Zoeken gaf geen nuttige resultaten... of enkel ontmoedigende resultaten. Het zit zo: mijn broer zijn Windows wil om de een of andere duistere reden niet meer starten. Dus - dat vind ik de makkelijkste oplossing - ik sluit de harde schijf aan op mijn pc. Het probleem is dat mijn enige HDD (in dit systeem) een SATA HDD is en die van mijn broer een PATA.
Ik heb een ASUS A7N8X-E Deluxe met dus een nForce 2 ATA controller en een Silicon Image SiI3112r SATA controller. In het BIOS heb ik de volgende mogelijke instellingen m.b.t. de boot volgorde van de harde schijven: HDD0-HDD3 (of 4... maakt niet uit). Dus ik stel als 'first boot device' HDD1 in. Logisch toch, want de PATA schijf wordt automatisch als een lagere nummer bekeken. Wel, niet dus! Dan maar HDD1... geen effect... hetzelfde voor HDD2.
Hoe moet ik dit nu instellen opdat ik boot vanaf de SATA schijf?
Ik heb een ASUS A7N8X-E Deluxe met dus een nForce 2 ATA controller en een Silicon Image SiI3112r SATA controller. In het BIOS heb ik de volgende mogelijke instellingen m.b.t. de boot volgorde van de harde schijven: HDD0-HDD3 (of 4... maakt niet uit). Dus ik stel als 'first boot device' HDD1 in. Logisch toch, want de PATA schijf wordt automatisch als een lagere nummer bekeken. Wel, niet dus! Dan maar HDD1... geen effect... hetzelfde voor HDD2.
Hoe moet ik dit nu instellen opdat ik boot vanaf de SATA schijf?