Toon posts:

Warmte-ontwikkeling Samsung DCB-9401R normaal?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een TV Home pakket aangeschaft met de Samsung DCB-9401R als ontvanger. Wát een verschil op mijn nieuwe LCD! Ik heb twee vragen over de warmte-ontwikkeling van de ontvanger. Deze staat redelijk goed geventileerd opgesteld (in een met een glazen deur afgesloten audiokast, aan de achterzijde grotendeels open), echter hij wordt wel behoorlijk warm. Daarbij maakt het niet uit of hij is ingeschakeld (groene LED) of op stand-by staat (rode LED). Is dit normaal? En is het beter voor de ontvanger als hij 's avonds op stand-by wordt gezet, of maakt dat niet uit?

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-02 16:20

Sharky

Skamn Dippy!

Wat is behoorlijk warm, kun je je hand er nog opleggen?
een vriend van me had ooit een alpine autoradio waarvan het afneembare frontje zo belachelijk heet werd dat hij een keer door de voering van zijn jas gesmolten is toen hij hem daar in stopte. Was normaal volgens de fabrikant.

[ Voor 56% gewijzigd door Sharky op 27-11-2005 21:35 ]

This too shall pass

Verwijderd

Topicstarter
Sharky schreef op zondag 27 november 2005 @ 21:35:
Wat is behoorlijk warm, kun je je hand er nog opleggen?
Ja, ik kan er mijn hand opleggen, maar ik zou er ook een bord nasi op warm kunnen houden...

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
nee, die tv-home decoders horen niet zo warm te worden.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:16

Klippy

Still Game

Nee die van mij wordt ook niet echt warm hoor.
Staat ook niet in een kast overigens, maar dat zal niet zo heel veel verschil maken.

Weet ook niet hoe warm hij mag worden, maar op www.tvhomeforum.tk en in TV Home van Essent; is het wat? kan je dit beter vragen denk ik.
deel 2 van dat topic moet je ff zelf zoeken ;)

edit:

http://xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=tvhomenl&t=338125
Hier op het forum staat nog iemand die z'n Samsung nog gekoeld heeft omdat hij ook te warm werd, dus komt meer voor zo te zien... Misschien interessant om eens te lezen.
Maar als hij echt zo warm wordt zou ik zelf gewoon eens TV Home bellen, misschien kan je hem omruilen. Merk zelf dus weinig van warmte, wordt beetje lauw, maar niet echt warm, dus het lijkt me iig niet helemaal corect.

[ Voor 41% gewijzigd door Klippy op 28-11-2005 01:05 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de aangegeven fora doorzocht en een goede indicatie gevonden.
Pagina: 1