Onterecht lage moderatie van reactie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Normaal gesproken neem ik niet de moeite om te melden wanneer een reactie van mezelf te laag gemod is.
Deze reacties worden immers vaak genoeg na enige tijd omhoog gemod, naar een goed niveau.

Onlangs heb ik een reactie geplaatst in een meuktracker post, over de Logitech G5 firmware update (waar er overigens nu per ongeluk 2 van zijn).
In de meuktrackerpost stond het volgende:
Logitech heeft voor zijn G5 Laser Mouse een nieuwe firmware uitgebracht met 1.1 als het versienummer. Met deze update wordt de nauwkeurigheid van de laser verbeterd op verschillende oppervlakken. Deze muis is vooral gericht op gamers en er kwamen uit deze hoek dan ook een aantal klachten over de nauwkeurigheid op verschillende muismatten die aangeven geschikt te zijn voor optische muizen. De procedure om de firmware op je muis te zetten is als volgt:
Waarop mijn reactie was:
Gepost door Kanarie - zaterdag 26 november 2005 - 14:56 Score: 0

In tegenstelling tot wat er in de nieuwspost staat, maakt deze firmware update je muis niet nauwkeuriger.
De nauwkeurigheid wordt bepaald door de sensor, en die houdt toch echt op bij 2000DPI.

Deze firmware update past een stukje in de software van de G5 aan wat verantwoordelijk is voor het herkennen van oppervlakken.
Deze update zit al langere tijd verwerkt in de directe concurrent van deze muis (gebaseerd op dezelfde Agilent A6010 sensor), de Razer Copperhead.
De Razer Copperhead werkte bijvoorbeeld wel op beide kanten van de fUNc1030 en de Icemat.

Met deze verbeterde firmware moet de G5 weer de strijd aankunnen met de Razer Copperhead.
Vervolgens is de post met een enkele -1 overgewaardeerd in de 'onzichtbare' nulzone geschoten.
Beoordelingen: +1: Standaard niveau, -1: Overgewaardeerd, Som: 0 / 2x
Zou een moddereter zou vriendelijk willen zijn nog eens naar dit draadje te kijken?

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:01
Het is soms een kwestie van een nauwkeurige lezer :) :
Met deze update wordt de nauwkeurigheid van de laser verbeterd op verschillende oppervlakken
De nauwkeurigheid wordt bepaald door de sensor
In de post gaat het om de nauwkeurigheid van de laser op verschillende oppervlakken, in jouw reactie om de waarneming (sensor).
Met andere woorden gaat het in de post om onnauwkeurige informatie. Dat de sensor dit met grote nauwkeurigheid waarneemt speelt hier geen rol. In mijn ogen sla je de plank dan ook mis: Je geeft een reactie op een bewering die niet in de post staat .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
bszzz schreef op zondag 27 november 2005 @ 20:15:
Het is soms een kwestie van een nauwkeurige lezer :) :

[...]

[...]

In de post gaat het om de nauwkeurigheid van de laser op verschillende oppervlakken, in jouw reactie om de waarneming (sensor).
Met andere woorden gaat het in de post om onnauwkeurige informatie. Dat de sensor dit met grote nauwkeurigheid waarneemt speelt hier geen rol. In mijn ogen sla je de plank dan ook mis: Je geeft een reactie op een bewering die niet in de post staat .
De laser is slechts de lichtbron die het oppervlakte verlicht. De laser mag niet eens aangepast worden via een firmware update, omdat je dan het risico loopt dat de laser bij sommige muizen buiten bepaalde wettelijke veiligheidslimieten komt.
Nogmaals, de firmware upgrade waarover gesproken wordt past de software in de muis aan die over patroonherkenning gaat. Het stelt niet de laser anders af (lichtsterkte bijvoorbeeld, of golflengte als dit via firmware update zou kunnen).

Ook de sensor behoudt zijn vermogen om een verschuiving van 1/2000 inch te detecteren, dit wordt niet hoger of lager.

De informatie in de meuktracker post wekt de indruk dat de Logitech G5 op sommige oppervlakken niet op 2000DPI werkte, en met deze firmware upgrade wel. Dit is gewoonweg onjuist.

Ook de bewering dat gamers ontevreden waren over de nauwkeurigheid van de G5 klopt niet, de muis werkte domweg niet op een fors aantal (zwarte) muismatten.

De meuktracker post is als:
Je kan een boek niet lezen, dus je verbetert de nauwkeurigheid van de gloeilamp door een bril op te zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Kanarie op 27-11-2005 20:50 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 08:54

JHS

Splitting the thaum.

bszzz: Dat de ínhoud van een post niet klopt wil volgens mij niet zeggen dat je 'em omlaag moet modden. Dan moet je een reactie plaatsen :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
De laser is slechts de lichtbron die het oppervlakte verlicht. De laser mag niet eens aangepast worden via een firmware update
Mee eens, maar het gaat hier over de nauwkeurigheid van de laser op bepaalde oppervlakken. Toegegeven, het verschil is subtiel.
De meuktracker post is als:
Je kan een boek niet lezen, dus je verbetert de nauwkeurigheid van de gloeilamp door een bril op te zetten.
Nee, volgens mij staat er:
Je kan een boek (muismat) niet lezen dus je verbetert nauwkeurigheid van de door je ogen (sensor) ontvangen lichtinformatie (laser) door een bril (software-update) op te zetten.
bszzz: Dat de ínhoud van een post niet klopt wil volgens mij niet zeggen dat je 'em omlaag moet modden. Dan moet je een reactie plaatsen:) .
Ok, ik ga op de inhoud van de post in, maar dat is om aan te tonen dat de post (in mijn ogen) off-topic is. Gaat het hierbij niet altijd om de inhoud van de post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
bszzz schreef op zondag 27 november 2005 @ 21:42:

...

Ok, ik ga op de inhoud van de post in, maar dat is om aan te tonen dat de post (in mijn ogen) off-topic is. Gaat het hierbij niet altijd om de inhoud van de post?
Hoe kan de inhoud van mijn post off-topic zijn als ik uitleg wat de firmware update doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Hoe kan de inhoud van mijn post off-topic zijn als ik uitleg wat de firmware update doet?
Je leest iets in de post wat er niet staat ......... maar don't worry, volgens mij is je post alweer zichtbaar zodat eenieder er kennis van kan nemen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 08:54

JHS

Splitting the thaum.

bszzz schreef op zondag 27 november 2005 @ 22:17:
[...] Je leest iets in de post wat er niet staat (...)
Waarmee hij nog steeds op het onderwerp ingaat. Dus niet offtopic, hoogstens incorrect :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Sowwy voor de late reactie (druk druk druk.......),
Wellicht heb je gelijk dat de reactie niet off-topic is gezien het onderwerp van de post, als reactie is deze dat in mijn ogen wel en dat wilde ik aangeven. Wellicht had de discussie beter gevoerd kunnen worden in het betreffende draadje.
Pagina: 1