Toon posts:

Harde Schijf indelen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een snel vraagje.

Ik wil dus mijn pc opnieuw installeren,
maar nu is mijn vraag .. is het handig om die harde schijf in verschillende partities te verdelen.
Bijvoorbeeld
C:/ (voor windows) 10 gb
D:/ Voor Games 50 gb
E:/ Voor Data. 60 gb

Graag jullie meningen of adviezen ;)

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

voordeel = overzicht

nadelen = van 1 partitie naar andere kopieeren gaat langzamer dan binnnen 1 partitie, en als je ruimte op 1 partitie op is is het lastig om van de andere wat weg te snoepen (behalve met iets als partioion magic)

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

• PoisonouZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05-2021
Persoonlijk zou ik voor 20 windows partitie gaan, de rest ook 1 partitie, je hebt ook nog iets als directory's en als je echt zo graag c tot en met z hebt maak je netwerk shares aan naar die directory's ;)

Verwijderd

Het is zowiezo handig voor het geval je wilt formatteren, zooi op partitie X, partitie Y leegdumpen en windows opzetten en de data weer terug parkeren :)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

10 gig is te weinig voor Windows, ik spreek uit ervaring, na een half jaartje loopt je C schijf wel tegen de 16-17 gig aan!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:37

_Ernst_

Mark It Zero!

In de FAQ staat er ook nog wat over geschreven: OM FAQ / Beleid :)

Last.fm

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:59

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

In elk geval altijd je OS van de rest scheiden. Mocht je OS schijf ooit corrupt raken dan ben je je data e.d. niet kwijt. Of je de data en games nog appart wilt indelen is een eigen keuze. Aangezien het hier om twee totaal verschillende soorten gegevens gaat zou je voorstel wel handig zijn.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik werk op machines met maar 1 harddisk liefst met 2 partities: Eentje voor OS en alle applicaties en eentje voor data. Dan kun je je hoofdpartitie formatteren (bv. voor een herinstallatie van je OS) terwijl je data "veilig" op een andere partitie staat.
Meer dan 2 partities is alleen maar minder flexibel. Na verloop van tijd merk je toch altijd dat sommige partities te klein zijn en andere juist ruimte overhebben en dan is dat niet makkelijk meer aan te passen.

Verwijderd

idd als je eenreinstall moet doen heb je nog een andere partitie waar je eventueel spul van de C schijf kan kopieeren zodat je dat niet kwijt raakt

Verwijderd

Topicstarter
Ok thx allemaal ...ik ga nu mijn windows herinstalleren met 2 partities ;)

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-03 01:34

ThaHandy

Discovery Channel

snake903 schreef op zondag 27 november 2005 @ 19:38:
10 gig is te weinig voor Windows, ik spreek uit ervaring, na een half jaartje loopt je C schijf wel tegen de 16-17 gig aan!
wat door programma's installer jij dan wel niet? allemaal bewerkings programma's?
ik heeft 10GB windows partitie vaarvan nog 5GB vrij is met een uiterste van ~1a2
daarbij heb ik al een 1,5GB voordeel aangezien mijn swap niet wordt gebruikt :)

D: games + data 134GB
e: data2 120GB
r: raid5 600

gaat al tijden goed

voorheen way back in 2000 had ik een 80GB (1000 piek :P )
c: windows
d: games
e: download
f: temp
g: muziek
h: swap

en als een van die partities vol raken gaar dat erg irritant worden :(

[ Voor 4% gewijzigd door ThaHandy op 27-11-2005 19:52 ]

Pagina: 1