[2000] Bestanden afdrukken levert printerror 112 (0x70) op*

Pagina: 1
Acties:

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-03 21:42
Hallo,

Zegt een van jullie de volgende foutmelding iets?

Kan het document Microsoft Word - Document1 van eigenaar Harry Bastin niet afsdrukken. De afdrukprocessor heeft de volgende Win32-foutcode geretourneerd: 112 (0x70).

In het systeemlogboek van de PC van mijn vader kom ik deze melding meerdere keren tegen, elke keer met een ander bestand (niet alleen Word bestanden, ook Photoshop bestanden e.d.). De PC draait op Windows 2000 NL SP3 en print via een Asus Remote Port via de Asus WL-500 wireless router. De laptop en de PC van mijn zusje printen op dezelfde manier en hier worden geen problemen ondervonden.

Het probleem beperkt zich dus tot die ene PC waardoor ik denk ik niet verder hoef te kijken dan die machine; de wireless router cq. printerserver doet zijn werk gewoon als ik vanuit een van die twee andere machines printopdrachten geef.
Een Windows testpagina wordt echter wél gewoon geprint vanaf de PC van mijn vader en de nodige andere documenten ook. Die Photoshop bestanden waarmee het mis gaat, zijn waarschijnlijk vrij groot, de Word documenten echter niet.

Ik heb op GoT, Google en Microsoft.com gezocht op de foutcode (gelukkig telkens dezelfde), maar ik kom niks bruikbaars tegen.

Heeft iemand een idee in welke richting ik het moet zoeken?

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:27
Heb je al eens geprobeerd de printer compleet te verwijderen, en vervolgens weer aan te maken en te installeren? En check voor de zekerheid ook eens of er geen nieuwere drivers beschikbaar zijn voor die printer :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit - "Printprobleem onder Windows 2000" - beslaat wel een heel erg groot gebied, zonder echt duidelijk te zijn wat nu je probleem is ;)

Verder - 112 is "Not enough diskspace" oid - dus vermoedelijk heeft het idd iets te maken met de grootte van het bestand.

• timothee
elevator schreef op maandag 28 november 2005 @ 11:08:
Kleine titel edit - "Printprobleem onder Windows 2000" - beslaat wel een heel erg groot gebied, zonder echt duidelijk te zijn wat nu je probleem is ;)
Sorry, ik kwam zo snel niet op een betere titel :)
Verder - 112 is "Not enough diskspace" oid - dus vermoedelijk heeft het idd iets te maken met de grootte van het bestand.
Oh kijk, dat brengt me al op een idee :) Ik heb wel vaker opgemerkt dat die printbestanden belachelijk groot worden en op die pc kampen we continu met ruimtegebrek op de C partitie. Dus ruimtegebrek kon wel eens een goede schop in de richting zijn :) Ik moet die C partitie eens groter proberen te maken met Partition Magic. Ik zal van de week als ik weer thuis ben nog eens kijken of het daar daadwerkelijk aan ligt.

Hoe weet je dit trouwens? Ik kon niks vinden over die errormelding.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan ook je spool directory verplaatsen (Start -> Settings -> Printers and Faxes -> File -> Server Properties -> Advanced -> Spool Folders) :)

• timothee
Bedankt voor de hint!
Er bleek inderdaad nauwelijks nog schijfruimte over te zijn op de C:\ partitie. Heb dus maar alle service pack uninstall mappen weg geknikkerd én die spook map verplaatst. Ik ga ervan uit dat het printen van grotere bestanden nu dus geen probleem meer oplevert (kleine bestanden printen ging nl. gewoon!).
Pagina: 1