Toon posts:

niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een harde schijf met data aan pc gehangen hij herkend m bij bios en bij config-systeem-appbeheer-schijfstations

maar hoe krijg ik zonder dat ik hem moet formateren bij deze computer staan (heb verwisselbare schijf bij eigenschappen aangeklikt en die geeft aan dat ie geformatteerd moet worden. maar ik krijg die schijfletter niet meer weg.)

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-02 16:18

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Het weinige dat ik uit je post begrijp is dit:

Je hebt een hdd uit een bepaalde computer, die je aan een ander systeem hebt gehangen. Na het monteren van de hdd in dit systeem zegt de PC dat de hdd niet te lezen is, oftewel je moet hem formatteren.

Het enige wat je in zo'n situatie kan doen volgens mij, is kijken of de data te redden is met een live CD (bijv. knoppix) of een recovery tool.

Voor de rest lijkt het erop dat je FAT op die schijf naar de kloten (excuseer de uitdrukking) is. En er dus in een normaal systeem niks meer aan te doen is.

Wat meer info zou misschien wel handig zijn ... lijkt me zo .... maar toch succes !

Powered By C8H10N4O2

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een computer met win98 daar wil ik een hd aanhangen

als ik m er aan hang dan ziet hij hem in de bios en in systeem maar niet als schijfletter bij deze computer. Hoe doe ik dat

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maak een partitie aan en formatteer deze. Je kunt dit met FDISK doen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Terw_Dan schreef op zondag 27 november 2005 @ 22:21:
Maak een partitie aan en formatteer deze. Je kunt dit met FDISK doen.
Volgens mij wil hij het net andersom. Hij heeft een HDD in zijn w98 bak gehangen en nu wil hij de data die hierop staat uitlezen volgens mij :)

Is die extra HDD uit een XP of windows 200 systeem afkomstig? Dan denk ik namelijk dat de HDD met NTFS is geformatteerd - en dat kan w98 niet lezen ;) Vandaar ws. ook de vraag of hij geformatterd moet worden. Als het idd een NTFS schijf is, kun je het onder w98 iig vergeten - dan zul je een XP of w2k machine moeten hebben om hem uit te lezen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
dat had ik nodig bedankt hij heeft inderdaad in winxp gezeten

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:36
Er was toch een bepaalde patch zodat je onder Windows 98, NTFS schijven kan uitlezen? :)
Pagina: 1