Toon posts:

Bsod met de Dfi lanparty nf4 sli-dr

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik ben ten einde raad heb telkens last van bsod en telkens andere types heb al vele malen opnieuw geinstalleerd maar blijf ze houden zal hier de specefecaties neerzetten

Dfi lanparty nf4 sli-dr
Amd 3200+ Winchester S939
2GB 400MHz DDR Non-ECC (3-3-3) DIMM (Kit of 2)
2x80g wd raid 0
Dawicontrol DC-133 RAID - Ultra DMA 133 IDE RAID
2x200g wd
1x80g maxtor
dvd rewr nec 3520
xfx 7800gtx 256
psu enermax noisetaker 600watt
4 fans

het vreemde is bij een koude start krijg ik gelijk een bsod maar als ik een 5 min in bios wacht en dan opstart blijft ie het wel doen wat ook het vreemde is bij een koude start leest het mobo fan rpm niet goed af dus schommelt van 0 naar 4000 en na 5 minuten is het weg nou maakt de psu ook een vreemd geluid een soort tjirpen ofzo als hij uit staat en als hij aan staat het is heel zacht erg vreemd
ik heb de raid 0 opstelling met nlite de driver geintergreerd want zag dat dat anders ook problemen kan veroorzaken verder lees ik met windbg mijn minidumps uit maar het is telken wat anders en soms maakt hij geen minidump nou las ik op dfi dat kingston niet goed wordt ondersteund maar als ik op kingston kijk dan wordt het mobo wel ondersteund.
Misschien is het een combinatie van problemen slechte psu en/of geheugen niet compatible ,heb geen verstaand van timings dus heb alles gewoon standaard staan wie kan dit probleem oplossen want ik heb xp al 20 keer opnieuw geinstallerd

• Frank_DE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-05 16:17
Je hebt veel hardware in je kast hangen; probeer eens met minimale hardware je machine draaiend te krijgen. 20x windows installen is niet de oplossing....
DWZ mobo, cpu, video, 1 harddisk aan pata of sata, en weinig geheugen. Install windows en ga aan het testen.
Als je pc met deze minimale config al vast loopt, probeer dan de weinige onderdelen die er in zitten te vervangen door materiaal waarvan je zeker weet dat het werkt, bv van een maat van je.
Werkt het nu wel ga dan stap voor stap de hardware uit breiden/in bouwen, tot dat je weer de foutmelding krijgt.

verders kijk even goed in je bios instellingen of daar niet iets te snel staat, probeer desnoods alles met default instellingen uit tot dat al je gewenste hardware werkt en gan dan de bios fine tunen.

suc6, Frank

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 19:16

BTU_Natas

Superior dutchie

Als je er echt niet uit komt, is deze site een aanrader http://www.dfi-street.com/forum/
veel succes

Verwijderd

Topicstarter
oke dank je wel ik ga even verder proberen heb mijn geheugen timings nu ook vast gezet inplaats van auto en ik gebruikte net 2 voedingen om op te starte en geen bsod gelijk werke dus ik ben benieuwd we gaan weer verder testen

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 19:16

BTU_Natas

Superior dutchie

Ik ging er gemakshalve van uit dat je alle 4 stroomaansluitingen op het mobo hebt aangesloten. je probleem kan dat wel eens zijn..

En dan kan et je voeding ook nog eens zijn. Niet dat ie onvoldoende is, maar een maandag model is nooit uitgesloten

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle 4 de connectors op het mobo hangen maar heb gisteren toch nog bsod gehad dus heb even op de site van dfi gekeken en mijn bios nog is geupdate en cmos clear gedaan dus baterij eruit pinnetjes paar minuten doorverbonden laten zitten en geprobeerd gaat tot nu toe goed alleen ik kan pas echt zeggen of het stabiel is na een paar dagen,tevens heb ik mijn psu ook nog getest met een voltmeter dus alles erop gezet 5 hardisken,raid controller en enz en de waardes waren stabiel en mooi op 12,20 volt dus das mooi

Verwijderd

Draai eens memtest. Verder maakt het een groot verschil in welke banken je je geheugen prikt. In 0 en 2 of 1 en 3. Dit ligt aan het type geheugen dat je hebt. Lees ook eens dit topic door:
[rml][ OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - deel 8[/rml]
Pagina: 1