Hub vraagje..

Pagina: 1
Acties:

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:17
Ik hen vandaag 2 3Com 100 MBit kaartjes gekregen, en die wil ik eigenlijk wel gaan gebruiken. :)
Momenteel gebruik ik nog een 10 Mb Coax netwerkje met 2 pc's.

Nu weet ik dat ik de twee pc's met een cross-over kabel kan verbinden, maar eigenlijk wil ik direct een hub kopen. Alleen er moet nog wel een coax-aansluiting op zitten omdat ik nog wel eens zit te Lannen met een paar vrienden die Coax gebruiken.

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een 10/100Mb hub, die ook een coax aansluiting heeft. Bestaat het, en zo ja, waar kan ik er een kopen?

Alvast bedankt

Mijn Firewizzie

• WFvN
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Hm.... kon wel eens moeilijk worden...
Ze zullen misschien wel bestaan... maar als je in de gemiddelde computerwinkel vraagt naar een hub met BNC, dan krijg je meteen een 10 MBit-geval....

• Case
Ja, daar was ik al bang voor.. Ik heb zelf namelijk nog nooit een 100 Mbit hub met BNC connector gezien. Maar misschien een van de medetweakers wel. :)

Mijn Firewizzie

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-08 02:13
Een 100MBit hub met 10MBit BNC bestaat niet.

Dit om de dood-eenvoudige reden dat het dan een switch MOET zijn. En die zijn een stuk duurder. Een theoretische 10/100MBit hub zou nl vanwege de 10MBit van de Coax iedere packet toch in 10 moeten versturen. De oplossing zou zijn om een groot genoege hub te nemen voor je vrienden. Dan is het nl. tijdens Lan-parties toch UTP en kunnen je vrienden met hun Combo kaartjes toch mee doen.

Hebben ze die niet dan is het goedkoper om als groep vrienden nieuwe kaartjes aan te schaffen inclusief 100MBit's Hub dan om een nieuwe 100MBit switch met Coax aansluiting te nemen. (Die kosten al gauw 400-500 gulden).

BTW, een acht poorts hub is meestal wel groot genoeg en zo niet, neem dan een 16 poorts. Coax geeft sowieso bij grotere parties problemen vanwege de maximum-kabellengte.

(Mijn LAN-parties zij altijd voorzien van een 100-poorts Switch :7:7:7:7)

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Case
Ach, zo'n ramp is het ook niet hoor, het is niet zo dat ik ieder weekend mijn pc oppak naar een lanparty ofzo. Gebeurt eens in de 2 maanden ofzo. Dan kan ik altijd ff een combo-kaartje in mijn pc duwen.
Het was alleen mooi geweest als ik een hub had die het zou kunnen.

Mijn Firewizzie

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-08 02:13
Kweet natuurlijk niet wat je budget is, maar als je toch bezig bent is het misschien iets om een 100MBit switch (zonder BNC-poort) aan te schaffen. Dit is alleen zinvol als je meer als 4 pc's thuis hebt staan en je portemonnee het toelaat. Maar zo, ja dan is je netwerk in de toekomst beter uitbreidbaar.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Case
Ach, het budget kan altijd uitgebreid worden. Gewoon even doorsparen. Ik heb er geen haast mee, er ligt nu immers een goed werkend coax netwerkje. Met een beetje geluk kan ik wel een switch via mijn werk regelen, of in ieder geval met korting inkopen :)

Ik koop het liefst direct goed spul van 3Com om gezeik te voorkomen. Bedankt voor je reactie!

Mijn Firewizzie

Pagina: 1