet online
* Exposure is het met lucid eens

Verwijderd

Ik vindt het inderdaad jammer dat er een taboesfeer rond drugs hangt, maar dat heeft een paar redenen:

- Het is verboden, dus de overheid raad het iedereen af

- Coffeeshops zijn niet "the places to be" als je niet als crimineel wilt worden gezien en een dealer is meestal ook geen betrouwbaar figuur.

- In films zie je altijd hoe slecht drugs is, vooral cocaine wordt vaak verward met heroine, die zwervers op het station kunnen echt geen cocaine betalen hoor !!

- Alleen mensen die gebruiken weten meestal wat van drugs af, anderen vinden het gewoon troep, niemand zal ze voorlichten, want dan weten ze meteen dat jezelf ook gebruikt.

- Als er iemand flauw valt op een feest, dan is dat bijna nooit ALLEEN door drugs, maar meestal een combinatie, zoals een slechte ventilatie, en goedkope shit (want het is illegaal en dus geen controle).

- Mensen denken dat je heel snel verslaafd raakt aan drugs, maar dat valt best mee. Zelfs als je 2x heroine hebt gesnoven, ben je nog steeds niet verslaafd (niet dat ik het aan wil raden)

Alcohol, Suiker, Nicotine, Caffiene enz. zijn allemaal zo ingeburgerd, terwijl bijvoorbeeld MDMA en Cocaine op de Hard Drugs lijst staan !!

Diegene die het hardst roepen dat drugs niet gelegaliseerd mag worden, verdienen nu veel geld omdat het illegaal is !!

PS heroine staat no.2 als PROBLEEMgeval, maar er steeds minder mensen die dat gebruiken, het is uitgezocht, en de meeste die vroeger MDMA en Speed hebben gebruikt, vertrouwen die troep van tegenwoordig niet en stappen over op cocaine, cocaine gebruikers blijven en heroine gebruikers stappen ook over op cocaine (tenzij ze al verslaafd zijn). En dan slaan heel veel mensen de stap MDMA over om aan cocaine te beginnen. Oftwel, cocaine is nu populair en wordt nog een rechtstreekse hit !!!

Ikzelf ben voor legalisering van cocaine, nee, ik gebruik het niet...maar de risico's zijn redelijk beperkt in vergelijking met andere middelen en je pakt meteen de grootste groep gebruikers

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 16:08
Ik ben ook IT-er, ik drink nogal veel koffie, drink af en toe wat, roken vind ik OTNZETTEND goor..

ik sta wel open tegenover wiet, ik heb eens een spacecake gebakken om het gevoel eens mee te maken (spacecake; omdat ik roken zo ontzettend goor vind) maar volgens mij ging dr toen iets niet helemaal goed... ik kreeg koppijn, kreeg een "dood" gevoel in mijn lichaam en werd een beetje duizilig.. sindsdien eet ik geen wiet meer :) Maar ik vind het niet erg als iemand een joint rookt.

Voor de rest, tja... ik zou zo niemand van mn opleiding weten die wiet rookt..

offtopic:
wat heb ik fout gedaan met mn cake? of is dat nou gewoon het standaard "high" zijn?

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Ik studeer Informatika en ik blow al 6 jaar als een gek ;):7
mn vriendin en ouders hebben daar bijna nog nooit iets negatiefs aan gemerkt.
Ja ik ben er wel 's niet bij ofzo:Z:z

maar duidelijk is dus, dat t totaal aan het karakter en de houding van de destbetreffende presoon ligt, of deze er goed mee omgaat of niet. Dat geld net zo goed voor andere drugs (oa alcohol).

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 23:31 schreef Wirf het volgende:
offtopic:
wat heb ik fout gedaan met mn cake? of is dat nou gewoon het standaard "high" zijn?
Als je voor de eerste dit soort dingen eet (ook pillen/capsules), dan kan je idd misselijk worden, ja. Dat komt meer voor.

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 23:38 schreef Gladiator het volgende:
Ik studeer Informatika en ik blow al 6 jaar als een gek ;):7
mn vriendin en ouders hebben daar bijna nog nooit iets negatiefs aan gemerkt.
Ja ik ben er wel 's niet bij ofzo:Z:z

maar duidelijk is dus, dat t totaal aan het karakter en de houding van de destbetreffende presoon ligt, of deze er goed mee omgaat of niet. Dat geld net zo goed voor andere drugs (oa alcohol).
je zal niet snel van mij denken dat ik drugs gebruik, ook al sta ik helemaal strak :), je zal het niet zomaar aan mij merken... Mensen die mij al jaren kennen weten het nog niet eens...(Mijn ouders beginnen vermoedes te krijgen, omdat ik in de downtime "opeens" heel de avond voor TV hang als een kamerplantje)

Verwijderd

Op donderdag 18 januari 2001 23:13 schreef lucid het volgende:
High Mede-Tweakers,

Het valt mij op dat op mijn opdrachten (en dat zijn nogal veel bedrijven omdat ik gedetacheerd ET-er ben)zoveel mensen wiet of hash roken. Het lijkt wel of iedereen die des nachts ook nog achter zijn computer zit ,zij het voor werk of fun, van science fiction houdt en suckjes rookt.
LuC|DDre@mS
Hmm ja, ik heb zelf niet echt de indruk dat veel IT'ers smoken. Meer thuisgebruikers.
Wel hoor ik van toename van Amfetamine enzo. Ik zelf zit ook 's nachts achter het beeldscherm met coke.

Groet Pierre

Verwijderd

Ik ben zelf programmeur, en blow heel soms...
Voor de rest heb ik weleens van collega's gehoord dat ze ook blowden, maar dit zijn er niet zo heel veel...

Ik drink geen koffie, drink nauwelijks alcohol en blow nauwlijks... maar dat van die sf klopt wel :)

• lucid

lucid

Topicstarter
[quote]Op dinsdag 23 januari 2001 23:31 schreef Wirf het volgende:

nah, net als alcohol en tabak is wiet zo sterk eigenlijk dat je de eerste paar keren al heel erg snel wat voelt. Vaak gaan mensen flink dronken voor het eerst een joint roken omdat ze dan durven. Dat gaat altijd fout. Wiet is een oud spiritueel middel wat met zorg behandeld moet worden :) Recepten voor spacecake, en hoe je m wel lekker moet maken is op het net wel te vinden denk ik "spacecake +recept" als query does the job. Maar bedenk. Eet een plakje in een uur tijd op, langzaam... En ga dan 2 uur na inname van de eerste hap, een klein hapje bijnemen. Totdat je al proestend van de lach over de grond rolt, terwijl tranen van de lach en ongeloof je over de wangen rollen. Eet met zorg, en analyseer je gevoel.

Verwijderd

[quote]
Op woensdag 24 januari 2001 19:52 schreef lucid het volgende:
Op dinsdag 23 januari 2001 23:31 schreef Wirf het volgende:

nah, net als alcohol en tabak is wiet zo sterk eigenlijk dat je de eerste paar keren al heel erg snel wat voelt. Vaak gaan mensen flink dronken voor het eerst een joint roken omdat ze dan durven. Dat gaat altijd fout. Wiet is een oud spiritueel middel wat met zorg behandeld moet worden :) Recepten voor spacecake, en hoe je m wel lekker moet maken is op het net wel te vinden denk ik "spacecake +recept" als query does the job. Maar bedenk. Eet een plakje in een uur tijd op, langzaam... En ga dan 2 uur na inname van de eerste hap, een klein hapje bijnemen. Totdat je al proestend van de lach over de grond rolt, terwijl tranen van de lach en ongeloof je over de wangen rollen. Eet met zorg, en analyseer je gevoel.
Verkeerd doseren is een beginnersfout !!! Je eet wat, er gebeurt nix, je verdubbelt de dosis en vervolgens lig je te kotstend te roepen : IK HOEF DIE TROEP NIET MEER !!!

Wat is in het bovenstaand stukje foutgegaan??
Juist, de dosering..je moet rustig en verstandig met drugs omgaan, en verricht enige research, zodat je weet wat je eet.

• Wirf
Op woensdag 24 januari 2001 19:52 schreef lucid het volgende:
Recepten voor spacecake, en hoe je m wel lekker moet maken is op het net wel te vinden denk ik "spacecake +recept" als query does the job.
Ik heb toen weken het internet lopen afstruinen naar recepten, spacecake, greendragon, spaceboter.. you name it, ik heb er naar gekeken
Maar bedenk. Eet een plakje in een uur tijd op, langzaam... En ga dan 2 uur na inname van de eerste hap, een klein hapje bijnemen.
umm.. volgens mij had ik het al erg rustig aan gedaan, ik had al de helft wiet genomen dan wat er in het recept stond en ook maar één plakje genomen

Wat is eigenlijk de bedoeling van high raken? van wat ik heb begrepen word je heel relaxt, lacherig en/of zelfverzekerder..

en wat gebeurd er als je teveel of te weinig neemt? hoeveel gram zou je voor een newbie-cake moeten nemen?

Verwijderd

Er zijn nog andere dingen dan Spacecake hoor, ik moet dat soort spul niet.

Space cake is slecht te doseren, je weet van te voren nooit hoeveel je nou precies binnen krijgt. Nee, ik slik liever pillen/capsules, kan je tenminste doseren..
(het beste is spuiten, weet je nl precies hoeveel er in je bloed terecht komt)

• Wirf
Op woensdag 24 januari 2001 22:33 schreef VipTweak het volgende:
Er zijn nog andere dingen dan Spacecake hoor, ik moet dat soort spul niet.
ja, zoals green dragon dus (vodka + wiet, dacht ik)
Space cake is slecht te doseren, je weet van te voren nooit hoeveel je nou precies binnen krijgt. Nee, ik slik liever pillen/capsules, kan je tenminste doseren..
(het beste is spuiten, weet je nl precies hoeveel er in je bloed terecht komt)
um.. zijn er pillen en spuiten voor THC dan? (THC = de werkzame stof van wiet)

Verwijderd

Op woensdag 24 januari 2001 22:39 schreef Wirf het volgende:

[..]
ja, zoals green dragon dus (vodka + wiet, dacht ik)
[..]
um.. zijn er pillen en spuiten voor THC dan? (THC = de werkzame stof van wiet)
Er bestaan nog wel meer dingen dan THC hoor. Ja, THC is ook in pilvorm te krijgen, maar das niet aan te raden. Je kan wel bijvoorbeeld thee trekken van wiet.

Ikzelf heb een grote afkeer van wiet, ik gebruik liever gesyntheseerde Ehpedrine pillen, werken heeeeel goed.

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
De hele dag Ephedra slikken wordt je op den duur ook niet echt beter van .. alle reserve energie in je lichaam wordt losgemaakt en opgebruikt. Daarnaast stopt het je stofwisseling. Ephedrine komt oorspronkelijk uit dieet pillen namelijk ... wat er op lange termijn dan met je gebeurt hoef ik dus neem ik aan niet uit te leggen .. 8-)

ps. ik gebruik ook wel es Ephedra, maar incidenteel als ik die energie echt nodig heb .. over de rest doe ik hier geen uitlatingen.

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Verwijderd

Misschien moet je wel high zijn om de ideeen van microsoft te kunnen volgen?

Iig hoe meer MHz, hoe minder nicotine, want van trage comp's ga ik echt veel roken!

• stylezzz
  • Laatst online: 23:14
Op zondag 21 januari 2001 21:39 schreef crazyhorse het volgende:

JUNK!......>:)

Verwijderd

Op donderdag 25 januari 2001 05:20 schreef violator_ het volgende:
De hele dag Ephedra slikken wordt je op den duur ook niet echt beter van .. alle reserve energie in je lichaam wordt losgemaakt en opgebruikt. Daarnaast stopt het je stofwisseling. Ephedrine komt oorspronkelijk uit dieet pillen namelijk ... wat er op lange termijn dan met je gebeurt hoef ik dus neem ik aan niet uit te leggen .. 8-)

ps. ik gebruik ook wel es Ephedra, maar incidenteel als ik die energie echt nodig heb .. over de rest doe ik hier geen uitlatingen.
Nou, zoveel slik ik nou ook weer niet. Maar ik heb al eerder gezegd : ik geef mn lichaam ook de tijd om op te bouwen. Ephedra wordt niet vanuit oorsprong in dieetmiddelen, maar als Astma-medicijn verkocht.
De ephedra (blauwdruif bij de drogist) die je gebruikt voor het afslanken bestaat voor 2% uit ephedrine (de werkende stof). De pillen die ik slik voor 80% (syntetisch). Ik slik niet alleen voor de energie, maar eigenlijk om helemaal te veranderen.

• Exposure
  • Niet online
Met pillen weet je ook lang niet altijd zeker wat er in zit. Het voordeel van wiet vindt ik dat je, als je het vaker gebruikt hebt, juist wel goed kunt doseren (als je het rookt tenminste). Wiet vindt ik echt een relax-drug, voor s'avonds, voor na school als je ff relaxt in de shop kunt zitten enzo. En het is ook handig om na paddo's een jointje te roken (als paddo's zo goed als uitgewerkt zijn, anders kan het gevaarlijk zijn) Dan komt de paddo-experience nog weer even terug :P

Verwijderd

Ik zit te werken nu en ik heb niet elke letter van deze thread gelezen, maar ik denk dat er nog iets is wat over het hoofd wordt gezien.

Ik begin bij het verschil tussen blowen en drinken. Drinken is sociaal geaccepteer etc etc en blowen nogniet, hoewel... ik voel me gerust om in de buurt van de coppers een jointje te roken.
iig, ik heb ook het idee dat het overgrote deel van het wat intelligentere volk zich bezighoudt met het nuttigen van THC. Dat kan een paar redenen hebben;

* men maakt zich vaak druk over dingen en denkt teveel na over zaken en wil eens tot rust komen.

* men wil even het drukke of vervelende leven ontvluchten (wellicht gevaarlijk) en heeft hierin in de storm een rustpunt gevonden.

* (ik denk) van blowen vermindert je concentratie wel, maar ik geloof ook (uit eigen ervaring) dat je 'multitasking' meer wordt aangetast. Oftewel, je kunt je maar op 1 ding concentreren. Je wordt rustig en kunt je wel op iemand concentreren, maar als iemand anders tegen je aan gaat lullen dat hoor je niet.

-----------

Om dat laatste rook ik het ook op school om mezelf een beetje chill in de les in te blazen (ik rook niet TIJDENS de les he :)

Verder is er het DOEL waarmee er gedronken/geblowd/gebruikt wordt. Mijn mening is dat alcohol wordt gedronken om de sociale blokkade weg te drinken en je prettig en feestelijk te voelen. Ook hiermee ontvlucht je de werkelijkheid.

Wiet wordt om meer geraffineerde redenen gebruikt. Het kan je rustig maken, pijn verlichten, zorgen laten vergeten (net als bij drank).

Zet een grote groep stonede mensen bij elkaar.
Het zal gezellig zijn en rustig en tamelijk stil wellicht.

Zet een groep dronken mensen bij elkaar; grote kans op klop (=vechtuh), omvallende mensen en luitkeels geblaat.

Waarom is het ene wel en het andere nou niet sociaal geaccepteerd?

En even reagerend op de ephedrine/ephedra gebruikende mensen; ephedra bevalt mij goed... alleen wat teveel onrust in mn maag en kop vaak na de tijd.
Het advies (bevalt geweldig): ephedra EN blow

Relaxed en vol energie en oplettendheid;

ik weet niet meer waarheen ik met dit punt wilde aangezien ik enigzins beneveld ben (THC); :)

[edit]
Oja de IT sector; in de IT zitten veel abstracte denkers en mensen met een meer dan gemiddeld IQ. Door de druk die er vaak heerst in de sector gebeurt het idd snel dat mensen even willen chillen maar ook hier gaat het dus om de wat intelligentere mensch die meer gecharmeerd is van de effecten van THC dan van alcohol, aangezien het dan nog wel mogelijk is je taken te volbrengen (al dan niet succesvol) en probeer jij maar eens met veel bier op je werk te doen....

Verwijderd

doe IT op MBO niveau en van de 20 ofzo die ik ken blowen er 7 ofzo, natuurlijk weet ik het alleen van de mensen die er openlijk voor uit komen. (en van 1 persoon die op een lan party er heel sneaky bij kwam zitten ;) )

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-01 08:55

BitByter

Prutst dit forum

ik weet wel hoe het komt dat het niet geaccepteerd wordt

1 woord

MEDIA

sim-pel ;)

Verwijderd

Tis natuurlijk pure stiere-schijt...

denk je nou echt dat je nog normaal kan proggen als je shit gebruikt..?

Dan krijg je code-spagetti-galore! Ik rook ook wel eens een blowtje, maar nooit als ik moet coden! Mijn code middelen zijn uitsluitend sterke koffie (kracht 9) en nicotine, anders krijg ik op een later tijdstip code te zien die zo slecht is dat ik opnieuw kan beginnen.

Maar ja, ik prog dan ook niet voor windows >:)

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 23:16 schreef VipTweak het volgende:
- Alleen mensen die gebruiken weten meestal wat van drugs af, anderen vinden het gewoon troep, niemand zal ze voorlichten, want dan weten ze meteen dat jezelf ook gebruikt.

- Als er iemand flauw valt op een feest, dan is dat bijna nooit ALLEEN door drugs, maar meestal een combinatie, zoals een slechte ventilatie, en goedkope shit (want het is illegaal en dus geen controle).

- Mensen denken dat je heel snel verslaafd raakt aan drugs, maar dat valt best mee. Zelfs als je 2x heroine hebt gesnoven, ben je nog steeds niet verslaafd (niet dat ik het aan wil raden)

Alcohol, Suiker, Nicotine, Caffiene enz. zijn allemaal zo ingeburgerd, terwijl bijvoorbeeld MDMA en Cocaine op de Hard Drugs lijst staan !!

Diegene die het hardst roepen dat drugs niet gelegaliseerd mag worden, verdienen nu veel geld omdat het illegaal is !!

PS heroine staat no.2 als PROBLEEMgeval, maar er steeds minder mensen die dat gebruiken, het is uitgezocht, en de meeste die vroeger MDMA en Speed hebben gebruikt, vertrouwen die troep van tegenwoordig niet en stappen over op cocaine, cocaine gebruikers blijven en heroine gebruikers stappen ook over op cocaine (tenzij ze al verslaafd zijn). En dan slaan heel veel mensen de stap MDMA over om aan cocaine te beginnen. Oftwel, cocaine is nu populair en wordt nog een rechtstreekse hit !!!

Ikzelf ben voor legalisering van cocaine, nee, ik gebruik het niet...maar de risico's zijn redelijk beperkt in vergelijking met andere middelen en je pakt meteen de grootste groep gebruikers
De groep Coke-gebruikers neemt juist af volgens mij. Coke is erg duur en werkt te kort. Momenteel is de amerikaanse superdrug CRACK bezig aan ee grootschalige opmars in Nederland. Zelfde effect als normale coke, maar dan langer, heftiger en goedkoper. Oh, en natuurlijk veel verslavender (in tegenstelling tot cocaine is crack WEL lichamelijk verslavend).

Overigens is de voorlichitng in Nederland de beste ter wereld...

Op feesten staat bijna altijd een pillen-tester....

Coke zorgt voor grote maatschapelijke problemen. Coke wordt door junkies nooit in zijn eentje gebruikt maar gecombineerd met Rohypnol, Semesta of Diazepam. Heb je weleens geprobeerd een junk met een speedball in zijn leier tegen de vlakte te werken? Ik wel (heb stage gelopen in de drugshulpverlening) en ik kan je dit zeggen: lukt je niet. Die mengsels geven je superkracht en maken je ZO agressief, da's niet leuk meer, lijkt een beetje op PCP/Phenyl-Cyclydrine. Helemaal met crack schijn je leuk te kunnen combineren.... :(

Nee, laten we wiet maar legaliseren en de voorlichting voor coke en andere heavy hard drugs versterken.

Verwijderd

Hmm. Ik rook niet, drink niet, blow niet, drink geen koffie. Ik ben eigenlijk een soort uitzondering voor het leven.

Ik vindt, dat als mensen zonodig de bovenstaande producten willen gebruiken, ze dat vooral moeten doen. Er is verschillende malen aangegeven dat het allemaal bijdraagt aan het slopen van het lichaam, en ik ben daar persoonlijk geen voorstander van.

Heb ik weleens koffie gedronken? Ja, vanaf de dag dat ik zeven jaartjes jong was, en toen dus 11 jaar lang, soms redelijk veel (7 tot 12 kopjes per dag, met melk en suiker :P).

Heb ik weleens gerookt? Ja, een week, om eens te kijken wat er nu zo enorm interessant en stoer aan was. Niets dus, het was smerig.

Heb ik weleens gedronken? Ja, maar nooit teveel. Bier vondt ik zowieso altijd al ontzettend vies, maar likeur ging er wel in. Dat heb ik dus 2 jaar volgehouden, en toen vondt ik het wel welletjes.

Heb ik weleens drugs gebruikt? Neen.

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 13:49 schreef Kyori het volgende:
[knip]
ik zie het punt niet. waarom jezelf van dingen waarvan je zelf zegt dat je ze lekker vind (iig de koffie) niet nemen omdat het slecht voor je lichaam is :?
je laat je auto toch ook niet altijd op de oprit staan omdat er mee rijden er slecht voor is. (kom op kan er nooit goed voor zijn kwa slijtage enzo en nee ik kon ff geen beter voorbeeld verzinnen)

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 14:11 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
ik zie het punt niet. waarom jezelf van dingen waarvan je zelf zegt dat je ze lekker vind (iig de koffie) niet nemen omdat het slecht voor je lichaam is :?
Omdat het dus slecht voor mijn lichaam is. :P
je laat je auto toch ook niet altijd op de oprit staan omdat er mee rijden er slecht voor is. (kom op kan er nooit goed voor zijn kwa slijtage enzo en nee ik kon ff geen beter voorbeeld verzinnen)
Het is inderdaad een slecht voorbeeld, maar ik vergeef het je. Een ander voorbeeld zou ook niet echt werken, want je kan het lichaam niet met een auto vergelijken, het lichaam is een lichaam. Ik ga er graag voorzichtig mee om.

Afbeeldingslocatie: http://dxch.net/off.gif
Hmm, je kan het wel ergens mee vergelijken: een huis.
Ik zie mijn lichaam als een huis voor mijzelf; als ziel zijnde. Als je in een huis woont, dan verwaarloos je het niet. Je zorgt er dan goed voor, en als het een rommeltje is, dan ruim je het weer op.

Dus, daarom.

Verwijderd

mmm ook niet echt goede vergelijking.
want je zegt wel dat als je huis een rommeltje is dat je het dan op ruimte maar
1. met jouw stelling. "ik doe niks wat slecht voor me is" is er dus niks op te ruimen.
2. een lichaam opruimen is vrij moeilijk (vanbinnen dan)

en als mijn huis eruit ziet als een terringzootje dan vind ik dat helemaal niet erg want ik verhuis toch wel een keer.

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 14:47 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
mmm ook niet echt goede vergelijking.
Deze was afgeprijsd. Als je een betere weet, ga vooral je gang. :)
want je zegt wel dat als je huis een rommeltje is dat je het dan op ruimte maar
1. met jouw stelling. "ik doe niks wat slecht voor me is" is er dus niks op te ruimen.
Nu niet meer, maar ik ben er uiteindelijk toch eens mee begonnen, en toen heeft er dus een grote schoonmaak plaatsgevonden.
2. een lichaam opruimen is vrij moeilijk (vanbinnen dan)
Minder moeilijk dan het lijkt. Als mensen stoppen met roken, dan neemt de verslaving af (in de meeste gevallen dan, want sommigen beginnen ineens na wel vijf jaar weer) en dus is/wordt de stof afgebroken welke voor de verslaving zorgt (ik dacht nicotine). Net als met drugs: je stopt, de stof verdwijnt en de enige plaats waar de verslaving meestal voorleeft is tussen de oren. "...and remember, that it's all in your head" (Gorillaz - "Clint Eastwood").

Dat laatste is dus het moeilijkste, maar dan ben je ook flink opgeruimd. Ik heb mezelf de moeite bespaard, door vanuit een individueel perspectief te besluiten, nooit aan een vorm van drugs te beginnen.
en als mijn huis eruit ziet als een terringzootje dan vind ik dat helemaal niet erg want ik verhuis toch wel een keer.
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik redeneer alleen zo: "zolang je er woont, zorg dan dat het netjes blijft".

Verwijderd

Op vrijdag 19 januari 2001 21:32 schreef Mycroft het volgende:
eigenlijk kan je cannabis niet onder drugs rekenen, maar goed).
Dat heb je dan goed mis! Wiet is absoluut wel een drug, net zoals Alcohol! Je moet het nooit onderschatten, serieus! Ik ben zelf een stevig roker geweest en ben sinds kort gestopt, omdat het mijn leven zekers beinvloede!

Je moet alle drugs, en dat zijn d'r behoorlijk veel nooit en te nimmer onderschatten!

Drugs hoort inderdaad bij de IT-wereld, alleen dan echt bij een bepaalde soort stroming. De echte 'nerds' zullen nooit roken! Dat is een feit! :)

Verwijderd

ik rook niet ik drink niet(geen koffie EN geen bier) en ik houd wel behoorlijk van sf/fantasy.
ik ga wel een *tje blowen, gewoon om te checken hoe het is.

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik denk dat het wel meer geaccepteerd is in de IT-sector. me vorige baas blowde zelf ook :D

en zoiezo... de hele tijd achter die PC's zitten klooien is toch zo saai als de @$!$!@%???? dus dan is een jointje wel ff relaxt :)

• Ivo
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Op maandag 22 januari 2001 02:18 schreef Exposure over 3 groepen in de maatschappij
Je kan toch ook tot meerdere groepen behoren. Ik iig wel: reken me tot 2 en 3.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Ikzelf heb wiet geprobeerd maar dat was mij niet goed bevallen.

Tegenwoordig hang ik alleen met mensen rond die niet blowen omdat ze anders gaan pushen :(

dikzak

• Enigma69855
  • Laatst online: 12-03-2022

Enigma69855

Candle in my eye.......

Ik blow niet, en rook ook niet, ik drink zelfs erg weinig alcohol. Ik ken weinig mensen die wel blowen, en zeker geen IT-ers. Iets anders wat mij wel is opgevallen is dat IT-ers gemiddeld minder mobile telefoons hebben. (Ik heb er geen, samen met nog 4 uit mijn studiegroep van 8)

Wegens verhuizing te koop gevraagd: Sociaal leven in omgeving Arnhem

• Ivo
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Ik denk dat Stratos het zo bedoelde :

Je gebruikt geen verslavende middelen omdat je dan je lichaam kapotmaakt. Maar autorijden en over straat huppelen doe je wel. Daar gaat je lichaam ook van kapot. :)

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05-2025

cappie

all lowercase

Ik denk dat cannabis een hele goede vorm van drugs is (voor recreatief gebruik natuurlijk) ik keur alle vormen van overconsumptie af... (lees: de hele dag lam in een shop hangen of op de bank met je favoriete bong in je klauwen)

Het is mischien wel een van de meest inspirerende drugs.. en omdat het niet lichamelijk aftakelend werkt (wederom: bij recreatief gebruik) is het naar mijn mening de meest acceptabele drug om zo nu en dan eens te gebruiken.

Dingen die je echt zware lichamelijke verslavingen of schade toebrengen zijn bij mij uit den boze! (coke, hero, xtc, eph, O, en alle andere opiaten en vloeibare of vaste neuro inhibitoren (verkeerd gespeld? je weet wat ik bedoel :)))

en dan is er natuurlijk ook nog het sociaal maatschappelijke aspect van cannabis wat de meeste mensen in de IT sector aantrekt:

10 mensen die gedronken hebben zijn over het algemeen (dus niet altijd) luidruchtiger/irritanter/agressiever dan 20 mensen die geblowd hebben..

en ja.. ik gebruik 't zelf zo nu en dan zelf ook.. maar niet alleen voor de high.. ook voor de 'low' die daarna komt, om op die manier m'n gedachten lekker nuchter en realistisch op een rijtje te zetten.

motto: geniet, maar blow met mate(n)

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

• cappie

cappie

all lowercase

Op vrijdag 19 oktober 2001 14:57 schreef Kyori het volgende:
Ik redeneer alleen zo: "zolang je er woont, zorg dan dat het netjes blijft".
Oh.. dus jij geeft nooit eens feestjes? mooie saaie boel dan.. nooit gehoord van opruimen na een feestje? een huis kan er zelfs beter uitzien na een flink feest, omdat je dan genoeg redenen hebt om de schoonmaak eens GOED aan te pakken, en de ouwe zooi die je bewaard had nou EINDELIJK eens de deur uit te doen, samen met de slingers...

uiteraard allemaal figuurlijk gesproken ofcourse (ik heb het niet letterlijk over een huis, maar over het onderwerp: je lichaam)

my five cents..

• Chandler479
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10-2019

Chandler479

*iBlink

Ik heb mijn eigen bedrijf samen met mijn vennoot roken we wel vaak na een vergadering of een bezoek aan een klant een blowtje.

Ik studeer IT en veel van de top van de klas blowt, wiet is niet verslavend, maar wel lekker.

Ik doe het ook, omdat ik dan vage Lucid Dreams heb, ja ik ken ze en ik af en toe nog weleens een oobe krijg. Check me posts op oobe.

Maar in de IT komt het vaak voor, maar cocaine? en heroine? Kap nou ik ken er een die het doet en die doet het met flinke mate, maar veel kom ik het niet tegen in de IT.

Wiet wel, ik maak ook de vaagste vette photoshop creaties als ik stoned ben.

thunderstruck

• cappie

cappie

all lowercase

Op dinsdag 23 oktober 2001 22:53 schreef Chandler het volgende:
Ik heb mijn eigen bedrijf samen met mijn vennoot roken we wel vaak na een vergadering of een bezoek aan een klant een blowtje.
zoeken jullie nog iemand? :)
Wiet wel, ik maak ook de vaagste vette photoshop creaties als ik stoned ben.
hehe.. dat heb ik nou ook :)

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Teneerste vind ik het onverantwoord dat je stoned gaat rijden maar dat terzijde, ik ben zelf vanaf 94 in de IT werkzaam, en ik zie idd dat er nogal wat mensen zijn die de kachel flink opstoken met wiet/pillen/hasch en weet ik veel wat voor bende. Op zich kan het mij geen moer schelen wat iemand in zijn vrije tijd doe maar als ik merk dat een collega minder goed functioneert omdat hij te veel gebruikt zal ik hem daar toch echt op wijzen. Ik heb verleden jaar bij een bureau gezeten waar idd nogal veel van dit soort personen zaten, en ik kan je ook zeggen dat de kwaliteit er behoorlijk onder te leiden had, mensen die elke dag om 12 uur komen binnenlopen, niet geconcentreerd zijn, fouten maken etc. Daarnaast denk ik dat er de laatste tijd veel te veel mensen in de IT zijn gaan werken die totaal niet geschikt zijn, bijvoorbeeld omdat ze helemaal niet zijn gemotiveerd om in deze sector te werken maar gewoon snel geld willen verdienen, dit soort lui zie je vooral het laatste jaar als een kaarsopbranden. Daarnaast zijn er teveel mensen die hoog op hun tenen moeten lopen en daardoor naast hun werk extra uitleven, ook niet echt gezond lijkt me.

Mijn persoonlijke mening is dat als je volop met je hersens werkt dat je die ook goed in conditie moet houden, van blowen is bekent dat als dit frequent gedaan wordt dat het je concentratie vermogen doet afnemen, kortom je bent dan niet bepaald proffesioneel bezig.

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Op vrijdag 19 januari 2001 11:43 schreef CyberJunk86. het volgende:
Ach, IT'ers zijn goden in het bedrijfsleven, die mogen alles! :D Als ze jou eruit schoppen omdat je blowt dan zijn ze verloren! En het is verders ook niet vreemd, IT-sector draait gemiddeld 60 uur per week, onder hoge druk.

EN JE HOEFT NIET ZO TE SCHREEUWEN IN JE TITEL... Doe relaxed, suck er nog een ofzo. ;)
Dream on, een slimme it'er kiest voor minder werk, en ach de tijd dat een IT'er onmisbaar was is ook voorbij.

• cappie

cappie

all lowercase

Op woensdag 24 oktober 2001 01:28 schreef raptorix het volgende:
Teneerste vind ik het onverantwoord dat je stoned gaat rijden maar dat terzijde, ik ben zelf vanaf 94 in de IT werkzaam, en ik zie idd dat er nogal wat mensen zijn die de kachel flink opstoken met wiet/pillen/hasch en weet ik veel wat voor bende. Op zich kan het mij geen moer schelen wat iemand in zijn vrije tijd doe maar als ik merk dat een collega minder goed functioneert omdat hij te veel gebruikt zal ik hem daar toch echt op wijzen. Ik heb verleden jaar bij een bureau gezeten waar idd nogal veel van dit soort personen zaten, en ik kan je ook zeggen dat de kwaliteit er behoorlijk onder te leiden had, mensen die elke dag om 12 uur komen binnenlopen, niet geconcentreerd zijn, fouten maken etc.

Mijn persoonlijke mening is dat als je volop met je hersens werkt dat je die ook goed in conditie moet houden, van blowen is bekent dat als dit frequent gedaan wordt dat het je concentratie vermogen doet afnemen, kortom je bent dan niet bepaald proffesioneel bezig.
Mee eens.. dat is nou precies de rede dat ik falikant tegen overconsumptie ben.. alleen vind ik het niet terecht dat je wiet en hash tesamen met XTC op 1 hoop gooit.. alsof ik je bijna hoor zeggen dat coke of hero op dezelfde hoop 'drugs' hoort..
Daarnaast denk ik dat er de laatste tijd veel te veel mensen in de IT zijn gaan werken die totaal niet geschikt zijn, bijvoorbeeld omdat ze helemaal niet zijn gemotiveerd om in deze sector te werken maar gewoon snel geld willen verdienen, dit soort lui zie je vooral het laatste jaar als een kaarsopbranden. Daarnaast zijn er teveel mensen die hoog op hun tenen moeten lopen en daardoor naast hun werk extra uitleven, ook niet echt gezond lijkt me.
Jups.. zie je tegenwoordig ook teveel.. vooral van die mensen achteraan in de 20 die nog niet weten wat voor 'n baan ze nou eigenlijk willen..

maareh.. over dat frequent gebruiken: ik doe nu gemiddeld zo'n 4 weken met 2 gram wiet.. ben ik nou een van die grootgebruikers waar jij 't over hebt? :)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-01 13:54

dawuss

gadgeteer

hmmz, misschien gaat dit meer op dan je denkt >:)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 10:32 schreef cappie het volgende:

[..]

Mee eens.. dat is nou precies de rede dat ik falikant tegen overconsumptie ben.. alleen vind ik het niet terecht dat je wiet en hash tesamen met XTC op 1 hoop gooit.. alsof ik je bijna hoor zeggen dat coke of hero op dezelfde hoop 'drugs' hoort..
[..]

Jups.. zie je tegenwoordig ook teveel.. vooral van die mensen achteraan in de 20 die nog niet weten wat voor 'n baan ze nou eigenlijk willen..

maareh.. over dat frequent gebruiken: ik doe nu gemiddeld zo'n 4 weken met 2 gram wiet.. ben ik nou een van die grootgebruikers waar jij 't over hebt? :)
Ik doe minstens een half jaar met twee gram wiet, dus ben jij zeker een groot verbruiker ;)

Seriously people... Om in de IT te werken moet je zowiezo wacko zijn...

Dus heb je nare eigenschappen, sommigen schieten met nerf weaponry, anderen drinken een liter koffie per dag deel (ik dus :)) weer anderen grijpen naar de stift en tekenen overal perl dromedarissen en linux pinguis, dan heb je ook nog de groep die het werken met een computer saai vind (verkeerde baan gekozen? Mischien is bosbeheer beter?) en die grijpen kennelijk naar soft en hard drugs...

Ik heb eigenlijk meer negen verslavingen...
Perl, Linux, Paffen, Koffie, Vriendin, }:O'tjes draaien, tafelvoetbal en koffie...

>:)

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zit met een probleem:

Hoe krijg ik THC van mijn beeldscherm af :?

ik was bezig met t knippen van m'n nieuwe oogst >:), aan m'n bureautje dus...........
en nu zit m'n scherm er helemaal onder |:(

ehhh, vast niemand hier die dit eerder heeft gehad ??

Verwijderd

Sticky stuff he!

heb je een gecoat scherm?

ja: da's balen... Probeer het met het wondermiddel dreft, en als je coating spontaan verdwenen is: Een goede leer voor de volgende keer, oogst verwerken doe je in een SCHUUR!
Het drogen van oogst kan trouwens wel heel goed boven op je monitor... ;)

nee: een beetje chloor met warm water mengen en het is weg...

• tbusquet
  • Laatst online: 23-12-2025
Op maandag 22 januari 2001 02:18 schreef Exposure het volgende:

[..]

De stille types op school, die door de hierboven genoemde groep als losers worden beschouwd. Deze groep rookt minstens 4 joints per week, dit beinvloedt hun presteren niet. Deze types zijn stil omdat ze beter weten dan hun klasgenoten / andere mensen. Ze zijn niet onder de indruk van het hoogdravende, patserige, proleten gedrag om hun heen. Zij hebben schijt aan de maattschappij. Iedereen die zij tot hun echte vrienden rekenen blowt/gebruikt ook.
De derde groep wordt door anderen betiteld als hippies. Zij laten door hun uiterlijk blijken dat ze van alternatieve/metal/punk/sko muziek houden, en vormen hun eigen groep. Zij hebben schijt aan de meningen van anderen.
Ik vindt dat iedereen die nooit wiet heeft gebruikt gewoon een ervaring minder hebben die in het leven van pas kan komen. Mensen die wel eens iets gebruikt hebben weten dat je onder invloed van (bepaalde) drugs vaak heel helder kunt nadenken.
Lees ff wat je hierboven hebt geschreven.. je geeft 1 van de grootste nadelen van blowen zelf al aan, als je het veel doet, krijg je schijt aan alles en iedereen, dat is het probleem met blowen, en iedereen roept dat het niet verslavend is, dat is het wel. Anders zou je het niet iedere keer opnieuw doen. Bovendien moet je toch iets missen in je leven, als je iedere keer opnieuw gaat blowen omdat gevoel wat je zo lekker vind opnieuw te krijgen, iedere keer weer.
En dat is ook een groot misverstand, dat je van drugs helderder gaat nadenken, je wordt er juist duf van. Ik heb het zelf ook een aantal keren gedaan, gewoon om te proberen, zoals iedereen dat wel eens doet, het is zeker weten niets voor mij, ik word er heel erg misselijk en duizelig van.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

VipTweak zijn bericht is verwijderd. Cokaine gebruik in de IT? Is dat een serieuze opmerking dat dat vaak gebruikt wordt :?

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 19:24 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Lees ff wat je hierboven hebt geschreven.. je geeft 1 van de grootste nadelen van blowen zelf al aan, als je het veel doet, krijg je schijt aan alles en iedereen, dat is het probleem met blowen, en iedereen roept dat het niet verslavend is, dat is het wel. Anders zou je het niet iedere keer opnieuw doen. Bovendien moet je toch iets missen in je leven, als je iedere keer opnieuw gaat blowen omdat gevoel wat je zo lekker vind opnieuw te krijgen, iedere keer weer.
En dat is ook een groot misverstand, dat je van drugs helderder gaat nadenken, je wordt er juist duf van. Ik heb het zelf ook een aantal keren gedaan, gewoon om te proberen, zoals iedereen dat wel eens doet, het is zeker weten niets voor mij, ik word er heel erg misselijk en duizelig van.
zoals al eerder is aangekaart in het topic is dat alles wat je teveel doet slecht voor je is.
ook zeg je dat blowen je duf maakt tis is idd gedeeltelijk waar.
maar zoals de meeste mensen die 'nee, het is drugs en ik geloof er niks van' roepen niet bekend wat het effect van shaq + wiet/hash heeft.
als jij een joint rookt dan word je idd duf en dromerig,
een goede state of mind om ff wat te photosjoppen of een film te kijken ofzo.
maar als je wiet/hash puur rookt word je high, je gaat helderder denken en dingen logischer zien.
een goede state of mind om b.v. ff wat tricky prog. werk te maken.

dit komt omdat wiet/hash het effect heeft om je luchtpijp uit te laten zetten (of zo iets, in ieder geval krijg je meer zuurstof binnen)
sheq heeft het effect dat je minder lucht binnen krijg en heft het geestveruimende effect dus op, dit veroorzaakt dat duffe gevoel.

en wat je zegt dat je weer blowt omdat je dat gevoel weer wilt voelen, das waar maar will jij ook niet weer een keer quaken om dat gevoel van adranaline te voelen of will jij ook niet b.v. naar een beurs om daar de sfeer te voelen?

ja wiet/hash kan zeker verslavend worden, mentaal niet lichaamelijk.

• Chandler479
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10-2019

Chandler479

*iBlink

Op woensdag 24 oktober 2001 00:46 schreef cappie het volgende:

[..]

zoeken jullie nog iemand? :)
[..]

hehe.. dat heb ik nou ook :)
We hebben altijd mensen nodig en als je wat wilt zien van me creaties:

http://usrbinhurl.mattshepherd.com/lauren/lauren.jpg
http://usrbinhurl.mattshepherd.com/lauren/lauren2.jpg
http://usrbinhurl.mattshepherd.com/lauren/lauren3.jpg
http://usrbinhurl.mattshepherd.com/lauren/lauren4.jpg
http://usrbinhurl.mattshepherd.com/lauren/shanique.jpg

ze zijn wel gigantisch groot in bestandsgrootte dus pas op hehehe.

thunderstruck

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-01 20:27
Ik rook nie gebruik geen drugs, drink geen koffie, ben alleen mac en computerverslaafd, ik lus wel alcohol maar zuip me nie de t*ring.

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Ik studeer het en wordt straks dus een IT-er. Ken maar 3 klasgenoten vanaf het begin die veel joints rookten. 2 daarvan hebben het niet gered omdat ze te vaak stoned waren (duh!).

Wat je in je vrije tijd doet moet je zelf weten vind ik maar de meesten bij mij op school roken dan dus geen wiet maar drinken een biertje. Of een biertje drinken of een joint roken nu slechter is vind ik niet echt relevant, je vraag is of er meer geblowd wordt in de IT sector. Mijn antwoord uit eigen ervaring is dus nee. Als jij een programma in elkaar moet draaien heb je je verstand hard genoeg nodig en een joint zal daar niets aan bijdragen.

Ik sta negatief tegenover blowen op regelmatige basis. In mijn opnie zijn het mensen die in hun pubertijd zijn blijven hangen.Ze noemen het geestverruimende middelen maar ik heb ze alijd ervaren als geestbeperkend. Wat wordt je er nou wijzer van om totaal suf als een kasplantje in de bank te hangen?!?

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Hmm, wat voel ik me erg braaf :) Ik rook niet, ik gebruik geen drugs, drink ongeveer een pilsje per maand en ik drink cola zonder caffeine. Ik werk in de IT en m'n baas is erg tevreden met me.

Het zit allemaal in het koppie of je nu wel of niet iets nodig hebt om goed te functioneren.
Pagina: 1