Welke advies ivm nieuwe AGP videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-07 08:41
Ik zit dus met het volgende "probleem".

Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart voor mijn PC. Voornamelijk gaat het me erom dat ik Quake 4 en NFS Most Wanted fatsoenlijk kan draaien (1024@HQ). FEAR ook eventueel (al dan niet @HQ).

Nu ben ik zelf al op zoek geweest naar enkele videokaarten voor AGP:
MSI X800 Pro 256MB (229€)
Connect 3D X800 XT 256MB (267€)
Connect 3D X850 Pro (252€)
XpertVision 6600GT 128MB (139€)
Point Of View 6600GT 128MB (145€)

Volgens deze chart, sluit ik een 6800GT of Ultra uit, omdat deze qua prijs niet opwegen tegen de prestatiewinst die ze leveren tov de ATI X8x0 kaarten. (Ja, de AGP varianten van deze kaarten zijn drastisch hoger dan de PCIe kaarten). De 6600GT daarentegen vind ik weer een hele goede prestatie neerzetten, zeker als je dit qua prijs vergelijkt met een ATI kaart. Een 256MB 6600GT heeft geen toegevoegde waarde ten opzichte van een 128MB want die wordt toch nog niet echt gebruikt.

Mijn vraag is nu dus welke kaart kan ik hier het beste uit kiezen? Voor de goedkopere 6600GT gaan (en dan bij voorkeur de PoV) of voor de duurdere maar betere ATI kaart, en zo ja, welke? Want hoeveel is X800 Pro daadwerkelijk slechter dan de X800 XT? Het verschil tussen de X800 Pro en de X850 Pro is nagenoeg verwaarloosbaar. Of is een X850 Pro beter overclockbaar/flashbaar? Want wat ik gelezen had is het geheugen van een X850Pro langzamer dan een X800XT.

Mijn huidige processor (Barton 2800+) zal wel een bottleneck zijn, echter stond laatst op de tweakers frontpage een artikel dat de invloed van een processor niet van dusdanige invloed is dat ik hiervoor wil updaten. Als gevolg wil ik dus dat ik met mijn pc nog een jaar of 1 á 2 doorkan met games.

Zodoende zou ik dus met mijn gevoel kiezen voor de X800XT. Echter als ik met mijn verstand moet kiezen zou ik weer voor de 6600GT gaan vanwege de lage prijs. Zeker als ik bedenk dat ik me ws wel een next-gen console koop, en er komende zomer een laptop komt met fatsoenlijke grafische chipset. (Tegen die tijd zal wel een goede Ati X1x00 of Nvidia 7x00 als goede mobile beschikbaar zijn, wellicht nog wel beter).

Nog een semi-offtopic vraagje, ik heb op mijn huidige 5900XT een Zalman VF700 zitten, en ik ben érg onder de indruk van de stilte en koelprestaties hiervan. Stel ik zou voor de 6600GT gaan, dan zet ik daar ook een Zalman op. In hoeverre heeft dit invloed op de keuze?

Ook zit het me een beetje dwars dat een Ati geen shader model 3.0 aankan, en omdat EA een nogal grote speler is, en die nogal "zeuren" om nieuwe shader models met spellen twijfel ik dus ook weer voor de 6600GT omdat deze wél shader model 3.0 ondersteund.

Al met al een lange tekst, maar ik hoop dat ik jullie hiermee voldoende geinformeerd heb....

[ Voor 6% gewijzigd door F-Tim op 27-11-2005 21:23 ]

Wanna play?

• Cloudy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 09:20
Als je toch geld genoeg hebt, kies je toch voor de 800XT? :P Maar persoonlijk zou ik voor de gewone 6800 gaan voor rond de 150 euro. Het is namelijk in zwaardere spellen sneller dan de 6600GT en het is bovendien nog unlockbaar/overclockbaar.

*Opmerking*
ik zie nus pas dat je de charts hebt genomen van de PCI-e kaarten, probeer de AGP chart eens :P

Wazaa?

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-07 08:30

Vuurvoske

Nunquam cede!

Ik zou gewoon nog even wachten en een hele nieuwe pc kopen,, Zelf heb ik ook een nieuwe agp kaart gekocht, maar daar heb ik eigenlijk spijt van.

Beroeps brabander

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Je hebt je volgens mij wel goed geïnformeerd, maar er is één maar...

Misschien was het je al opgevallen dat de verschillen tussen bv. de X800Pro en X800XT pas écht zichtbaar worden op het moment dat je op hogere resoluties gaat (dus alles boven 1024x768), en gaat spelen met dingetjes als AntiAliasing en Filtering.

Een 6600GT zou ik zelf van de lijst trekken, je lijkt veel waar voor je geld te krijgen (in feite is dat ook zo), maar als ik jou zo zie omdat je nog 2 jaar door wilt, dan trek je dat écht niet op Full Detail. Denk maar bv. aan Unreal Tournament 2007, dan schiet een 6600GT snel tekort.

Shader Model 3.0 moet je je niet druk om maken, we hadden eerst SM2.0 (ATi met Radeon 9700), en door ATi is het uitgebreid naar SM2.0B. SM3.0 is niets meer en niets minder dan een opgevoerde SM2.0-instructieset, de stap is niet zo groot als velen denken. Bovendien, als je voor een 6600GT kiest, dan kan je natuurlijk in SM3.0-modus draaien, maar omdat dit kaartje gelimiteerd wordt door zijn 128-bits-geheugenbus zal het al snel tekort schieten. Full SM3.0 is dan alleen mogelijk (speelbaar, 40+ FPS) in reso's onder de 1024x768...

X850Pro is praktisch niet flashbaar, op uitzonderingen (productiefoutjes) na. De X800Pro is wél flashbaar, MITS je een ViVO-versie koopt (dat is een X800XT met 12 ipv 16 pipes, die weer aan te zetten zijn).

Die Zalman-koeler maakt denk ik overigens wel een graadje of 8 uit, maar let wel op dat je een koeler koopt die bij je videokaart past! Anders kan je het shaken. Ik ben weer pleite, hoi ;)

Verwijderd

ik wil niet zeuren maar ik zou voor de 6800 gaan. als eerste heb je dan nog een klein beetje kans dat je die pipelines en vertexshaders kan unlocken. ten tweede deze is sneller als de 6600gt in zijn standaar versie. en tenslotte kan deze wel 3.0 shaders aan. het is echter hoeveel je eraan uit wil geven maar ik zou voor het geld wat je overhoudt een lekker biertje kopen ;) (of nog beter aan mij geven).

dit is allemaal waar als we het tenminste over de agp versie hebben bij pci-e zou ik voor 6600gt gaan maar das voornamelijk omdat ik een nvidea hooligan ben B) B) B) .

edit : @ cloudy jij was eerder :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 21:48 ]

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Toevallig heb ik die MSI RX800PRO een paar weken geleden gekocht voor dat bedrag. Prima kaart voor in mijn pc (2400+ @ 12,5*166 = 2600+) en ik haal dan ook nette scores in 3dmark etc. voor deze kaart. F.E.A.R. en Quake 4 werken beide erg op op 1024*768 HQ. Bij Quake 4 heb ik soms last van een framedrop tot ongeveer 20 FPS, maar dit komt vooral door mijn cpu. In jouw systeem zou ik niet meer dan een 6800(GT) of X850PRO zetten, want je zult niet verschrikkelijk veel verschil merken tussen de kaarten die hierboven zitten. Wel vraag ik me af waar je die MSI X800PRO nog vandaan wilt halen voor dat geld, aangezien Alternate deze niet meer heeft sinds dat ik hem had besteld :P.

Misschien heb ik nog wel een tip voor je: Mycom heeft had weer een mega magazijnopruiming en ze hebben nog een paar X800PRO's van Asus en Sapphire tussen de demoproducten staan voor €199. Dat lijkt mij een leuke prijs en je krijgt drie maanden garantie. Daarna heb je nog wel een poosje fabrieksgarantie lijkt mij.
Ow, deze opruiming is net weer voorbij. Nu hebben ze weer iets met de HCC dagen (vast restpartijen van de HCC dagen), terwijl gisteren die site nog wel online was. Helaas...

• F-Tim
Al de kaarten die ik eerder genoemd had zijn in een winkel hier in de buurt te halen. Aangezien ik aan de grens woon, kan ik onderdelen gewoon in duitsland gaan halen en bestellen. Zodoende ook deze prijzen ;) In ieder geval schrap ik de X850Pro van het lijstje.
Ik heb er ook de AGP-Charts eens bijgehouden, en daaruit blijkt dat een X800XT en een 6800GT nek aan nek zijn. Soms in het voordeel van ATI, en soms in het voordeel van NVidia. De 6600GT lijkt het momenteel ook te verliezen als ik zo de reacties bekijk. En tja, wat betreft dat biertje... dat kan ik ook wel betalen als ik die X800 zou halen :P Dus het geld is niet persé een belemmering. Maar ik wil wel een goede prijs/prestatie voor m'n geld. En misschien was 2 jaar een beetje te optimistisch, maar 1 jaar op HQ moet ik toch wel minstens eruit kunnen slepen met een nieuwe videokaart, anders is mij de investering niet waard...

@Ariekanarie9 & Cloudy.... Ik ben op de pricewatch eens gaan kijken naar een 6800 en heb deze gevonden. Echter deze beschikt maar over gewoon DDR geheugen, terwijl de Point Of View 6600GT over GDDR3 geheugen beschikt. De core kan dan wellicht iets langzamer zijn, maar dit maakt de corespeed en de memspeed weer goed (325/700 voor 6800 t.o.v. 500/700 voor 6600GT, de "normale" 6600 is wel langzamer). Of zit ik hiermee weer compleet verkeerd? Andere 6800 kaarten waren alleen maar duurder, en dan werd het verschil met een X800 wel erg miniem.

@JejKing.... Ook ben ik naar ViVo versies gaan kijken, echter de enige AGP versie bleek deze te zijn. En met 329€ kan ik me dus beter een gewone X800XT aanschaffen ;) Bovendien als de verschillen zo groot zijn tussen deze 2 dan wil ik natuurlijk wel alles met AA/AF kunnen spelen ;)

@Vuurvoske... hele nieuwe pc lijkt me nogal overkill voor enkel wat spellen. In windows werkt alles nog als een trein. En ik heb nou niet bepaald een budget om direct een X2 4800+ aan te schaffen ;) En de overstap van 2800+ Barton naar 3000+ AMD64 is mij het prijskaartje van 250€ (cpu + mobo) niet waard.

@anton121... Ik heb momenteel een 5900XT een beetje overclocked, en draai Q4 momenteel ook tussen de 20 en 40 fps. Dit is voornl. afhankelijk van de omgeving. Indoors meer richting de 20, outdoors richting de 40. Zou je jouw aantal FPS willen geven? En ik draai hiermee ook gewoon 1024 @ High Quality. Heb ook nog ff op de MyCom site gekeken, en daar stonden geen echte aanbieding meer tussen helaas. En nog een stomme vraag wellicht, hoe stil is jouw kaart? Is hij goed hoorbaar, of verdwijnt hij in het gezoem van je CPU koeler / casefans?

Wanna play?

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:22
En nog een stomme vraag wellicht, hoe stil is jouw kaart? Is hij goed hoorbaar, of verdwijnt hij in het gezoem van je CPU koeler / casefans?
Ik denk dat d'r tegenwoordig maar weinig boxed koelers bij videokaarten zitten die écht stil zijn, je kan altijd nog 'n Arctic Silencer of 'n Zalman Vf700 komen als je een stille koeler wil ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Leftblank op 28-11-2005 08:15 ]

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:18
je zegt het zelf al x800 en 6800 nek aan nek. Gezien de 6800 toch voor een veel leukere prijs te koop is lijkt met dit een vrij duidelijke zaak. zelf heb ik ook voor dit dilemma gestaan voor een maandje of 6 terug. Uiteindelijk heb ik zelf ook voor de 6800 gekozen. En helemaal geen spijt hiervan. :+

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:16

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Yorixz schreef op maandag 28 november 2005 @ 08:15:
[...]

Ik denk dat d'r tegenwoordig maar weinig boxed koelers bij videokaarten zitten die écht stil zijn, je kan altijd nog 'n Arctic Silencer of 'n Zalman Vf700 komen als je een stille koeler wil ;)
ik heb anders een ASUS Radeon AX800XT PE, met zo'n dikke single slot koeler, en die hoor je zo goed als niet... als je je oor er op houdt, hoor je het net... dus die is wel stil... zitten ook blauwe LEDs in :P

Home Assistant Configuratie V&A

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

F-Tim schreef op zondag 27 november 2005 @ 21:21:
Nu ben ik zelf al op zoek geweest naar enkele videokaarten voor AGP:
MSI X800 Pro 256MB (229€)
Connect 3D X800 XT 256MB (267€)
Connect 3D X850 Pro (252€)
XpertVision 6600GT 128MB (139€)
Point Of View 6600GT 128MB (145€)
.........
[offtopic]

Waar koop je de 6600GT AGP voor 139,- als ik vragen mag. Verder kan ik je dus niet helpen

www.casarodriguillo.com

• Cloudy
Ja, ik weet niet zeker of de 6600GT GDDR3 geheugen heeft, maar de 6800 heeft 256mb buswidth en standaard 12 pipelines. Met rivatuner kan je als je geluk hebt, unlocken naar 16 pipes en 6 vertex shaders.

Op tomshardware.com is te zien dat de 6800 standaard al sneller is dan de 6600GT en met de unlockte zooi gaat het *nog* sneller. Ik ben zelf nog aardig noob op dit gebied, maar na uitgebreide reviews enz enz gelezen te hebben, heb ik vandaag de 6800 toch maar in huis gehaald. :D

Nu moet ik nog het kaart installeren, maar ik heb zelf nog nooit iets zelf geinstalleerd..... Scary :S

Wazaa?

• Bart©
  • Laatst online: 06-05 11:00
Cloudy schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:36:
Nu moet ik nog het kaart installeren, maar ik heb zelf nog nooit iets zelf geinstalleerd..... Scary :S
- Download de nieuwste drivers voor je nieuwe kaart.
- Verwijder eerst je huidige videokaart uit apparaatbeheer
- Zet vervolgens je pc uit en plaats de nieuwe kaart.
- Start je machine op en installeer de gedownloade drivers.

=Done=

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:21
Hmmz.. heel erg herkenbare situatie.. Ik heb op dit moment ook een 2800+, een FX5900XT en ben ook op zoek naar een nieuwe AGP Kaart (ivm NFS MW).

Ik heb me echter scheel gezocht naar de AGP Kaarten die jij in je lijstje hebt staan, nergens meer fatsoenlijk te krijgen (De nvidia kaartjes dan.), zowel gekeken bij PerfectSystems, Informatique, Alternate, MyCom.. Weet iemand hier nog een adresje waar die goed verkrijgbaar zijn?

• Bart©
  • Laatst online: 06-05 11:00
Ik speel het spel zelf met een 3 jaar oude Radeon 9800 Pro/256Mb en dat draait erg lekker op 1280x1024 met alles hoog.. Ik weet alleen niet of ik die kaart op dit moment aan zou schaffen als ik een nieuwe nodig had.. Weet trouwens niet eens wat zo'n kaart nog kost tegenwoordig.

Verwijderd

Ik wil nu ook een nieuwe agp kaart halen.

Mijn budget is €100 - €150.

Ik wil alles op 1024*768 op Medium kunnen spelen.
Ik ga vandaag nog kijken welke kaarten er bij mij in aan merking komen.

Ik speel niet zo vaak games op de PC (heb een psp voor games)

Over mijn huidige setup:
amd athlon 64 2800+ (scoket 754)
768mb ddr-ramm (333mhz) (400 mhz kan op 256mb)
40gb hdd maxtor (5400rpm)
9600se ati (Brakke core)

Ik heb dus een agp 8* kaart nodig.
Mijn bottle neck is de hdd denk ik.

keuzes:
merk Nvidia
chipset 6800
geheugen 128mb

Ik wil graag een video kaart met video line in (ViVo).

Ik kijk nu nog rond

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 16:07 ]

• plastronneke
  • Laatst online: 12-12-2010
ik denk dat je met een nieuwe grafische kaart en een nieuwe harde schijf (7200rpm, maakt echt wel wat uit) al een heel eind verder komt, je geheugen en cpu zijn sterk genoeg.

• F-Tim
Goed, ik ben me dus vanmiddag de X850Pro gaan halen. De X800Pro hadden ze niet op voorraad, dus ben ik toch maar voor de X850Pro gegaan. De X800XT was helaas niet meer leverbaar bij deze zaak. En de X850Pro die ik heb gekocht beschikt over ViVo! Dus hopelijk is deze te flashen naar een X850XT, en met een beetje geluk wel X850XT/PE. Maar dat is nog toekomstmuziek, voordat ik dat doe gaat er eerst een nieuwe install tegenaan, en dan zie ik dan ook wel weer hoe mijn pc alles trekt.

In ieder geval haal ik met 3DMark 05 met de standaard settings een score van 5100. Op zich vrij netjes, zeker als ik me bedenk dat op deze install nog NVidia drivers gestaan hebben (uiteraard wel verwijderd) en dat ik antivir + firewall + msn + incredimail nog actief had op de achtergrond. Met mijn vorige 5900XT haalde ik net de 1100, deze is dus ruwweg zo'n 5x zo snel.

Het adres waar ik mijn kaarten gehaald heb is HiQ Computer. Deze liggen zowel in Alsdorf als in Aachen. Allebei dus op een kleine 20 minuutjes rijden vanaf mij. En van de X850Pro hadden ze nog genoeg in voorraad.

Wat betreft de geluidsproductie... hartstikke stil! Alleen de eerste keer met opstarten ging de fan wat harder draaien, daarna is de fan lekker stil gebleven. Ook met 3D Mark! Ik ben tevreden! :)

Wanna play?

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:34
Was ook al poosje aan het dubben over een nieuwe videokaart.......het is de X850XT geworden.
Een grote verbetering na een 9800pro dacht ik zo :P

Verwijderd

Ik weet niet of ik hier verder mag of dat ik een nieuw topic moet starten, maar ik zoek een vervanger voor mijn 9800np. Deze vervanger mag rond de 150 euro gaan kosten en wat kan ik hier het beste voor nemen?

Asus GeForce 6800 128MB DDR (AGP, DVI),
XFX GeForce 6600 256MB DDR (AGP, 2x DVI)
XFX GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, 2x DVI)

Deze vallen in mijn prijsklasse, welke kan ik het beste nemen voor de laatste games?
Moet ik gaan voor veel geheugen voor voor rekenkracht?

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:27

Deathchant

Don't intend. Do!

NEELIS:
uiteraard rekenkracht. Ik denk dat je met de 6600GT het beste uitbent. VEEL goedkoper dan de 6800non Ultra en overclockbaar tot 6800 non ultra

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zit zelf momenteel ook een beetje in hetzelfde schuitje.
Ik heb nu een Asus Radeon 9600XT AGP 128MB en wil upgraden.
Ik heb stille hoop dat nVidia of ATI alsnog een AGP kaart gaan uitbrengen zoals de 7800GS of X1800.
Dus ik wacht in elk geval nog een maandje.. wie weet dat er voor de kerst (marketing technisch gezien interessant?!) nog iets nieuws op de markt komt...

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:26:
Ik weet niet of ik hier verder mag of dat ik een nieuw topic moet starten, maar ik zoek een vervanger voor mijn 9800np. Deze vervanger mag rond de 150 euro gaan kosten en wat kan ik hier het beste voor nemen?

Asus GeForce 6800 128MB DDR (AGP, DVI),
XFX GeForce 6600 256MB DDR (AGP, 2x DVI)
XFX GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, 2x DVI)

Deze vallen in mijn prijsklasse, welke kan ik het beste nemen voor de laatste games?
Moet ik gaan voor veel geheugen voor voor rekenkracht?
als je nog een 6800 aan kunt komen voor dezelfde prijs als de andere 2 zou ik die zeker nemen, deze zijn vaak unlockbaar van 12/1,5 naar 16/1,6 pipelines en de Asus heeft een goede koeler, dus dat betekent veel overclockmogelijkheden

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Deathchant schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:37:
NEELIS:
uiteraard rekenkracht. Ik denk dat je met de 6600GT het beste uitbent. VEEL goedkoper dan de 6800non Ultra en overclockbaar tot 6800 non ultra
onzin! een 6600GT heeft een andere core, niets unlockbaar etc...

verder is voor de rest de X800XT (of X850XT) duidelijk de beste keuze en als het goedkoper moet de 6600GT inderdaad

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• phusg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-02-2025
Ik zie een aantal mensen die de 6800 aanraden over de 6600GT omdat hij ietsie sneller is. Vergeet niet dat hij ook een stuk meer stroom vreet (andere procede) en dat je dan evt. je voeding zal moeten vervangen of stabiliteits problemen kan krijgen.

• Cloudy
Ja, dat is wel waar. Voor de 6800 wordt minimaal 350 Watt voeding aangeraden, maar als je weinig componenten in je systeem zit kan je met minder Watt gaan proberen.

Maar prijs/kwaliteit is de 6800 toch beter :P

I

Wazaa?

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
phusg schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:06:
Ik zie een aantal mensen die de 6800 aanraden over de 6600GT omdat hij ietsie sneller is. Vergeet niet dat hij ook een stuk meer stroom vreet (andere procede) en dat je dan evt. je voeding zal moeten vervangen of stabiliteits problemen kan krijgen.
Ja, en dat de 6800 gewoon niet meer te krijgen is in AGP uitvoering. Ik snap niet dat mensen deze kaart zo aan blijven raden hoor, ding is er gewoon niet meer, klaar!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 21:46:

voornamelijk omdat ik een nvidea hooligan ben B) B) B) .
ik geloof er niets van.
want anders wist je dat het NVIDIA is >:)

moest een tijdje geleden ook kiezen wat voor kaart ik nog wilde voor me agp , omdat me 6800ultra wass overleden.
kwam toen gelukkig de aanbieding tegen voor de asus x800xt wat dus een pe versie bleek te zijn.
ben er zeer tevreden mee en alles loopt beter dan het op de ultra liep.

ik snap dan ook niet dat sommige zeggen an kan je beter een 6800 non ultra kopen.
ja boven een 6600gt snap ik dat nog wel want die liggen dicht tegen elkaar aan.
maar de gewone x800xt loopt zelfs de ultra eruit.
of een x800xl die loopt makkelijk een 6800gt eruit.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

LeGato23 schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:42:
Ik heb stille hoop dat nVidia of ATI alsnog een AGP kaart gaan uitbrengen zoals de 7800GS of X1800.
Dus ik wacht in elk geval nog een maandje.. wie weet dat er voor de kerst (marketing technisch gezien interessant?!) nog iets nieuws op de markt komt...
Als je nu een 9600Xt hebt, is een upgrade naar een 850XT zeker de moeite waard.

Ik heb zelf een upgrade gedaan van 9800XT(niet 9600 dus) naar 850XT, de laatste is gewoon 2x zo snel als de eerste. daarnaast stil, doordatbij een 850XT de warme lucht naar buiten geblazen wordt.

• F-Tim
Hier had ik een tijdje terug ook nog op gehoopt. Vooral toen Diamond met het fijne nieuws kwam dat er een AGP X1800 uit zou komen... dat bleek echter een typfout te zijn, en zodoende is mijn hoop op een nog nieuwere generatie AGP kaarten verloren ;)

Ik zou afhankelijk van je budget voor een 6600GT gaan of een X800Pro/X850Pro, en tja dat wachten, dan hadden ze het nu wel al aangekondigd ;) Zeker aangezien veel mensen al ruim voor de kerst de artikelen al in huis halen, om zo de kerstdrukte voor te zijn.

Overigens loopt NFS Most Wanted... 1280x1024 alles @max perfect :D!

Edit: Ik ben net nog met ATItool in de weer geweest.... mijn kaart draait op XT speeds (520/540). Op XTPE speeds krijg ik artefacts (540/590). Binnenkort maar eens proberen of ik ook de 16 pipelines unlocked krijg ipv de 12 ;) Heb in ieder geval de biossen al hier op de harde schijf staan. Nu nog een tool om de bios mee te back-uppen en een nieuwe mee erin te flashen. Iemand nog tips hierover?

[ Voor 17% gewijzigd door F-Tim op 29-11-2005 01:10 ]

Wanna play?

Verwijderd

helaas daar hebben ze over nagedacht maar zover is het niet gekomen ik zou dan voor een X850Pro/XT gaan als je toch een budgetje hebt.

Verwijderd

Servor schreef op maandag 28 november 2005 @ 21:22:
[...]

Ja, en dat de 6800 gewoon niet meer te krijgen is in AGP uitvoering. Ik snap niet dat mensen deze kaart zo aan blijven raden hoor, ding is er gewoon niet meer, klaar!
pricewatch: Asus GeForce 6800 128MB DDR (AGP, DVI), V9999/TD

Hier is ie nog verkrijgbaar (als het goed is)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 09:56 ]

Verwijderd

Cloudy schreef op maandag 28 november 2005 @ 21:12:
Ja, dat is wel waar. Voor de 6800 wordt minimaal 350 Watt voeding aangeraden, maar als je weinig componenten in je systeem zit kan je met minder Watt gaan proberen.

Maar prijs/kwaliteit is de 6800 toch beter :P

I
Ach, ik draai een 6800gt@ 435/1200 met een 300watt FSP, niks aan de hand dus.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

http://www.komplett.nl/k/...tBy=p&minprice=&maxPrice=
Hier staan ook diverse AGP 6800's in hoor.

Wat is nu eigenlijk het verschil tussen de X800GT en de X800GTO? Is het een andere core?

En hoeveel verschil maakt een X800GT met 256Mb ten opzichte van een 6800XT met 128Mb?

[ Voor 65% gewijzigd door Gé Brander op 29-11-2005 12:42 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

c70070540 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 12:30:
andere core?

En hoeveel verschil maakt een X800GT met 256Mb ten opzichte van een 6800XT met 128Mb?
een heleboel want de x800GT bestaat en een 6800XT bestaat niet ;)

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:01

Wes46

Keep it simple.

chucky666 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:27:
[...]

ow nee zullen we wedden van wel :P waarom heeft niemand het hier over de x700pro is toch ook een goed alternatief?

iRacing

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Wes46 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 17:29:
[...]
ow nee zullen we wedden van wel :P waarom heeft niemand het hier over de x700pro is toch ook een goed alternatief?
nee, is even wat minder dan een 6600GT en kost meer ;)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:01

Wes46

Keep it simple.

GoldenSample schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 17:31:
[...]

nee, is even wat minder dan een 6600GT en kost meer ;)
minder dan een 6600GT? de kloksnelheid ligt zeker wat lager?

iRacing

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:18

Martinspire

Awesomeness

misschien is de 6800GE een goede keuze voor jouw ? (je kunt ook nog es pipelines unlocken en dan is ie nog sneller!

weet ff niet wat ie kost maar het is iig de ASUS 9999 gamers edition dacht ik... al is de 6600 (gt) ook wel snel hoor!

Martinspire - PC, PS5, XSX

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
GoldenSample schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:23:
[...]

onzin! een 6600GT heeft een andere core, niets unlockbaar etc...

verder is voor de rest de X800XT (of X850XT) duidelijk de beste keuze en als het goedkoper moet de 6600GT inderdaad
Lezen is moeilijk heh, hij zegt dat die kaart OVERCLOCKBAAR is tot 6800 NU performance...

Kijk maar eens op http://www.mad-moxx.de/

Hier bieden ze zelfs kaarten aan die ze zelf unlocked hebben, met garantie.

Ik heb hier een Ati X850XT met een arctic silencer er al op voor 269 euro besteld.

Als ik zo naar de pricewatch kijk dan zitten die prijzen daar een stuk boven (en dan nog zonder arctic silencer).

[ Voor 29% gewijzigd door J0J0 op 29-11-2005 17:51 ]

specs

Verwijderd

Welke gerantie dat die zo ver komt en bij welke resolutie ? Vooral op hogere resoluties presenteerd de 6800 beter vanwege de hogere bandbreedte.

Veder heeft de 6600GT een PCI-E -> AGP bridge wat hem duurder en iets minder snel maak. Een 6600GT zal ik zeker niet aan gaan schaffen voor een agp mobo.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 17:52 ]

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Vanwege het grote aantal ervaringen op GOT.

Het geheugen en de core van de 6600GT willen bijna altijd erg hard lopen. (GDDR3 tov DDR bij de 6800). Uiteraard heb je ook nog die asus 6800GE met GDDR3 maar die krijg je niet zomaar overal.
Een simpele 6800 moet je maar geluk mee hebben dat je wat kunt unlocken.

Garanties zijn er bij overclocken niet...

specs

• Cloudy
Ik heb eindelijk mijn nieuwe 6800 geinstalleerd en windows opnieuw herinstalleerd. de kaart zelf is prima, ik heb trouwens me processor van 1,6 naar 2,1 ghz overclockt om te zien wat het verschil is.
de prestaties:

3dmark03 standaard (1,6 ghz): 6701 punten
3dmark03 2 ghz: 7418 punten
3dmark03 2,1 ghz: 8239 punten

verdere specs:
MSI 645-Ultra
Intel P4 1,6 ghz
512 MB (PC 2100 DDR SDRAM)
Maxtor 6Y160P0 (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)

Enigste nadeel tot nu toe zijn de artifacts die te zien is in 3dmark03, Game Test 4, Mother Nature ofzo. Ik heb de ASUS Driver geprobeerd, daar was het zonder artifacts, maar ook iets van 20% minder performance. Ik hou het tog maar bij de nieuwste NVidia Driver.....

Wazaa?

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

chucky666 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:27:
offtopic:
En wat is DIT dan? ;)

100-150 eurie budget: Ik zou gaan voor iets van een 6800LE en proberen de zaak te unlocken, das sowieso winst. En anders een 6600/9800 standaard en opstoken die handel, werkt ook geheid >:)

150+ budget: ga voor een 6800GS, is heel leuk speelgoed, en anders voor een X800Pro/XT.

Verwijderd

chucky666 schreef op maandag 28 november 2005 @ 21:27:
[...]

ik geloof er niets van.
want anders wist je dat het NVIDIA is >:)

moest een tijdje geleden ook kiezen wat voor kaart ik nog wilde voor me agp , omdat me 6800ultra wass overleden.
kwam toen gelukkig de aanbieding tegen voor de asus x800xt wat dus een pe versie bleek te zijn.
ben er zeer tevreden mee en alles loopt beter dan het op de ultra liep.

ik snap dan ook niet dat sommige zeggen an kan je beter een 6800 non ultra kopen.
ja boven een 6600gt snap ik dat nog wel want die liggen dicht tegen elkaar aan.
maar de gewone x800xt loopt zelfs de ultra eruit.
of een x800xl die loopt makkelijk een 6800gt eruit.
Ik denk niet dat je hier gelijk in hebt.. En zeker niet in dat een x800xt een 6800 Ultra eruit loopt.. 8)7 En een X800XL op standaard clocks die een 6800GT verslaat?? :? Kijk hier eens na voor de grap:
http://graphics.tomshardw...harts-04.html#3dmark_2003

Ben het wel met je eens dat een x800xt pe toch wel sneller is.. Eigenlijk denk ik dat de kaarten niet eens te vergelijken zijn omdat ati in de ene game sneller is en nvidia in de andere game.

Ik zou gewoon kiezen voor de gene met de beste prijs/snelheid verhouding.. :) Ik ben 3 maand geleden voor een 6800GT gegaan voor 229,-! :9 Ook nog geluk dat het 1 was met een NV48 core, of terwijl, een extreme overclocker! :)

• F-Tim
Ik heb ook nog wat verdere tests gedaan... op XT speeds wel te verstaan (520/540) en nog altijd met 12 pipelines. Binnenkort met Flashrom eens proberen of ik er 16 uitgesleept krijg ;)

3D Mark 03 : 10190
3D Mark 05 : 5205

En dit is zonder processor / geheugen overclock :) Hoop alleen nu nog graag dat ik er een X850XT van kan maken :+

Wanna play?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 23:12:
[...]

Ik denk niet dat je hier gelijk in hebt.. En zeker niet in dat een x800xt een 6800 Ultra eruit loopt.. 8)7 En een X800XL op standaard clocks die een 6800GT verslaat?? :? Kijk hier eens na voor de grap:
http://graphics.tomshardw...harts-04.html#3dmark_2003

Ben het wel met je eens dat een x800xt pe toch wel sneller is.. Eigenlijk denk ik dat de kaarten niet eens te vergelijken zijn omdat ati in de ene game sneller is en nvidia in de andere game.

Ik zou gewoon kiezen voor de gene met de beste prijs/snelheid verhouding.. :) Ik ben 3 maand geleden voor een 6800GT gegaan voor 229,-! :9 Ook nog geluk dat het 1 was met een NV48 core, of terwijl, een extreme overclocker! :)
mja met 3dmark2003 ;)
kijk je naar 3dmark 2005 en wat zie je dan ?
http://graphics.tomshardw...5/vga-charts-pcie-02.html

Pagina: 1