[BOINC]Punten van gespaard werken zien

Pagina: 1
Acties:

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:00

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Topicstarter
Ik heb een vraag.
Momenteel draai ik BOINC en dan specifiek Rosetta@home.
Om even te kijken hoe alles werkt heb ik hem op de spaarstand staan.
Echter kan ik nergens zien, hoeveel punten het opgeslagen werk waard is.
Is er manier (desnoods een tooltje) om te zien hoeveel dit waard is?
Of is het simpelweg een gok!?

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-01 17:45

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Bij Rosetta kan je het redelijk inschatten, aangezien ja bij dat BOINC-project de geclaimde punten ook krijgt. Bij Rosetta worden de wu's namelijk slechts één keer doorgerekend.
Het aantal punten is per tijdseenheid gelijk, dus je kan voor jezelf een benchmark maken over een bepaalde periode.

Bij de meeste andere BOINC-projecten ben je afhankelijk van wat anderen claimen die dezelfde wu verwerkt hebben. De credit is dan moeilijker te voorspellen, maar over een langere periode is de waardering toch redelijk constant. Het is echter dan wel zo, dat je moet wachten tot de wu door meerdere personen is ingestuurd. Je geclaimde credit blijft zolang 'pending'.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Topicstarter
Crack schreef op zondag 27 november 2005 @ 18:48:
Bij Rosetta kan je het redelijk inschatten, aangezien ja bij dat BOINC-project de geclaimde punten ook krijgt. Bij Rosetta worden de wu's namelijk slechts één keer doorgerekend.
Het aantal punten is per tijdseenheid gelijk, dus je kan voor jezelf een benchmark maken over een bepaalde periode.

Bij de meeste andere BOINC-projecten ben je afhankelijk van wat anderen claimen die dezelfde wu verwerkt hebben. De credit is dan moeilijker te voorspellen, maar over een langere periode is de waardering toch redelijk constant. Het is echter dan wel zo, dat je moet wachten tot de wu door meerdere personen is ingestuurd. Je geclaimde credit blijft zolang 'pending'.
Begrijp ik hieruit dat je niet voor alles direct de punten krijgt die behoord te krijgen, maar dat je later punten bijgeteld krijgt zonder dat je daarvoor wat ingestuurd hebt?

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Topicstarter
Wessie schreef op zondag 27 november 2005 @ 20:27:
[...]

Begrijp ik hieruit dat je niet voor alles direct de punten krijgt die behoord te krijgen, maar dat je later punten bijgeteld krijgt zonder dat je daarvoor wat ingestuurd hebt?
Op mijzelf wil ik even wat toevoegen.
In de BOINC client zie ik een totaal en een gemiddelde.
Ik neem aan dat dat gemiddelde per gedane JOB is.
Dan kan ik toch een conclusie trekken dat elke JOB dat gemiddelde waard is?, of is dit te simpel geredeneerd?

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-02 11:26
Bij rosetta:

Tel de 2 scores van je benchmarks op
Deel dit door 480
Zie daar je score per uur CPU-tijd (ongeveer)

Tooltje : wordt aan gewerkt :)

Whatever

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-02 20:55
Sloompie schreef op zondag 27 november 2005 @ 20:41:
Bij rosetta:

Deel dit door 480
Ahhhh ... is dat zo? Dat interesseert mij mateloos ;)
Het zou betekenen dat het gemiddelde van de Dhry- en Whetstone benchmark 1-op-10 aangeeft wat je theoretisch zou moeten kunnen produceren per uur of per dag.
Kwam je daar empirisch achter, of is er een formule logica ?

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Topicstarter
Sloompie schreef op zondag 27 november 2005 @ 20:41:
Bij rosetta:

Deel dit door 480

Tooltje : wordt aan gewerkt :)
Heel boeiend, zoals ColdRain ookal zegt.
Bedankt voor je informatie!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
hoe kun je dat eigenlijk opsparen? bij mij verstuurt ie alles gelijk terug naar internet. het liefst zou ik bijv 2 weken alles opsparen en dan ineens insturen.

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 11:26

Kristof

is een Belgisch product

In je profiel kan je dat opgeven.
Log in op de website en bij rosetta@home preferences kan je dan opgeven hoeveel dagen hij moet bufferen.
(maar ik geloof dat 10 dagen het maximum was)

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-02 11:26
ColdRain schreef op zondag 27 november 2005 @ 22:23:
[...]

Ahhhh ... is dat zo? Dat interesseert mij mateloos ;)
Het zou betekenen dat het gemiddelde van de Dhry- en Whetstone benchmark 1-op-10 aangeeft wat je theoretisch zou moeten kunnen produceren per uur of per dag.
Kwam je daar empirisch achter, of is er een formule logica ?
Geen logica te zien in de verste verte :)

Men neme een 5-tal systemen en zet het zaakje aan het Rosetta-en
Noteer de benchmarks van 3 stuks, plus de cpu-tijd en score van jobs van die drie
Bereken de punten per uur en probeer hier iets logisch in te vinden (benchmarks/480 in dit geval)
Verifieer het geheel met de twee resterende systemen

Mijn home-grown BOINC monitor-tooltje laat op basis hiervan expected points zien, en zit er heel af en toe een 100ste punt naast, dus het lijkt vrij aardig te kloppen. Als iemand ooit de logica vindt hou ik me aanbevolen.

[ Voor 3% gewijzigd door DigiK-oz op 28-11-2005 08:00 ]

Whatever

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Bij SETI@Home Boinc hebben we in het verleden een script gehad die berekende wat de pending WU's zijn. Daar was reeds een berekening gemaakt met de claimed WU's en granted WU's

Als je het gemiddelde pakt en vermenigvuldigt met je granted percentage kan je een redelijke nauwkeurige schatting maken

Misschien dat jullie dit ook voor Rosetta die script kunnen gebruiken?

Mooooooeeeee......

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Momenteel werkt Rosetta nog niet met claimed en granted WU's.
Alle punten die je instuurt, worden automatisch toegekend.
Dus het script gaat niet werken voor Rosetta gebruikers.

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• Megaflix
Kristof schreef op maandag 28 november 2005 @ 07:35:
In je profiel kan je dat opgeven.
Log in op de website en bij rosetta@home preferences kan je dan opgeven hoeveel dagen hij moet bufferen.
(maar ik geloof dat 10 dagen het maximum was)
Dat heb ik nu op 2 staan, maar nog steeds stuurt hij meteen de work units terug. Misschien gewoon even de firewall instellen dat hij wel binnen mag halen, maar niet mag versturen of zo.

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 16:34

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Megaflix schreef op maandag 28 november 2005 @ 21:57:
[...]

Dat heb ik nu op 2 staan, maar nog steeds stuurt hij meteen de work units terug. Misschien gewoon even de firewall instellen dat hij wel binnen mag halen, maar niet mag versturen of zo.
Ik heb gewoon bij de instellingen van de BOINCmanager de netwerkverbinding op opgeschort ingesteld.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• Megaflix
krijg je dan wel nieuwe work units binnen? of maakt hij dan helemaal geen contact meer?

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 16:34

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Ik krijg dan natuurlijk niks meer binnen. Is het wel mogelijk om alleen maar nieuwe WU's binnen te halen zonder de gereedstaande results te uploaden. Ik heb nog nergens daar iets over gezien.

Ik heb verder gewoon het aantal dagen op 10 gezet, wat zover ik begreep het maximum was.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Enkel WU's binnen halen zonder de results te versturen is (bij mijn weten) niet mogelijk.

Maar die functie "netwerkverbinding opschorten" werkt wel degelijk. Er komt geen bit meer binnen, noch gaat er 1 buiten.
Let op! Hij onthoudt deze instelling zelfs nadat je gereboot hebt. DUs als je je netwerkverbinding opschort, hou het dan in het oog, want anders loop je de kans dat je client na een tijd droog komt te staan...

[ Voor 67% gewijzigd door Kristof op 29-11-2005 07:49 ]

Pagina: 1