[koeling] Zalman zm80c op Asus X800xt

Pagina: 1
Acties:

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heb gister op de HCC vrij goedkoop een ASUS x800 XT op de kop getikt.
Mijn moederbord heb ik vervangen en daar moest dan ook een andere VGA kaart op (PCI-E)

Op mijn 9800se had ik een zalman ZM80C met ventilator, heerlijk rustig.
Deze xt maakt me veel te veel lawaai (ik weet, hoort bij een high end videokaart). Volgens de zalman site kan mijn koeler op alle videokaarten (als sneller dan 9800, gebruik dan ventilator), maar ik lees op andere plekken ook dat het niet verstandig is om deze koeler op een xt te zetten. Echter word nergens echt duidelijk of het kan op niet.

Kan ik veilig mijn oude koeler gebruiken? Ben niet van plan te OC'en

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
nee sorry,

Je kan wel een Zalman vf-700 op de laagste stand, zettn deze is ook bijna onhoorbaar.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:32
Ik zou je 9800se gewoon zo laten en een vf-700 op de x800 XT doen eerlijk gezegd. Met je oude koeler kun je de fan niet meer in de lagste stand gebruiken, hij is er gewoon niet voor gemaakt.
Bovendien is een vf-700 een echte piece of koekje koeler

[ Voor 14% gewijzigd door Makkelijk op 27-11-2005 20:14 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Duidelijk.

Bedankt

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
*kickje ;)

Ik was benieuwd of er nog mensen zijn die dit geprobeerd hebben. Ik heb nl. een X800 pro met een Zalman VF700, maar dat ding is bepaald niet stil. Alle anders componenten in mn PC zijn wel stil en ik hoor die VF700 er duidelijk bovenuit suisen op 5volt...

Nu heb ik nog een ZM80C liggen met bijpassende fan op een odue videokaart. Ik heb alleen geen idee of dat ding voldoet (het is wel een behoorlijk blok). Het gaat me alleen even iets te ver om het zomaar te gaan proberen omdat het vrij veel werk is om die koeler over te zetten. Vandaar deze poging om te kijken of toch niet iemand het stiekem geprobeerd heeft (of op een andere nieuwere generatie kaart). Op de site van Zalman wordt het nl. niet afgeraden (staat helemaal niks over de X800 ;))

[ Voor 16% gewijzigd door Palomar op 06-08-2006 11:33 ]

Verwijderd

X800 is nogal een heethoofd.
ik zou het niet proberen.

Verwijderd

Alle Ati kaarten zijn heethoofden (behalve de low end kaarten maar vergeleken me Nvidia blijven het heethoofden...). Ik zou gewoon een VF700 erop zetten en natuurlijk een fan controller er aan hangen! (bijvoorbeeld de Zalman Fanmate)

• Palomar
  • Niet online
Maar de VF700 is dus niet stil genoeg (heb hem al op mn 0-12V fancontroller zo stil mogelijk).

Denk dat ik dan maar eens een arctic ofzo moet gaan proberen.

Verwijderd

Ik denk dat dat dan aan jou ligt :/ . Veel stiller kan niet met een actieve koeler, AC presteert qua geluidsproductie ongeveer hetzelfde. Je kan de VF900 proberen, die heeft geloof ik een grotere fan dus die zou minder lawaai moeten maken op een lagere toerental. Die fan moet je dan maar regelen met de software (is wat preciezer).

• Palomar
  • Niet online
In het VF700 topic klagen meer mensen over een licht ratelend/suizend geluid. Als je een normaal systeem hebt met meer hoorbare fans dan valt het geluid van die VF700 misschien niet op (zal bij de meeste mensen zo zijn), maar als alles echt heel stil is en alle componenten met zorg zijn uitgekozen voor stilte dan komt ie er wel bovenuit.

Ik heb inmiddels al een Arctic Silencer bestelt. Eigenlijk meer een beetje op de gok, want reviews zeggen wel dat ie heel stil is, maar dat is o zo objectief blijkt wel ;) Ik zal wel even laten weten wat dat oplevert qua geluidsproductie. Het plan met de ZM20C heb ik maar even achterwege gelaten omdat ik ookw eer geen zin heb om mn kaart te laten verbranden ;).

[ Voor 15% gewijzigd door Palomar op 06-08-2006 21:33 ]

Verwijderd

Dat is idd slim om achterwege te laten. Je gaat ook geen heatsink voor de 80886 gebruiken voor je Pentium 4 :P (ok, dat is wel erg extreem aan de andere kant bij videokaarten is echt zo hard gegaan qua verbruik en warmte, als ik zie wat voor koeler op bijvoorbeeld de 9 serie zat en daarna op de x en x1k serie).

Probleem is dat je dan eigenljik Sone bij zo`n review moet hebben maar dat is weer erg subjectief en kan uiteindelijk geen goed beeld geven. Het allerbeste is gewoon zelf uit proberen.
Pagina: 1