Thin clients of basissysteem? (3)(schoolsituatie)

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• GregoryBE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-11-2025
Hallo iedereen,
Heb ondertussen al een week wat zitten rond te zoeken. maar wil graag jullie mening
(had eerst per ongeluk in een oud topic gepost, en daarmee werd dat gesloten)
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu werd er een budget vrijgesteld voor 40 nieuwe PC's bij ons op school.
(zonder scherm en invoerapp, omdat dit nog op voorraad is)

Zouden we starten met thin clients? (en bijhorende server)
(kan je in toekomst mee uitsparen, niet?)

samengesteld Basissysteem kwam uit op 440 euro (venice 3000+, nforce4, sata2 +hd...)
nu zie k alleen thin clients van 350 a 400euro en meer??? (hp compaq, wyse,neoware...(is dat de moeite?)

Gebruik: Word, PPT, internet , nieuws Filmpjes bekijken,encarta....educatieve dinge...
(iemand trouwens ervaring met videostreaming over thins?)

ps: had interresante thin TARGA Officestation (+-220euro)
is dit wat?

It's just a matter of time...

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Waarom zou je een nForce 4 en een S-ATA2 HDD gebruiken voor een onderwijssituatie? Dat soort dingen verminderen, en dat scheelt behoorlijk in de kosten. Je hebt geen giga-grafische kaart nodig om filmpjes te bekijken, en geen S-ATA HDD om in Word te typen...

We are shaping the future

Verwijderd

Wyse clients heb je al vanaf 235 euro (excl. btw). 1200LE bijv.
Prima dingen, snel en kan weinig aan verkloot worden, FTP server met 't image + de config erop opzetten en de client download dit elke keer automatisch bij het booten.

Server is natuurlijk niet goedkoop en met 40 clients zul je er al snel 2 nodig hebben.
Zelf heb ik geen ervaring met het streamen van audio/video middels thin clients, dus daar kan ik je niks over vertellen.

Maar wat ik met de bovenstaande wyse clients doe komt neer op internetten + office apps.
Gaat prima! Voor 250 users heb ik 6 Terminal Servers staan (DL360 g4).

Verwijderd

Sorry, maar dit vind ik niet genoeg voor PNS. Zomaar een budget neerplempen en vragen of wij even voor je beargumenteren wat je moet kopen is hier niet de bedoeling.

Er is al zat geschreven over de keuze tussen gewone of thin clients en als jij een echte discussie wilt starten moet je met heel wat meer komen dan dit. Ik zie jou bijvoorbeeld zelf de voordelen en nadelen in jouw situatie niet eens tegen elkaar afwegen. Ook zie ik niets over welke serveromgeving je wilt gaan gebruiken etc.

Neem Policy - Professional Networking & Servers eens door en ga wat eerdere discussies over thin clients lezen.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Toevoeging door Riemer:
Niet aan beginnen omdat het merendeel van de educatieve applicaties ZEKER niet Citrix/ MS Terminal Server aware zijn. Komt onderandere door de manier van prutsen door de educatiefe software boeren, zie ook [rml][ 2000] Uitrol nieuwe omgeving -> MSI of Image?[/rml]
Je kan de kosten idd besparen op de clients dooor die goedkoper te maken.
Op de basisscholen die ik beheer maken we gebruik van all-in-one moederborden (nic, vga, sound on board) met IDE schijven.
En als je een Ris server / ghost images gebruikt kan je een hoop werk schelen, en als je middels policy's op de client dit dichtimmert helemaal.

Verwijderd

Toevoeging van mij:

Neem ook [rml][ citrix] opzet/opbouw en de valkuilen eromheen(discussie)[/rml] eens door, die loopt op het moment en biedt ook een aantal perspectieven.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.