SATA power adapter brak?

Pagina: 1
Acties:

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-03 20:33
Ik hoop dat het toch een beetje onder dit forum valt.

Het probleem is het volgende:
Op de HCC dagen heb ik een SATA 300GB Maxtor HDD aangeschaft. Hierbij heb ik een SATA kabel gekocht en een SATA power adapter. Ik kom thuis en wil de boel aansluiten, maar hé? Hij doet niks?

Na een beetje verschillende dingen kom ik er achter dat als ik ALLÉÉN de SATA power adapter aansluit en dan probeer de boel aan te zetten dat ie geheel geen kik geeft. De led op het mobo (Asus A7V880) brand wel, dus aan de ene kant ga ik ervan uit dat er geen kortsluiting oid gemaakt wordt.

Echter, zodra ik deze SATA power adaptor loskoppel, stroomkabel achter de pc eruit trek, weer erin, start de pc gewoon op zoals voorheen.

Doe ik nu iets raars / verkeerd of denken jullie net als ik dat deze power adapter kaduk is?

btw: eerst dacht ik eraan dat mn voeding niet genoeg watt zou kunnen leveren, maar zoals ik zei, als alleen dat kabeltje is aangesloten zonder HDD of wat dan ook eraan, dan doet ie het nog niet...

prutsert

• --WaaZaa--
Ondertussen heb ik van een vriend gehoord (die precies alles hetzelfde heeft gekocht) dat bij hem wel alles gewoon werkt :S

Vind het een erg vage zaak, jammer dat ik die sata power kabel niet open krijg om even binnen te kijken of ie het doet...

prutsert

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:03
Als je PC niet wil booten met enkel dat power adaptortje lijkt het mij dat ie kapot is, ja. Als open maken niet lukt, doormeten misschien wel? :)

Overigens... het zou me ook niet heel erg verbazen als zo'n connectortje een hdd die eraan hangt molt... afhankelijk van wat er mis mee is...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• --WaaZaa--
Heb even een SATA power converter geleend van die vriend, het bleek toch het euvel te zijn.

Vind het nog steeds een rare gebeurtenis, kabel ziet er erg netjes uit, bovendien zat het mooi in een doosje etc.. maargoed even een nieuwe gekocht en alles werkt toppie!

prutsert