Verdwijn en kloon foto's en films, hoe maken ze het?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Zit je te surfen op het web, kom je dit tegen
Nu zag ik al eerder hier op GoT een topic langszweven waar tweakers zich zelf hadden gekloond op een foto.. _/-\o_

Hoe maak je dat? Welke software moet ik gebruiken? Heb je voor die kloon foto "pro spullen" nodig?
En hoe heeft die kerel die film zo gemaakt/bewerkt? Ik kan totaal geen bewerkpunten herkennen en het ziet er zo écht uit. :D

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
Het is heeeeel simpel, leer met laagjes werken en zorg dat je een statief of iets anders heb waarop je je cam kan vastzetten, ga met je transperant brush erover en klaar

software: makkelijkst: paint shop pro en anders photoshop

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
semicon schreef op maandag 28 november 2005 @ 00:09:
Het is heeeeel simpel, leer met laagjes werken en zorg dat je een statief of iets anders heb waarop je je cam kan vastzetten, ga met je transperant brush erover en klaar

software: makkelijkst: paint shop pro en anders photoshop
en dan? frame voor frame editen? of zijn er ook video tools die dat kunnen?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

BasieP schreef op maandag 28 november 2005 @ 00:15:
[...]

en dan? frame voor frame editen? of zijn er ook video tools die dat kunnen?
Adobe Premiere oa. De techniek heet "chroma keying" overigens en wordt gedaan met een blauw of groen scherm (doorgaans), zat over te vinden :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Wel leuk gedaan dit is net echt! _/-\o_

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:44
Dit IS echt :+

• krijnvanleeuwen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11-2018
WhizzCat schreef op maandag 28 november 2005 @ 06:37:
[...]

Adobe Premiere oa. De techniek heet "chroma keying" overigens en wordt gedaan met een blauw of groen scherm (doorgaans), zat over te vinden :)
dit is dus niet met een blue screen gedaan!

1. Film jezelf als je een doos zonder onder kant over je hoofd trekt
2. Film de kamer zonder iemand erin
3. Flikker het tweede filmpje in een laag boven op de ander
4. Geef met tracking-points (zo heette die dingen toch?) het gene aan uit de eerste laag wat je wilt blijven zien
5. Premiere volgt dan automatisch dmv van die tracking points de doos

Maareh dit is ff snel de techniek, als je het zelf wil leren moet je ff op wat tutorials over tracking zoeken. tis nl. te lang geleden dat ik dit heb gedaan

[ Voor 4% gewijzigd door krijnvanleeuwen op 28-11-2005 17:41 ]

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Als eerste is de doos neergegooit vanaf boven (bij de nabewerking is dit achteraan in het filmpje geplakt, zet hem maar es op replay ;) )

Vervolgens is het onderwerp in de doos geklommen etc..

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Luppie

www.msxinfo.net

Dit is een z.g.n. kloonfoto (van mezelf ;) ):

Afbeeldingslocatie: http://upload.luppie.net/uploaded/foto_klein.jpg

Idee gepikt van André ,gewoon fototoestel op statief en 5x een foto gemaakt (1x zonder mij en de rest met mij) vervolgens lagen over elkaar (in PS) heen en gummen maar.

[ Voor 20% gewijzigd door Luppie op 29-11-2005 01:58 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Startups
  • Laatst online: 12-09-2022
Cobra_Lup schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 01:54:
Dit is een z.g.n. kloonfoto (van mezelf ;) ):

[afbeelding]

Idee gepikt van André ,gewoon fototoestel op statief en 5x een foto gemaakt (1x zonder mij en de rest met mij) vervolgens lagen over elkaar (in PS) heen en gummen maar.
Waarom is er een nodig zonder jou er op? Je kunt het gewoon met 4 foto`s doen lijkt mij.
Lege foto is niet nodig, of zie ik iets over het hoofd?

Verder even ontopic, met bijvoorbeeld photoshop kun je erg makkelijk kloon-foto`s maken zoals Cobra_Lup al beschreef, zo`n filmpje is meteen al wat moeilijker natuurlijk, je kunt dus beter even beginnen met een kloon foto.

[ Voor 16% gewijzigd door Startups op 29-11-2005 02:26 ]

Verwijderd

keel schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 02:24:
[...]

Waarom is er een nodig zonder jou er op? Je kunt het gewoon met 4 foto`s doen lijkt mij.
Lege foto is niet nodig, of zie ik iets over het hoofd?
Is dat niet om gewoon een "schone" achtergrond te hebben als je de lagen over elkaar legt. Dan kun je iets minder precies te werk gaan zonder dat het te koste gaat van het eindresultaat. Of ik zwam en moet wat slaap meepikken :Z

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 02:27 ]

• Startups
  • Laatst online: 12-09-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 02:26:
[...]

Is dat niet om gewoon een "schone" achtergrond te hebben als je de lagen over elkaar legt. Dan kun je iets minder precies te werk gaan zonder dat het te koste gaat van het eindresultaat. Of ik zwam en moet wat slaap meepikken :Z
Als hij gewoon de foto waar hij links staat als eerste had genomen, had hij met even veel moeite de andere foto`s er overheen kunnen leggen.
En volgens mij gaat het al helemaal niet ten koste van het eindresultaat.
Als ik mezelf aan 2 kanten wil zien, maak ik gewoon 2 foto`s, en gooi ik de helft van de eene foto weg.

Als het echter oorspronkelijk bedoeld was voor een animatie waar ook een blanko foto voor nodig was begrijp ik het wel, maar voor een enkele foto, wat ik nu zie zijn 4 genoeg.

[ Voor 15% gewijzigd door Startups op 29-11-2005 02:33 ]

• WhizzCat
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

krijnvanleeuwen schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:41:
[...]

dit is dus niet met een blue screen gedaan!

1. Film jezelf als je een doos zonder onder kant over je hoofd trekt
2. Film de kamer zonder iemand erin
3. Flikker het tweede filmpje in een laag boven op de ander
4. Geef met tracking-points (zo heette die dingen toch?) het gene aan uit de eerste laag wat je wilt blijven zien
5. Premiere volgt dan automatisch dmv van die tracking points de doos

Maareh dit is ff snel de techniek, als je het zelf wil leren moet je ff op wat tutorials over tracking zoeken. tis nl. te lang geleden dat ik dit heb gedaan
Dit specifieke filmpje dan misschien niet, maar afaik worden kloon films wel met een blue screen gemaakt :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Luppie

www.msxinfo.net

keel schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 02:31:
[...]

Als hij gewoon de foto waar hij links staat als eerste had genomen, had hij met even veel moeite de andere foto`s er overheen kunnen leggen.
En volgens mij gaat het al helemaal niet ten koste van het eindresultaat.
Als ik mezelf aan 2 kanten wil zien, maak ik gewoon 2 foto`s, en gooi ik de helft van de eene foto weg.

Als het echter oorspronkelijk bedoeld was voor een animatie waar ook een blanko foto voor nodig was begrijp ik het wel, maar voor een enkele foto, wat ik nu zie zijn 4 genoeg.
Ik had door veranderende lichtinval kleurverschil in de verschillende foto's heb dus een achtergrond shot genomen om de plekken waar je duidelijk een verschil kon zien de 'lege' foto gebruikt.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• D4V3
  • Laatst online: 19-03-2021
WhizzCat schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 06:37:
[...]

Dit specifieke filmpje dan misschien niet, maar afaik worden kloon films wel met een blue screen gemaakt :)
Niet altijd, ik kan me nog herinneren dat ze een héééle tijd geleden een filmpje hadden van andré van duin in de buurtsuper (hij speelde en verkoper en klant), toen hebben ze uitgelegd dat ze gewoon de camera op de zelfde plek hielden, 2x gingen opnemen (als klant en als verkoper) en dat vervolgens over elkaar plakken...

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

• semicon
  • Laatst online: 20-08-2025
http://adsoft.nl/Misc/Angelo/gamen.jpg

:P

Wel eens van resizen gehoord? ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Zoefff op 29-11-2005 16:56 ]

Verwijderd

willy1986 schreef op maandag 28 november 2005 @ 00:07:
Zit je te surfen op het web, kom je dit tegen
Nu zag ik al eerder hier op GoT een topic langszweven waar tweakers zich zelf hadden gekloond op een foto.. _/-\o_

Hoe maak je dat? Welke software moet ik gebruiken? Heb je voor die kloon foto "pro spullen" nodig?
En hoe heeft die kerel die film zo gemaakt/bewerkt? Ik kan totaal geen bewerkpunten herkennen en het ziet er zo écht uit. :D
Wat ze allemaal niet verzinnen, hij is kewl.
Maar deze is nog vreemder! _/-\o_

• Deegroller
  • Laatst online: 24-03-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 14:37:
[...]
Wat ze allemaal niet verzinnen, hij is kewl.
Maar deze is nog vreemder! _/-\o_
Die ken ik ja. Doen ze met een verplaatsbaar gat!
Is niks nieuws. Die kerel heeft gewoon zo'n gat in zijn hand...heeft mijn vriendin ook last van. ;)

Geweldige hand-oog-coördinatie dankzij Wacom en Playboy!

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Deegroller schreef op woensdag 14 december 2005 @ 10:59:
[...]

Die ken ik ja. Doen ze met een verplaatsbaar gat!
Is niks nieuws. Die kerel heeft gewoon zo'n gat in zijn hand...heeft mijn vriendin ook last van. ;)
LOL! \o/

maarehh:
het been van jou rechtsvoor staat (als je stukje erbij denkt) in het been van jou linksvoor
toch :?

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Verwijderd

Modbreak:Kap daar es mee

[ Voor 92% gewijzigd door moto-moi op 18-12-2005 16:49 ]

Verwijderd

spam kwam ik tegen en moest direct aan deze topic denken. Hoe ze dit flikken is mij een raadsel. Hij verdwijnt van de kaart en daarna stopt ie hem erin terug met een hap eraf! Ik weet het hij is oud maar wel een spectaculaire truuk! _/-\o_

Yeah tof, je eigen site blijven spammen! Of je surfrondes blijven erg beperkt natuurlijk ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Floor-is op 18-01-2006 20:27 ]

Pagina: 1