Toon posts:

Formatteren lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen?
Ik wou mn broers PC formatteren en heb dus Boot-device op DVD-brander gezet.
Vervolgens de Windows CD erin, en dan komt als ik opnieuw opstart gewoon het "druk op toets om van schijf te starten" of ziets scherm.
Als ik dan druk gebeurt er niets en start windows gewoon op.
Heb het al met een ander toetsenbord geprobeerd maar zelfde verhaal.
Heb nog nooit van zo'n probleem gehoord en kon er ook nix van vinden op google....

Weet iemand wat ik fout doe?
Of kan het komen door een virus?
Is er een andere manier voor mij om het te formatteren?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Gebruik je een legale Windows-CD?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Pak een 'oude' windows 98 diskette, laat de pc opstarten vanaf de diskette, dan typ je format c: en dan gewoon verder ff het "dos" programmatje volgen

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er al echter, bij deze pc hoorde de toetsenbordaansluiting in de Ps2 te zitten ipv usb bij formatteren....
Alleen nu krijg ik de volgende (volgens mij zeldzame) melding als ik windows installeren of herstellen kies (bij beide dus) :

Kan geen hardeschijf vinden, controleer of de hardware bla bla bla....druk op F3 om installatie af te sluiten...

WTF?
In de bios staat toch duidelijk wel een harde schijf en em als 2e of 3e boot device gebruiken helpt ook niet....

Iemand?

Verwijderd

Heeft je broer zijn schijven misschien in RAID staan? dan heb je een diskette nodig waar de RAID driver opstaat

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft maar 1 harde schijf....Dus lijkt me sterk
Hij krijgt wel bij opstarten zo'n melding dat hij raid kan instellen als hij op cntr+F5 drukt of zoiets....maar met 1 schijf lijkt t me niet dat dat is ingesteld....

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sata schijf aan een sata controller die niet native ondersteund wordt misschien?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-12-2025
ik denk dat je een sata schijf heb dus even op F6 drukken als daarom gevraagt word sata floppy er in ( krijg je meestal bij je moederbord)
en gewoon formateren in dos kan alleen met een opstart diskette als je fat32 heb niet als je ntfs heb

veel suc6

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dat controleren of dat het geval is? Is wel mogelijk natuurlijk
Heb de pc in elkaar laten zetten door de zaak waar we het kochten, ik weet niet of winkels dat wel vaker zo aansluiten?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Sata jah, en NTFS

Heb net in de moederbord doos gekeken maar daar zat geen diskette bij...
Kreeg ik trouwens ook niet toendertijd bij mijn mobo, ik heb ook een sata

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 19:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan het komen doordat t een ASrock Dual-Sata2 s939 is?
Iemand bekend met eenzelfde probleem met dit Mobo?

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-12-2025
download hier de SATA drivers even op een floppy installen
winxp van de cd booten als er om gevraagt word F6drukken met die flop er in

http://www.asrock.com/support/Download/dl_939Dual-SATA2.htm

Verwijderd

Topicstarter
Die drivers had ik nu op Diskette gezet via de moederbord CD, vervolgens druk ik op F6 als dat blauwe scherm erom vraagt, maar er gebeurd niets! Daarna komt er druk F2 voor systeemherstel te staan net alsof mn F6 kapot is....
Wat doe ik fout?

Verwijderd

Topicstarter
Ben al verder, ik moest gewoon langer wachten...alleen lijkt t wel of dit alleen van toepassing is om RAID controllers te installeren...hiermee krijg ik er geen S-ata drivers op.
8)7 |:( 8)7

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

offtopic:
Editknopje al ontdekt? Als jezelf als laatste post is het gebruikelijk die post te editten.

De stap is dat je eerst een RAID configuratie aanmaakt en daarna pas de drivers via F6 bij de installatie van Windows installeert.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ben er nu helemaal uit, misschien handig voor andere mensen om te weten, in de bios stond er bij mij bij S-ata operation mode -->Raid
Dit moet non-raid zijn!!
Nu komt er geen diskette meer aan te pas en de schijf formatteerd zonder problemen!

(met dank aan Rai van hardware.info)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het had vast en zeker ook in de handleiding gestaan. :)

Een ULi chipset, nooit van gehoord. Kom er ook niet uit welke RAID-Controller er gebruikt wordt. Er zijn dus nog meer verschillende manieren om non-RAID in te stellen dan ik al kende.

[ Voor 22% gewijzigd door Guardian Angel op 27-11-2005 20:51 ]

ARME AOW’er

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Al deze informatie had je met een beetje inzet eigenlijk zelf wel kunnen vinden, daarnaast lijkt je topic titel nergens op.

Ik ga dit topic dan ook sluiten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.