[XP pro] gebruiker beschadigd

Pagina: 1
Acties:

• o.poulssen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-03-2022
goeden avond allen... toen ik een vastloper had met mijn pc en er na reboote via resetknop kreeg ik de melding dat mijn account/gebruiker in windows was beschadigd en er een gegister vervanging was plaats gevonden. hierna ontdekte ik dat ik nu een temp gebruik herb die alle data mist van de gewone admin gebruiker!

Afbeeldingslocatie: http://www.teameska.nl/error.jpg

na even zoeken kwam ik bij deze 2 post uit,
Gebruikers account XP beschadigt
Profiel in Win XP

toen ik het probleem wou oplossen via de gebruikers config kreeg ik deze melding,
Afbeeldingslocatie: http://www.teameska.nl/error2.jpg
dit krijg ik tevens bij alle instellingen die ik wil veranderen, zelfs mozilla opstarten geeft dit probleem!

heeft iemand een oplossing of een wijze raad?

iMac 2020 i7

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Knip even die witte vlakken eraf, dan ziet het er wat mooier uit.

Is je PC virusvrij? Die melding over rundll32.exe doet mij vermoeden dat er meer loos is met die machine.

Overigens heb ik iets soortgelijks gehad, na een dag klooien heb ik de betreffende PC een format gegeven (er was niet veel meer aan te redden).

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• o.poulssen
mhz.. ok np zal ff netjes maken ;) mijn pc is virus vrij... norton en mcaffee gescand en bovendien via netpeeker komt bijna niets binnen :) ik hoop idd dat het nog te redden valt, heb geen zin in een reinstall van xp pro sp2 :(

iMac 2020 i7

• pven
  • Niet online
Heb je het onderstaande al geprobeerd?
Neobender schreef op maandag 09 september 2002 @ 15:58:
Ik heb het ook gehad. Ik heb het opgelost door een nieuw profiel te maken en daarna de inhoud van de Johannes (tenminste bij mij heette die erik) map te kopiëren naar de map van je nieuwe profiel (de johannes map staat als het goed is in C:\documents & settings\johannes\
Probeer anders even om dit in veilige mode uit te voeren, dat kan schelen.

• o.poulssen
mh oke ik zal ff proberen je weet maar nooit. ik kan iig geen nieuwe gebruiker aanmaken door die 2e error :s kan uberhaupt niets aan passen bg van desktop niet, nix :s

iMac 2020 i7

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan is er nog altijd good ole'
code:
1
net user <username> <password> /add

Daar heb je geen klikbare utils voor nodig :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• o.poulssen
hehe via het register is idd een oplossing, ik moet dan alleen nog even kijken hoe ik dat moet doen met het register. ben er nog geen held mee :P maar komt wel goed. dat ga ik morgen proberen.

via de veilige modus kreeg ik de zelfde meldingen dus wou ook niet baten.

bij het opstarten van windows word de error "main.cpl is geen geldige win-32 toepassing" weer gegeven. iemand enig idee wat dat te betekenen heeft?

bix morgen....

iMac 2020 i7

• pven
  • Niet online
owen.p schreef op zondag 27 november 2005 @ 23:42:
hehe via het register is idd een oplossing, ik moet dan alleen nog even kijken hoe ik dat moet doen met het register. ben er nog geen held mee :P maar komt wel goed. dat ga ik morgen proberen.
Via het register? :?

Het hierboven genoemde command kan moet je in een CMD-prompt uitvoeren. :Y)
via de veilige modus kreeg ik de zelfde meldingen dus wou ook niet baten.

bij het opstarten van windows word de error "main.cpl is geen geldige win-32 toepassing" weer gegeven. iemand enig idee wat dat te betekenen heeft?

bix morgen....
Als ik jou was, zou ik gaan re-installen. Stel dat je het nu gefixed krijgt, dan weet je nooit of het goed gefixed is. Het kost een hoop tijd, maar je zal er later alleen maar voordeel bij hebben.

• o.poulssen
hehe ik zag het aan voor en reg-edit ;) sorry hea... ik wil iig kijken of het te maken valt, dan kan ik nog een aantal dingen afwerken en dan aan een reinstall beginnen!

iMac 2020 i7

Pagina: 1