[Nero] CD/DVD Speed crash bij CD scan

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Normaal zou ik aan Nero moeten vragen, maar als je niet erg vind, wil ik ook graag hier vragen of er meer Nero gebruikers zijn die last hebben van erg vreemde blue screen crash als ze gebrande CD's willen scannen op fouten. Terwijl pasgebrande DVD's helemaal geen problemen hebben.

Zelfs met nieuwe 4.10 van CD/DVD speed lukt het niet.

De bluescreen toont dan IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL fout.

Ik heb eigenlijk niet eerder zo'n storing meegemaakt.
Waarschijnlijk is dat door aantal Windows updates gebeurd of mogelijk door alternatieve ASPI fix (voor die ene DVD ripper) lastig geworden.

Ik weet niet hoe ik probleem moet oplossen. Het is gewoon erg flauwe probleem wat ik nooit meemaak op mijn gezond lopende computer.

Heb je ergens idee en hoe heb je zelf probleem aangepakt?
Windows XP Pro NL, geen SP2 patch.
Branders of lezers, maakt niet uit, allemaal geven zelfde error.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Onbekend probleem zeker voor veel mensen?

Kan ik wel voorstellen dat normaal het geen problemen heeft bij CD en DVD scannen. Bij mij is het toevallig dat alleen DVD goed gaat, en dat CD scan meteen boel crasht. Ik snap er even niks meer van waarom alleen CD media in de honderd loopt.

Verwijderd

ik had het probleem met nero 6, als ik een cd\dvd wou branden, viel mijn pc uit, nero 7 downloaden en instaleren bleek de oplossing :)

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12 17:34
Op de nero site kun je de aspi zo downloaden, zodat deze weer van nero is en niet van andere software.
Kan ook geheugen fout zijn, dus even testen.
2 apparaten op een kabel conflict?
packed writing , direct cd, op de achtergrond?

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Welke test gebruik je om de CD te scannen?
ScanDisc - Read test
ScanDisc - C1/C2 - PI/PO test
Disc Quality

Welke drive heb je?

Verwijderd

hoelang duurt zon DVD kwaliteits test ongeveer? bij mij geeftie na 10 minuten nog niks aan... klopt dat?
Pagina: 1